Forumindex › Forums › Modellen › Astra › krakend geluid bij sturen naar rechts Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2014 om 00:06 #17266367
Hallo,
Ik zit nu al een halfjaar met het probleem dat er een kraak geluid aanwezig is bij het sturen naar Rechts…
Als je naar links stuurt hoor je niks, stuur je naar rechts hoor je een krakend geluid wat beetje klinkt als POK POK POK POK (niet grappig bedoeld :) )
Het word steeds luider, en begin me er steeds meer aan te irriteren het is tevens heel soms lichtelijk merkbaar aan het stuur.Wat is er in de tijd gebeurd?
2x over bij de APK werd als Advies gemeld dat de Schokbrekers voor beide kanten slap waren en in een korte periode vervangen zouden moeten worden.
Na 2,5 jaar heb ik de schokbrekers laten vervangen omdat het krakend geluid toen al 3 maand aanwezig was… tevergeefs… na het vervangen is het probleem niet verhopen..
ben bij 2 garages geweest die op hun manier niks hoorden… 1 opel dealer.. maar die wist niet wat het was..Kortom.. het probleem word erger… je begint het langzamerhand aan het stuur te vernemen… maar niemand die het hoort en iets weet? terwijl bijrijders zeggen wat kraakt er zo… vreemd…
Dacht zelf aan iets van Wiellagers of de Aandrijfas…of heel misschien nog de Fuseekogel of Homokineet..
Even voor alle duidelijkheid:
Het is enkel met sturen naar Rechts.
niet bij links.. ook niet bij remmen of gasgeven.. en de snelheid maakt niet uit.. of je nou 20 of 120 rijd….Hoop dat jullie me kunnen helpen of dat 1 van jullie dit probleem ooit eens heeft gehad en een tip voor me heefd?
Alvast bedankt
11 juni 2014 om 06:41 #18238090Stabilisator stangetjes(kogeltjes vast kraakt met sturen)
11 juni 2014 om 10:27 #18238091Kan het kwaad? in de zin van.. gevaarlijk dat de boel op den duur vast gaat lopen waardoor de auto onbestuurbaar word?
En zijn die Stabilisator stangen duur? incl montage kosten bij een garage? de garages hier van 30 tot 45 euro per uur11 juni 2014 om 12:18 #18238092Nee kan in principe geen kwaad.
Stangetjes kosten op Internet rond de 20 pst dus ongeveer 40 tientjes denk gewoon links en rechts vervangen zullen er ook wel goedkoper zijn hoor maar effe goed zoeken.
Vervangen is nog geen halfuur werk als het mee zit.
11 juni 2014 om 13:44 #18238093denk ook is aan je homokaneet sorry als het verkeert maar kijk daar is na
ik had het ook bij mijn vectra b en toen was het die homokaneet
gr
11 juni 2014 om 20:35 #18238094Stuurkogels?
Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
12 juni 2014 om 23:42 #18238095Bedankt allemaal..
Wat het was was het..
Maar mijn trouwe opeltje heeft me zojuist op een gemene wijze in de steek gelaten :(
zie: http://www.youtube.com/watch?v=Q77AGXxBJlE&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;De beetje kenners kunnen mij vast wel vertellen of dit de Koppakking is of de verdeler
kort geleden werd mij namelijk verteld omdat mn auto stationair niet goed liep.. en enorm stonk.. dat de verdeler niet in orde is (onderdeel voor LPG G3 installatie)Maar na vandaag ik rij vanhuis weg… liep direct al heel beroerd.. paar keer herstart gedaan.. idem probleem
Ik moest weg dus kon niet wachten.. ik rij weg en hij hield in als een gek heel erg schudderen even later rook onder de motorkap weg.. toen heb ik hem aan de kant gezet en even gekeken.. en de rook kwam tussen de Motor & Accu weg.. geen idee wat daar zit? maar sinds dien lekt hij Olie…
En ja.. dan ben je pas 500 meter van huis af :( terwijl ik er gister nog mee weg ben geweest.. e er niks aan de hand was.En nee er zit geen olie door de koelvloeistof.
maar eve nterug on Topic.. waarsch als het de koppakking is is het me te duur om hem nog te laten maken.. dus geld het Krakend geluid ook niet meer…
Morgen laat ike r iemand bij komen want hij staat intussen 100 meter hier van huis af.. maar hij zit zo vast als een huis.. je kan gas geven wat je wilt maar hij komt niet meer van zn plek af
En dan horen jullie van me of ik besluit de auto te houden of dat ik hem weg doe15 juni 2014 om 01:06 #18238096Ondertussen wat duidelijkheid binnen van het probleem:
de 3e van de 4 injectoren is lek, waardoor er benzine in de olie terecht komt.
