Krakend geluid tijdens remmen

Forumindex Forums Modellen Corsa Krakend geluid tijdens remmen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    guitar_

Beste forum-leden,

Al enige tijd heeft m’n Opel Corsa (2006) een krakend geluid tijdens het remmen (wordt harder en duurt langer naarmate de auto steeds langzamer gaat, de ergste komen tussen 20 naar 0 km/u). Het geluid komt voornamelijk van rechtsvoor.

Na 4 bezoeken, bij diverse garage/monteurs, is het steeds maar tijdelijk (maximaal steeds een aantal weken) opgelost geweest. Remblokken en remschijven zijn zomer 2015 nog vervangen, zelfs daarvoor had ik al een aantal maanden last van het geluid. Wiellager rechtsvoor is ook onlangs vervangen, bovendien blijft het stil als ik een bocht doorga. Schijven zijn gelijk geschuurd, dus er is ook geen sprake van een ongelijk randje op de buitenste rand van de schijf.

Ook vorige week heb ik nog een poging gedaan bij de garage: remblokken en -schijven zijn volledig gedemonteerd en gemonteerd, en de bevestigingsclipjes van de remblokken vervangen. Na een halve week zonder, maakt ie nu wederom een hoop kabaal. Ook bij het intrappen van het rempedaal bij stilstaand zorgt voor een soortgelijk geluid (weliswaar minder hard).

Wat zou dit kunnen zijn, en waar kan ik bij een volgende garagebezoek rekening mee houden? Want om de week een rekening moeten betalen, dan kan ik net zo goed gaan leasen. :shock:

Alvast bedankt!

.B4R7.
      Deelnemer

Is je remzuiger niet kurkdroog? Klinkt als een remzuiger want zou niet weten wat anders moet kraken, zeker omdat je zegt dat het ook voorkomt als je stil staat.
        Als er alleen andere schijven en blokken zijn gemonteerd hebben ze daar misschien niet op gelet bij de montage?

guitar_

@.B4R7. wrote:

Is je remzuiger niet kurkdroog? Klinkt als een remzuiger want zou niet weten wat anders moet kraken, zeker omdat je zegt dat het ook voorkomt als je stil staat.
          Als er alleen andere schijven en blokken zijn gemonteerd hebben ze daar misschien niet op gelet bij de montage?

Vorige week is er nog wel met een tang de remklauw aangedrukt bij de montage. Of zegt dat alsnog niet veel over de mogelijke droogheid van de remzuiger?

.B4R7.
          Deelnemer

Lijkt mij weinig te zeggen. Om hierbij te kunnen moeten de schijven en blokken gedemonteerd zijn. Dan met vet aanbrengen terwijl je met de rem ingedrukt de hoes bij de zuiger opzij te schuift. Lijkt moeilijker dan het is.
            (sommige zweren bij ATE vet, andere gebruiken kopervet, geen idee wat het beste is)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.