Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Krakende voorwielophanging bij koud weer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2012 om 13:19 #17986148
@GTS Power wrote:
hier ook een GTS met het bekende probleem.
dit is de oplossing:
Dit is in jouw geval altijd, het hele jaar door, beter GTS Powder…. :jerry
2 februari 2012 om 14:40 #17986149@Helmer opelfan wrote:
Link naar http://www.biesheuvel.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
wel net zo makkelijk vanuit nederlandMaar dik 60 euro duurder dan vanuit de uk.
Edit: sorry, heb me verkeken moet 20 zijn. Had me vergist met de 2 delige versie.
2 februari 2012 om 15:05 #17986150AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb geen idee wat de verzendkosten zullen zijn vanuit de UK. En of het dan nog intresant is om de over te laten komen
@yzf1kr wrote:
@Helmer opelfan wrote:
Link naar http://www.biesheuvel.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
wel net zo makkelijk vanuit nederlandMaar dik 60 euro duurder dan vanuit de uk.
Edit: sorry, heb me verkeken moet 20 zijn. Had me vergist met de 2 delige versie.
2 februari 2012 om 18:56 #17986151Uk postal is niet goedkoop. Tussen de 15 en 18 euro voor 2 doosjes die niks wegen.
Groet Jraaf2 februari 2012 om 19:29 #17986152Ik heb voor 2 tientjes de complete set hier liggen via TNT.
Dus zo duur is het niet.
2 februari 2012 om 20:36 #17986153mijne heeft het niet!
haha is ook mn eerste Opel die het niet heeft.. skoda heeft er ook al last van rubber word nu eenmaal hard door de kou
2 februari 2012 om 20:59 #17986154ook last van :hmmz
2 februari 2012 om 21:41 #17986155Jup, mijn B ook
3 februari 2012 om 03:49 #17986156Mijne ook bij elke drempel
3 februari 2012 om 06:55 #17986157Komt ie. Hoop dat het leesbaar wordt.
Boven aan de bladzijde staat of het om een Sedan/gts/station gaat en in de rechterkolom de motorcode. In de linker kolom staat het GM onderdeel nummer daarnaast het nummer van je stabi.
Laatste plaatje is de achter stabi welke bij de meeste benzine 16/17 is de 2.0 T en 2.8 T en de zware diesels hebben de 18 en de OPC de 19 mm uitvoering.
Als het nodig is heb ik ook nog een plaatje van de voorstabi. Prijs van de achter stabi staat er bij omdat ik overwogen heb om een 19mm te nemen. Ik heb nu de 18 MM.Zo als je kunt zien is het nog al zoeken naar welke je hebt. Ik heb dus zelf ook nog onder de auto gelegen met een digitaal schuifmaatje :afro
Better save then sorry :thumb
Groet Jraaf
3 februari 2012 om 10:43 #17986158AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dit is hele mooie info SUPER :thumb :jerry
3 februari 2012 om 13:17 #17986159Ik heb er ook last van; mijn oplossing, de radio harder zetten! :P
Zat me toevallig vandaag af te vragen of meer mensen met dezelfde auto er last van hadden, maar het schijnt dus normaal te zijn.
3 februari 2012 om 18:42 #17986160Heb er ook last gehad met mijn vorige VEC. C1 2,2 Dti.
Stabilisatorrubbers laten vervangen, en toen was er nog steeds gekraak! :shock:
Uiteindelijk bleek dat van de ophanging van de radiateur af te komen.
De monteur van de vod vertelde dat dit niet vaak voorkwam, maar wel een bekende klacht was bij de Vectra.
Ophanging vervangen ( gelukkig ook onder garantie ) en alle gekraak was weg.Met mijn huidige VEC. C2 2,2 DGI nog geen last gehad van deze klachten.
Mag aannemen dat OPEL wat zaken heeft aangepast bij de modelwisseling.