Kosten nieuwe injector 150 ex montage kosten
bij de sloop: 25 euro ex montage kosten…
Dus dat is dan nog weer een meevallertje :)
nadien olie nog verversen maar dan kan ik zelf wel dus dat kost niks extra’sWat betreft het gekraak bij het sturen naar rechts kom ik op terug zodra de auto weer klaar is
aangezien door al die benzine die er uit spuit komt de auto niet van zn plek af, dus er mee rijden is geen oplossingjullie horen van me :)
15 juni 2014 om 06:37 #18238097Stond oliepeil ook heel hoog?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
15 juni 2014 om 11:01 #18238098@CarloAstra wrote:
Stond oliepeil ook heel hoog?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Nee olie staat meestal net even onder pijl ;) want de motor zweet wat.
Hij staat sowiezo nooit boven pijl28 juni 2014 om 13:57 #18238099Intussen na 3 weken de auto terug van de garage,
Met de nieuwe injector er in..
Helaas rookt hij nog steeds enorm, maar motorisch loopt hij goed en compressie van alle 4 cilinders zijn goed
dus het is toch de koppakking of een gescheurde klep/vandeweek nog ff bezig met de olie verversen, omdat er nog steeds benzine in de olie zit.. nadien maar eens kijken dan of hij nog zo rookt
hopelijk word het dan minder.. anders kan ik hem denk ik naar de sloop brengen.. want kostenplaatje voor een koppakking of klep is minimaal 600 euro.. daar koop je een goede astra voor :(
29 juni 2014 om 10:09 #18238100hebben ze al naar uitlaatgassen in je koelwater gekeken dmv snuffelaar? En is je koelwater mooi helder? Of zakt het?
30 juni 2014 om 00:43 #18238101Naar mijn weten niet, enige wat ik weet is dat ze de Injector vervangen hebben en olie verversen niet nodig vonden.. naja dat verversen ga ik zelf wel doen.. want ik ga niet op pad met benzine in de olie.. brand/explosie gevaar…
Koelvloeistof is helder en blijft netjes op peil.
30 juni 2014 om 04:57 #18238102Waarschijnlijk was de rook tussen je accu en motor verbrande olie of koppelingsplaat.
Als er geen olie bij de koelvloeistof zit en het peil blijft gelijk is de kans niet heel groot op lekke koppakking, maar het zou ook kunnen dat die olie naar de zuigers lekt en dus benzine naar het olie kanaal en dan krijg je ook zoiets.30 juni 2014 om 16:07 #18238103olie lekkage is nog aanwezig,
En zo te zien komt de olie ergens daar tussen de motor en accu weg, dus waarsch toch verbranding van olie oid…
Is het gevaarlijk??En wou poging doen met olie verversen.. maar wet niet precies of de bout aan de achterkant van de carter de goede is.. indien wel ik krijg hem er met geen mogelijkheid af..
de filter is er wel af.. en de benzine stank komt je direct tegemoet
iemand tips?
30 juni 2014 om 16:33 #18238104Witte rook is een teken van koelvloeistof lekkage. Als dit spontaan is begonnen met een hoop geschud in de auto en vlak daarna olie lekkage, dan is dit is overduidelijk een koppakking die je in de steek heeft gelaten.
Als de garage je heeft verteld dat het mogelijk door een injector komt zou ik de rest van je leven niet meer langs die garage gaan.
Zo te zien is je koppakking naar buiten toe opgeblazen. Dat houdt in dat je koelvloeistof aan het verbranden bent en er olie op je blok lekt.
Afhankelijk van hoe de koppakking is gescheurd krijg je olie bij je koelvloeistof. Dat dit bij jou niet het geval is is dus geen uitsluitsel dat het niet je koppakking is.
Koppakking vervangen is prima zelf te doen op een parkeerplaats voor de deur.
