krakend dak

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    meesterjohn

Beste lezers. wij zijn in het bezit van een opel zafira cosmo. Sinds een aantal maanden hebben we last van een krakend panorama dak. De garage weet niet waar het aan ligt en wil wel kijken of ze het op kunnen lossen, maar dan moeten ze het hele midden dak console losmaken en dat kost veel tijd. Is er iemand di een andere oplossing weet voor dit probleem?

M.v.g. John

midnight black
      Deelnemer

Welkom!

Er zijn niet zoveel mensen met een Zafira met het panormadak, zeker niet hier op het forum dus is het waarschijnlijk moeilijk te zeggen of het een kwaal is of niet. Ik ken de constructie van het dak niet (gekit of geschroefd of een combinatie van beide?) Het lijkt mij waarschijnlijker dat iets aan de hemelbekleding met de bakje en verduistering kraakt dan het dak op zich. Als je een beetje handig bent kun je zelf de opbergvakken er uit halen en dan een stuk rijden en zo proefondervindelijk vaststellen wat het probleem is.
        Als je heel de hemel wilt verwijderen let dan wel op met de inflateable curtains (airbags) in de dakranden.

sharky

bij mij kraakt het panoramadak ook.
          volgens mij heeft dat te maken met het uitzettenen of krimpen van het dak
          bij warm of koud weer
          ik vind het eigenlijk niet zo hinderlijk

Family man
          Deelnemer

@sharky wrote:

bij mij kraakt het panoramadak ook.
            volgens mij heeft dat te maken met het uitzettenen of krimpen van het dak
            bij warm of koud weer
            ik vind het eigenlijk niet zo hinderlijk

Ik denk er precies het zelfde over!

Heb de Zafira nu iets meer als 2 jaar, maar eigenlijk deze zomer viel mij het voor het eerst op, ongetwijfeld te maken met de werking tussen verschillende materialen.

Zafira02
            Deelnemer

ik heb ook zo’n dak. geen probleem tot dat de voorruit vervangen werd door carglass.
              hierbij hebben ze het hemeltje bevuild met die zwarte ruitekit @#$%^&**@
              dus hele hemel vervangen!!
              hierna kraakt het ook.
              ik denk idd dat het met de temp te maken heeft het is met name met warm weer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.