krakende ophanging

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum krakende ophanging

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    rick1972
    Deelnemer

hallo allemaal

Ik heb een probleempje met de achterophanging van mijn vectra B1. Bij het inveren maakt de auto aan de bijrijderskant een krakend/schurend metalig geluid.
      Ik heb onder de auto gekeken maar zie zo niets. De schokbrekers zijn het ook niet, auto veert 1 keer na en staat dan stil. Ik denk dat het de dempingsbussen van de draagarmen zijn, maar weet het niet zeker. Iemand hier ervaring mee.
      Alvast bedankt,
      Rick

sandman85

ik heb ook vectra b, en ik heb precies hetzelfde als bij jou, bij het nemen van hoge drempels heb ik daar ook last van, maar bij mij zijn een keer de veren zo doorgezakt, dat mn banden de wielkasten raakte. ik had ook nagevraagd, en het kan zijn dat je veren niet meer goed zijn. ik ga binnenkort nieuwe schokdempers met veren halen, denk van bilstein of monroe.

sw_reijnders
        Deelnemer

zijn idd de bussen van de draagarmen.
          daar hebben veel opels last van, niet alleen de B’s

even laten vervangen als je er last van hebt?
          bij mij kraken ze ook wat, maar ach . . . hij rijdt nog prima hoor :angel

Famempeters

ook mijn B1 station kraakt bij inveren ach hoort bij een Opel heb er hier 3 in het gezin ze doen het allemaal .heb nog wat in onderhoud en die doen het ook geen zorgen maken .

bert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.