Er moet wel een hoop los gehaald worden, maar ingewikkeld is het allemaal niet.Dat je je kop dan zou moeten vlakken is ook onzin. Dit is alleen nodig wanneer je overduidelijk een oververhitting heb gehad.
En ‘de noodzaak’ om te vlakken is altijd een mooi verkoop praatje van een garage om meer aan je te verdienen.Succes!
30 juni 2014 om 16:37 #18238105De injector was sowiezo lek, die was door geroest waardoor er benzine in de olie spoot.
Sinds het vervangen va ndie injector loopt hij motorisch weer netjes op 4 poten ipv 3.
de olie ben ik nog mee bezig met verschonenwat betreft de koelvloeistof enz.. de koelvloeistof is na het knappen van het plastic stukje van de thermostaat lek..
lekt wat bij de slangetjes.. niet veel mjaa daar lekt het nog steedsde olie lekt sinds dat geintje van laatst tusse nde motor en de accu
maar hij wist niet zeker of het de koppakking was ojmdat het ook wel op een gescheurde klep leek
Edit: na het vervangen van de injector rookt hij aanzienlijk minder!
Maar ja ik krijg het niet voor elkaar met de olie :( ik krijg namelijk met geen mogelijkheid die bout los :( heb er al WD40 bij de knoeid… met een hamer op geslagen voor beetje afschrikken.. maar helaas breek zon beetje de schroevendraaier doormidden :( mooi k*t30 juni 2014 om 17:22 #18238106Grote ratel erop moet voldoende zijn.
30 juni 2014 om 17:24 #18238107Los eerst je koelvloeistof lek dan eens op. Als hij die niet verbruikt is het geen koelvloeistof wat de witte rook veroorzaakt, enkel olie veroorzaakt ook wit grijze rook als het genoeg olie is.
30 juni 2014 om 18:02 #18238108Die koelvloeistof lekkage is al al maar dan een jaar zo ;) dus onmogelijk dat dat de issue is..
Heb de olie bout eindelijk maar toch los gekregen dus die is nu aan het uitlekken!en de koelvloeistof waar het lekt lekt het op de aircopomp en vandaaruit op de grond, dus zit geen olie in de buurt.
Maar zie wel olie sporen sinds dat de injector lek richting een lang/buis volgens mij van de uitlaat lopenmaar goed rond 10 uur maar even de boel schoonmaken, nieuwe filter en olie er op.. en dan maar eens kijken en een eindje rijden of het dan nog zo rookt. want opzich valt de rook wel mee
je zie het wel omdat het wel meer als normale autos is maar het is niet meer zoals dat filmpje een paar reacties terugjullie horen van me :)
30 juni 2014 om 18:56 #18238109Nou niet het issue, maar om je problemen vast te stellen van bijv koppakking is het nodig dat je het oplost. Alles wat stuk is maakt diagnose moeilijker.
30 juni 2014 om 20:12 #18238110Zoals koenselaar ook al zei, hang eens een uitlaat gas snuffelaar in je koelwater expansie tankje, weet je het zo.
1 juli 2014 om 15:39 #18238111Heb nu de olie ververst.
Benzine stank is weg, rook ook minder :D helemaal happy..maar nu volgende issue .. motor loopt op 3 poten … stottert heel erg met optrekken.., motormanagement lampje brand en blijft branden, en na paar minuten rijden begin hij heel erg te stinken naar verbrande olie
Motor is goed schoongemaakt voor zover het mogelijk is om olie resten uit de oude filter is gekomen.
Toch weer een injector lek??
lijkt me niet ivm je geen benzine meer ruikt.baal er enorm van !@^#* auto … nog even en ik zet hem ergens langs de weg laat met een blok op de gas pedaal en laat de boel maar opblazen en in de brand vliegen..
hopelijk kan iemand mij helpen!
groetjes
2 juli 2014 om 10:48 #18238112ik ben te vermoeden, lekke kopakking, als de auto dan stilstaat komt er een beetje koelvoeistof in de cilinder waardoor hij op 3 poten gaat lopen.
2 juli 2014 om 11:41 #18238113wat verklaard het dan dan ie amper tot niet wil starten op benzine? en wel redelijk tot goed loopt op gas?
Want die injector is vervangen.. daar komt benzine normaal door?? heb vermoeden dat die niet goed is waardoor ook dat motor management lampje gaat branden en zo beroerd loopt -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.