Koudstart probleem ’95er Astra F x1.6sz

Forumindex Forums Modellen Astra Koudstart probleem ’95er Astra F x1.6sz

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    robkuh
    Deelnemer

Na dik 2,5jaar probleemloos met m’n Astraatje rondgereden te hebben,is er sinds een paar dagen helaas een klein probleempje opgetreden;
      Als de motor koud is start ie niet meer in 1x zonder de gas aan te raken.. De eerste keer starten slaat ie niet aan, de 2de poging wel,maar dan loopt ie een paar seconden slecht (lijkt of ie maar op een paar cilinders draaid,of misschien eventjes te weinig brandstof krijgt?) en na enkele seconden,of als ik even een beetje gas geef,loopt ie gewoon weer als vanouds. Ook als ie goed warm is,start ie prima. Ik heb er nieuwe bougies in gedraaid,omdat ik er op gokte dat dat misschien de oorzaak zou zijn,maar dat maakt geen verschil.
      Nu ben ik geen automonteur,maar met logisch nadenken kom je vaak al een heel eind,dus ik probeer te bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn;
      Zit er misschien ergens een sensor wat de inkomende luchttemperatuur, of de koelwatertemperatuur meet,die de brandstofhoeveelheid regelt bij een koude start? Want het lijkt als een auto met handchoke starten zonder de choke uit te trekken. Dus misschien dat er een dergelijke sensor defect is,of denk ik nu te simpel?

robkuh
      Deelnemer

Iemand misschien enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Casa
        Deelnemer

Laat hem eens uitlezen , kom je iets meer te weten.
          Ik had ongeveer hetzelfde en bij mij bleek het de krukas sensor te zijn destijds maar dit kan ook wat anders zijn daarom uitlezen.

robkuh
          Deelnemer

Ik had eigelijk stiekum gehoopt dat ik het misschien zelf, zonder een bezoekje aan de garage zou kunnen fiksen.. Maar uitlezen is idd ook een optie.

Het moet volgens mij trouwens echt een kleinigheidje zijn,want hij rijd verder gewoon nog perfect. D’r staan ook nog maar 138.000km op de teller,dus die is volgens mij nog lang niet versleten!

robkuh
            Deelnemer

Dit probleem is gelukkig opgelost!
              Ik heb de koelwatertemperatuur sensor vervangen,en hij start weer als vanouds! :D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.