Na dik 2,5jaar probleemloos met m’n Astraatje rondgereden te hebben,is er sinds een paar dagen helaas een klein probleempje opgetreden;
Als de motor koud is start ie niet meer in 1x zonder de gas aan te raken.. De eerste keer starten slaat ie niet aan, de 2de poging wel,maar dan loopt ie een paar seconden slecht (lijkt of ie maar op een paar cilinders draaid,of misschien eventjes te weinig brandstof krijgt?) en na enkele seconden,of als ik even een beetje gas geef,loopt ie gewoon weer als vanouds. Ook als ie goed warm is,start ie prima. Ik heb er nieuwe bougies in gedraaid,omdat ik er op gokte dat dat misschien de oorzaak zou zijn,maar dat maakt geen verschil.
Nu ben ik geen automonteur,maar met logisch nadenken kom je vaak al een heel eind,dus ik probeer te bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn;
Zit er misschien ergens een sensor wat de inkomende luchttemperatuur, of de koelwatertemperatuur meet,die de brandstofhoeveelheid regelt bij een koude start? Want het lijkt als een auto met handchoke starten zonder de choke uit te trekken. Dus misschien dat er een dergelijke sensor defect is,of denk ik nu te simpel?