Krakend geluid met optrekken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Krakend geluid met optrekken

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    ReNeGade316

Goedemorgen, ik heb met optrekken een enorm krakend geluid wat steeds erger lijkt te worden, het geluid komt links voor vandaan. De Vectra is 2 weken geleden nog naar de garage geweest toen zijn de schokbrekers en veren voor alle 4 de banden en de multiriemspanner vervangen, dit was nodig maar heeft het kraken niet opgelost. Ik hoop eigenlijk dat jullie een idee hebben wat dit kan zijn aangezien de kosten van het laatste garage bezoek al aardig hoog waren :cry :cry

Haasje17
      Moderator

Toevallig een 6 bak? En danst je pook bij optrekken?

ReNeGade316

Nee het is een 5 bak Z18XE motorblok en heb nog niets gemerkt van een dansende pook met optrekken, maar zal het vanmiddag onderweg naar huis eens in de gaten houden.

XJR1300
          Deelnemer

Ik had met mijn zafira hetzelfde geluid. Z18XE
            Die kraakte ook bij weg rijden. :hmmz
            Ik heb toen de koppelstangen vervangen en daarmee was het opgelost.
            Koppelstangen kosten rond de 40 euro per paar..

sjoerdie
            Deelnemer

krakend geluid kunnen de veerpootlagers zijn.

en dan doel ik eigenlijk niet op de lagers, maar de stalen schijf waarmee de schokbreker aan je carrosserie zit.

daarin zit rubber, en dat wil nog wel eens gaan kraken.

ReNeGade316

@Haasje17 Heb gekeken maar poot blijft netjes stilstaan met optrekken. @Sjoerdie de rubbers waar je het over hebt worden die niet standaard mee vervangen als de schokbrekers worden vervangen? en is er een manier om dit zelf simpel te verhelpen??

sjoerdie
                Deelnemer

nee die worden niet mee vervangen.

zijn een los onderdeel, ook los te bestellen.

maar wat je kunt proberen is er wat wd40 in te spuiten, als het kraken weggaat of minder wordt, dan weet je wat het is.

je kunt er zo aan, motorkap open en je ziet ze zitten, gewoon de montagepunten van de schokbreker, daar in dat rubber volspuiten met wd40, echt VOL

TWA
                  Deelnemer

@sjoerdie wrote:

nee die worden niet mee vervangen.

zijn een los onderdeel, ook los te bestellen.

maar wat je kunt proberen is er wat wd40 in te spuiten, als het kraken weggaat of minder wordt, dan weet je wat het is.

je kunt er zo aan, motorkap open en je ziet ze zitten, gewoon de montagepunten van de schokbreker, daar in dat rubber volspuiten met wd40, echt VOL

Maar dit merk je eerder als je over drempels heen gaat toch? Niet zo zeer met het optrekken. Iig zou het erger moeten worden bij drempels… :hmmz

Greetz Emiel

Famempeters

ook ik heb dit met mijn Vectra b1 en ook al de rubbers vervangen boven de schokbrekers ook de lagers al mee vervangen is met het juiste gereedschap niet echt veel werk kost wel 100€ per kant rubber is iets van 50€ en de lagers ook .
                      maar kwaal niet weg ook de stabilisator stang ophang rubbers vervangen 3,95 € per stuk ook niet weg .
                      hij blijf ook bij sterk insturen bij uit parkeren knakken zal er wel bij horen en inderdaad het wonder middel wd40 lost het tijdelijk op nou zo,n grote bus kost bij de Action maar 3,95 dus dat kan je best 1x per 2 of 3 maanden spuiten .

Haasje17
                      Moderator

Kunnen ook nog je stuurkogels zijn, maar dan zit daar veel speling op.

Navy
                        Deelnemer

Als de stuurkogels veel speling hebben hoor je ze rammelen als je over een slechte klinkerstraat rijdt. Tenminste, zo was het bij mij.

XJR1300
                          Deelnemer

@Famempeters wrote:

ook ik heb dit met mijn Vectra b1 en ook al de rubbers vervangen boven de schokbrekers ook de lagers al mee vervangen is met het juiste gereedschap niet echt veel werk kost wel 100€ per kant rubber is iets van 50€ en de lagers ook .
                            maar kwaal niet weg ook de stabilisator stang ophang rubbers vervangen 3,95 € per stuk ook niet weg .
                            hij blijf ook bij sterk insturen bij uit parkeren knakken zal er wel bij horen en inderdaad het wonder middel wd40 lost het tijdelijk op nou zo,n grote bus kost bij de Action maar 3,95 dus dat kan je best 1x per 2 of 3 maanden spuiten .

Ik had echt dezelfde klachten, die opgelost zijn door de koppelstangen te vervangen.!
                            Kosten je de kop niet en is goed zelf te vervangen. gewoon auto op de krik, wiel er af en een bokje er onder voor de veiligheid.Kant voor kant vervangen.
                            Stabilisatorstang rubbers heb ik ook al 2 keer vervangen in 4 jaar en komt toch weer terug, dit hoor je vooral met drempels nemen. Opel kwaal :sleeping
                            Stuurkogels ook vervangen geeft idd een rammelend geluid net of er wat “los” zit over een klinker weg. Maar de klachten bleven………….
                            Koppelstangen versleten geeft een typisch krakend knakkend geluid vooral met in/uit sturen van parkeer vak, of met optrekken.
                            Kun je makkelijk controleren door de koppelstang vast te pakken en een ander (voorzichtig) aan het stuur te laten draaien.
                            Je kunt het knakken dan voelen in de koppelstang.

ReNeGade316

Heb de rubbers vanmiddag flink vol gespoten met wd40 tot nu toe zonder resultaat maar misschien moet het even goed inwerken :hmmz Zal van het weekend als het droog weer is de tip van XJR1300 nog eens gaan proberen en de koppelstangen controleren. Iederen bedankt voor alle tips tot nu toe :wors :wors

Haasje17
                              Moderator

Dat inspuiten heeft meestal weinig of geen zin.

sjoerdie
                                Deelnemer

Ik heb zelf de koppelstangen ook kapot gehad, maar dat gaf geen gekraak.

Maar alleen gerammel op een klinkerweg.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.