Kraakje in koppeling pedaal

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Kraakje in koppeling pedaal

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Dubbelhuis
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Iemand enig idee wat het kraakje in mijn koppelingspedaal kan zijn, dit hoor ik alleeen als ik schakel naar zijn 3, overige versnellingen niet (handgeschakelde 6 bak), het is alleen bij opschakelen en niet bij terug schakelen.

:hmmz:hmmz

Alvast bedankt

Groeten bernd

schuitje

weet je zeker dat het uit je pedaal zelf komt?
        die 6 bakjes willen de synchromeshringen nog wel eens opvreten. laatst nog een astra h gehad met de 3de versnelling aan gort.

groetjes

Dubbelhuis
        Deelnemer

origineel gepost door schuitje
          weet je zeker dat het uit je pedaal zelf komt?
          die 6 bakjes willen de synchromeshringen nog wel eens opvreten. laatst nog een astra h gehad met de 3de versnelling aan gort.

groetjes

Dank je voor je reactie schuitje,

Heb je enig idee of dit op een of andere manier te testen is. Hij doet het dus ook alleeen in de derde en dan bij opschakelen. Ik moet wel zeggen als ik echt pittig optrek en doorschakel dat hij het dan minder doet. Kun je wat met deze info?

Groeten Bernd

schuitje

graag gedaan.

nog even een vraagje voor jou. als hij dat doet, voel je hem dan in je pedaal of echt in de pook(trillen)?
            als het echt alleen je pedaal is kan je het asje wat de koppelingscilinder ingaat (onder dashboard) even smeren.
            maar als het in de pook te voelen is zit het hoogstwaarschijnlijk in de bak. is het geluid echt een soort hard raspent geluid? kkkrrrrggg? beetje raar om zo te schrijven maar even voor het ide.

groetjes

Dubbelhuis
            Deelnemer
              Quote:
              origineel gepost door schuitje
              graag gedaan.

nog even een vraagje voor jou. als hij dat doet, voel je hem dan in je pedaal of echt in de pook(trillen)?
              als het echt alleen je pedaal is kan je het asje wat de koppelingscilinder ingaat (onder dashboard) even smeren.
              maar als het in de pook te voelen is zit het hoogstwaarschijnlijk in de bak. is het geluid echt een soort hard raspent geluid? kkkrrrrggg? beetje raar om zo te schrijven maar even voor het ide.

Hoi schuitje, :thumbup

Het komt echt uit het pedaal, voel het niet in de pook. Hij schakelt ook gewoon soepel. Zoals je het geluid hebt beschreven “kkkrrrrggg” daar klinkt het wel naar (duurt ook niet lang, 2sec en het is weg. Als ik hem in z’n vrij zet en achter elkaar de koppeling intrap hoor je ook niks. De hoeveelheid weerstand van de koppeling voelt wel goed aan naar mijn inziens (gaat niet te zwaar of te soepel). Het scheelt dat ik nog garantie heb, maar ik heb graag een beetje voorkennis (zeker weten dat het opgelost wordt).

Groeten Bernd

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.