krakend geluid bij sturen naar rechts Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra krakend geluid bij sturen naar rechts Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18238114
    Opeltje17
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      Laat hem nou eens uitlezen dan, lampje brandt niet voor niks.

      #18238115
      Verlengsnoer
        Lid sinds:
        3 May 2013

        Wou ik morgen gaan doen,
        Ben namelijk mee terug geweest naar die garage hier 500 meter vandaan.. het kan zijn dat de koppakking een klein lekje heeft
        Maar laat hem even uitlezen.

        Dus morgen even na een vakgarage die dat kan doen

        maar ik kwam oo ktot de ontdekking.. dat bij de kleppendeksel die rand waar die mee vast geschroeft zit
        is seike nat van de olie.. terwijl ik dat gister het schoon gemaakt en droog was

        weet niet of een motor als stront loopt als een kleppendeksel die pakking er tussen lek is? want na mijn weten is die pakking een rubber/ijzeren tussen paneeltje van de kleppendeksel en rest van de motor. wat verder in mijn ogen niet kan leiden tot een niet goed lopende motor?

        hoor het wel :)

        in iedergeval morgen even heen als het lukt.. met die rookboot onder de motorkap wat vreselijk stinkt naar teer…

        #18238116
        Verlengsnoer
          Lid sinds:
          3 May 2013

          Next Update…

          Uitlezen komt uit op Circuitverstuivers
          kortom.. 1 of meerdere Injectoren zijnj NIET goed..
          Waarschijnlijk die ene die vervangen is.. (volgens zeggen) of niet goed gemonteerd is?
          Dus morgen er mooi mee terug naar de garage die dat gefixt heeft.. en als het wel om de zelfde gaat zal ik dat wel zo netjes vinden dat ze dat op HUN kosten klaarmaken.. waar ik niet van uit ga

          Naast dat heeft de kleppendeksel pakking een lekkage waardoor er olie lekt en blijft verbranden
          Advies: Vervangen

          De koppakking hebben ze op hun manier bekeken en die is niet lek :) dus dat scheeld een hele hoop!

          Waarschijnlijk dan toch die injector die die fout geeft, we gaan het vd week zien als die weer vervangen is

          #18238117
          ricoAgm
            Lid sinds:
            26 November 2012

            ik lees dat iedereen met koppakking gooit… en jij telkens terug gaat naar verstuiver…

            je verstuiver is vervangen zij je… die kan in no time stuk gaan bij een lekke koppakking en blijf je ze wisselen…. zonde Geld!

            Als je je kop er is afpakt en er een nieuwe pakking tussen zet en het is niet weg ist ook zonde geld maar!!!!! dan ist zeker dat de pakking goed is en is de kans dat die wederom stuk gaat weer kleiner..

            enige dat je moet weten is dat rijden op 3 cilinders niet goed is voor de motor als de kleppen… deze kunnen door de missende cilinder een aardige opdoffer krijgen en ook je bougie kan stuk gaan..

            je kan beter je kop pakking vervangen Bougies vervangen bougie kabels vervangen en miss zelf je onsteking zelf vervangen! zodat het ontbranden is aangepakt en je ( waarschijnlijke) lekkage is opgelost.. hierdoor hoef je alleen je verstuivers even schoon te maken en terug te plaatsen en daarna is het hopelijk opgelost!

            #18238118
            Verlengsnoer
              Lid sinds:
              3 May 2013

              Ze hebben na het uitlezen de koppakking nagekeken, motor op druk gezet etc. maar hun zijden van het is 100% zeker dat er niks aan de hand is met de koppakking
              Naast dat is de Injector vervangen voor een 2e handse van de sloop, die met behoorlijk geweld los getrokken is uit een identiek motorblok, en heb puur het vermoeden dat door dat ruig er mee om gaan dat die injector ook lek gegaan is.. maar als dat blijkt ga ik met die injector terug, en dan krijg ik gewoon een andere mee zonder bijbetaling ;)

              Dus de kosten maak ik me niet druk over,

              Enige wat dus geconstandeerd is dat 1 van de injectoren niet werkt of lek is, en dat de kleppendeksel pakking wat lekt waardoor er te veel olie lekt en blijft verbranden waardoor er steeds rook onder de motorkap weg komt en enorm stinkt

              dus laat eerst die injector opnieuwe vervangen, indien het dan weer 2 dagen is dan word het verder zoeken waarom hij stuk gaat

              Als de koppakking, bougies, kabels enz vervangen moet worden.. moet je kijken naar het kosten plaatje.. punt 1, dat kan ik momenteel niet betalen, en punt 2 dan kan ik de auto in de huidige staat beter verkopen, dan krijg ik er meer voor, want vind 600 euro voor een koppakking vervangen wel erg duur .., jullie horen van me

              #18238119
              Verlengsnoer
                Lid sinds:
                3 May 2013

                Update:

                De auto is weer klaar, en loopt als een zonnetje :)
                Bij nader onderzoek bleken de verstuivers niet het probleem te zijn.. ondanks dat het uitlezen het aangaf.. wat bleek nou.. omdat het een gas auto is word de verstuiver altijd gemeld als probleem met uitlezen..
                Maar goed het was wel toevallig, 1 verstuiver was lek, die was vervangen en 2 dagen later weer problemen..

                Maar goed ik hem de auto naar Duitsland gebracht en die hadden geconstateerd dat de zuigerveer gebroken was.

                Tevens hebben ze de klepdekselpakking vervangen & olie + filter, samen voor 150 euro :)
                Het was dus niet de Koppakking :)

                Nu alleen nog dat gekraak zien te verhelpen.

                #18238120
                weezyf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2013

                  Hiero precies hetzelfde qua het kraken met sturen naar rechts, echt irritant.
                  Aan de stuurkogels kan het niet liggen deze heb ik laten vervangen.
                  mvg

                  #18238121
                  weezyf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 August 2013

                    Ik heb hetzelfde probleem gehad van schokbrekers tot stuurkogels alles vervangen maar dat gekraak bleef af en toe dacht ik wat een prutsgarages.
                    Totdat laatste apk toen zei ik van kraken etc en toen is het probleem opgelost: SUBFRAMERUBBERS
                    (langverhaalkort) thank me later

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.