Kraken bij wegrijden

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Kraken bij wegrijden

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260822
    Zeewoldehub
      Lid sinds:
      6 October 2010

      Sinds enige tijd hoor je bij het wegrijden een langaanhoudend krakend geluid. Ik heb een Zafira A met automatische versnellingsbak. Ben al bij een garage geweest en die liet de auto in D stand zetten met handrem erop en dan pompend remmen. Iedere keer bij rem los wil de auto dan als het ware gaan rijden en hoor je ook dezelfde kraak. Hij vertelde dat het waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de ophanging van automaatbak die uitgedroogd is. Elke keer dat deze belast gaat worden draait de bak dan iets en hoor je deze vervelende kraak die tot enige meters na het wegrijden aanhoudt. Ook in de achteruitstand. Zou dit kunnen kloppen of kan er ook iets anders aan de hand zijn?

      #18175332
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Een remblok wat blijft hangen zou misschien ook kunnen. Dit geluid kun je denk ik het beste met z’n 2en proberen te lokaliseren.

        #18175333
        Zeewoldehub
          Lid sinds:
          6 October 2010

          Nee remblokken zijn het zeker niet. Is een knisperend krakend geluid. Je hoort het alleen bij het wegrijden onderweg niet. Viel mij voor het eerst op bij tolpoortjes in Frankrijk waarbij je tussen muurtjes rijdt. Dan is het echt zeer luidruchtig aanwezig.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.