3 februari 2012 om 19:21 #17986161Die van mij heeft het niet (astra h).
Hij veert prima, een tikje stugger lijkt het maar zonder geluid.
4 februari 2012 om 07:14 #17986162Die van mij heeft het ook al een tijdje, ik ben er inmiddels wel aan gewend :???:
4 februari 2012 om 12:31 #17986163De mijne doet het ook. Het houd op zodra de motor ruimte warm is en dus de rubbers ook opgewarmd zijn.
Gewoon mee leren leven, het gekraak is verder niet slecht voor de auto.
4 februari 2012 om 14:59 #17986164precies je kan voor alles geld uitgeven, maar t word vanzelf weer warmer dan houdt ie wel weer op
4 februari 2012 om 15:55 #17986165Dat is niet waar.
Als de rubbers kraken, zijn ze al ver versleten.
Ik kan uit ervaring zeggen dat nieuwe rubbers een wereld van verschil maken in de wegligging. Ze kosten maar ongeveer een tientje per stuk bij de VOD, en vervangen is een paar minuten werk.4 februari 2012 om 17:45 #17986123AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn vectra doet het kraken al bijna 2 jaar alleen als het koud is (zolang heb ik de auto)
Maar in welk opzicht beinvloed het het rijgedrag. Spoorvorming want daar heb ik wel veeeeel last van :thumbdown
@yzf1kr wrote:Dat is niet waar.
Als de rubbers kraken, zijn ze al ver versleten.
Ik kan uit ervaring zeggen dat nieuwe rubbers een wereld van verschil maken in de wegligging. Ze kosten maar ongeveer een tientje per stuk bij de VOD, en vervangen is een paar minuten werk.4 februari 2012 om 18:00 #17986166Die stabirubbers zorgen er voor dat de stabistang goed op z’n plek blijft zitten onder druk. Hierdoor gaat de ‘energie’ overbrenging naar de kleine stabistangetjes die weer in connectie staan met je veer poot op een egale manier. Hierdoor blijft de neerwaartse druk van de schokbreker constant. Dus per definitie een beter wegligging en minder ‘rol’ van je carros. Versleten of droge rubbers veroorzaken dan ook meer gezwabber.
Ik heb ze er nu ruim een paar duizend km onder zitten en verbaas mij er elke keer weer over hoe strak das boot stuurt :afro
Groet Jraaf
4 februari 2012 om 19:07 #17986167Het volgen van spoorvorming heeft meerdere oorzaken.
Maar bij een slecht werkende stabilisatorstang is het veel beter merkbaar.
Zoals gezegd, de OEM rubbers zijn niet zo duur. Laat ze bij de eerstvolgende beurt door je garage vervangen, kwestie van een half uurtje als hij op de brug staat. En je zal merken dat het een stuk minder wordt.4 februari 2012 om 19:36 #17986168AnoniemLid sinds:
1 January 1970Komende week ga ik er maar eens werk van maken. Hebben we weer 1 kraker minder op de weg :jerry
5 februari 2012 om 09:40 #17986169@Erwin wrote:
De mijne doet het ook. Het houd op zodra de motor ruimte warm is en dus de rubbers ook opgewarmd zijn.
Gewoon mee leren leven, het gekraak is verder niet slecht voor de auto.
daar heb ik niet zo’n mooie luxe auto voor waar iedereen je nakijkt als je een drempel neemt,
Ik zal de wagen vandeweek ook maar eens op de brug zetten en de rubbers gaan vervangen.
5 februari 2012 om 11:19 #17986170Gisteren was het kraken echt best hard merkte ik op. Logisch want het was -17 graden.
6 februari 2012 om 20:02 #17986171AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb nog 1 vraag over de powerflex Anti Roll Bar Mounting Bush. Op de site van van biesheuvel (powerflexsite) zijn er 2 opties. Rubbers uit 2 delen of uit 1 stuk welke van de 2?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.