Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › krakende middenconsole, hoog verbruik, veelvuldig schakelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2013 om 20:01 #17257712
hallo, ik ben in het bezit van een insignia cdti 110 pk van juli 2012. wanneer ik over een asfaltweg rij is dit een redelijk stille wagen. maar biij een betonweg met dwarsvoegen is dit een ramp. de middenconsole kraakt en piept langs alle kanten en vooral wanneer ik met mijn arm op de armsteun lig. echt een schande bij deze klasse(?)wagen.valt dit op te lossen onder garantie? het verbruik. bij stadsgebruik geraak ik niet onder 7.5 L bij een rustige rijstijl. mijn vorige seat Toledo van 13 jaar oud was stukken zuiniger. schakelen. je bent voortdurend bezig met terugschakelen, met het nodige meerverbruik als gevolg. met mijn seat kon ik in 3e blijven en bij 20km/h gas geven en terug optrekken. bij de insignia valt ie helemaal dood of als het lukt zit je met een verbruik van 15L. had eigenlijk echt meer verwacht van een wagen in die prijsklasse. sta op twijfel om te verkopen.
12 mei 2013 om 11:01 #18142863110 pk is ook niks te veel voor zo’n zware bak.
Krakende middenconsole is een schrijven voor vanuit Opel geloof ik !22 mei 2013 om 19:19 #18142864Krakende middenconsole is een bekend probleem. Had mijn auto ook, maar is opgelost door de dealer. Opel heeft hiervoor een modificatie uitgevoerd en dat is bekend bij de dealer. Bij mij is het daarmee volledig opgelost.
23 mei 2013 om 17:40 #18142865Waarom eens niet gewoon bij je dealer binnenstappen en het probleem uitleggen?? Dit zijn toch geen boosdoeners, dit is wel mijn ondervinding sinds 32 jaar bij Soers!!!
23 mei 2013 om 18:56 #18142866zo is dat andere mense worden altijd met de vingergewezen . maar even vriendelijk vragen aan de dealer dit probeert zijn best te doen . is soms moeilijker dan aan volledige klaag brief op internet te schrijven dat ze slecht geholpen worden .
wil gerust mijn job even voor een week afstaan . en dan moge zijn de problemen proberen zoeen en dit type klanten aanpakken en helpen .
verbruik is iets wat relatief is . wat is de norm hoog . en veelvuldig schakelen . heeft vooral te maken door verbruik . en uitstoot . hoort nu eenmaal bij een moderne auto .
veel hangt af van heel veel verschillende factoren . onderhoud voertuig brandstoffen conditie waarin gereden wordt . en de chauffeur ook .
24 mei 2013 om 19:02 #18142867ik wijs niemand met de vinger. ik stel alleen maar vast en deel mijn bevindingen op het net om positieve reacties te krijgen zoals van co-pel bvb. de wagen moet in juli binnen voor eerste onderhoud en dan zal ik vriendelijk mijn bemerkingen melden. mijn probleem is dat ik meer verwacht had van een wagen in deze prijsklasse.
@ copel: wat doen ze precies aan de middencosole?
@Nico corsa: ben ik door mijn bevindingen op het net te delen al het type lastige klant? ben dus nog niet bij de dealer gaan klagen he! denk dat er veel andere zijn dan ik. om te verkopen zijn ze er vlug bij maar bij de minste vraag (klacht, defect) ben je al een lastige klant. awel merci.24 mei 2013 om 19:05 #18142868ik ben zelf technieker bij een opel garage .
ze nemen het numeriek bord van je roadio navi er even vanaf en smeren dit . met een speciaal vet en dan is het probleem verholpen meer niet .
24 mei 2013 om 19:17 #18142869het komt niet van het numerieke bord vandaan. eigenlijk vanonder de armsteun en de middentunnel. ook als je met je knie tegen de middenconsole duwt heb je gekraak . het hele geval beweegt als het ware een beetje.
24 mei 2013 om 19:31 #181428707.5 liter bij stadsgebruik is toch best heel netjes? Een Seat Toledo van de 2e generatie zal best zuiniger zijn: de diesels van VW die hier in werden gelegd stonden bekend als rauw maar zuinig en pittig en de Toledo valt in de klasse van de Astra waarmee deze een stuk lichter is dan de Insignia (die dan ook best wel weer zwaar is)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.