Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koude start probleem Astra F ’93
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 03:57 #17259140
Hallo mensen, ik heb een klein maar irritant probleem met mijn Astra F GT C16se L2 uit ’93.
Bij aanschaf 5 jaar geleden startte hij als een zonnetje. Ging mooi naar de 1000-1100 toeren om weer iets terug te zakken.
Echter sinds een half jaar heeft hij moeite na een nachtje stilstaan.Bij het starten dan komt hij maar met moeite aan de praat. De start motor doet flink zijn best, echter hij slaat niet echt aan. Ik moet licht gas bij geven, anders slaat hij gewoon af. Als ik wat gas bijgeef dan merk je dat ie er moeite mee heeft. Hij schud en trilt wat etc. ongeveer 10 seconden. Maar hij komt niet tot de 1000 toeren. Meer 900.
Rijden gaat prima verder. Ook starten als de motor warm is, is geen probleem. Stationair loopt ie niet echt je van het. Nét te weinig toeren.
Wat ik gedaan heb verder: Bougies vervangen, accu is vervangen, nieuwe olie, kleine beurt. Maar het probleem blijft.
Iemand een idee wat dit kan zijn, of wat ik eerst even zou moeten proberen?
10 juli 2013 om 10:32 #18158510Ik denk aan reinigen van het inlaat traject. O.a. het EGR gedeelte en je gasklephuis.
10 juli 2013 om 18:38 #18158511Bedankt, hier zal ik van’t weekend eens naar kijken. Kan me goed voorstellen dat deze dingen na 20 jaar wat smerig zijn :)
Zal de post aanpassen na controle.10 juli 2013 om 18:52 #18158512900 toeren is heel netjes hoor stationair.
ik weet niet beter dan dat ze 900 toeren stationair moeten draaien.heb je je luchtfilter ook vervangen?
en heb je misschien wat foto’s van de auto? de gt serie is namelijk aardig met uitsterven bedreigd ;)
10 juli 2013 om 21:26 #18158513Koud niet,
Stappenmotor, gasklep reinigen.
Temperatuursensor kan dit ook wel eens veroorzaken.
Wel onderhoud gepleegd intussen??
Willem
10 juli 2013 om 21:44 #18158514Onderhoud van mijzelf niet zozeer. Heeft recent kleine beurt gehad, bougies vervangen etc, nieuwe olie, nieuwe accu.
Temperatuursensor heb ik geen verstand van, daar kan ik gelukkig een kennis voor inschakelen.
@soepkiepe, luchtfilter is 2 jaar geleden vervangen, maar kan geen kwaad om die bak ook weer eens los te maken.Foto’s: Banden en lampen zijn niet origineel meer, rest allemaal wel tuurlijk.
Achterkant
Achterkant schuin
Voorkant schuin, orig. lampen
Voorkant schuin, nieuwe lampen11 juli 2013 om 20:44 #18158515Kleine update. Ik heb het luchtfilter even bekeken, deze is nog goed schoon op zich.
Echter de rubberen buis die van het luchtfilterhuis naar het gasklephuis loopt bevatte een scheur bij 1 van de klemringen.
Dus mogelijk een tijdje valse of vieze lucht aangezogen. Nu iig even provisorisch dicht getapet.
Zaterdag komt een kennis kijken of de bevindingen van hierboven kunnen kloppen.30 september 2013 om 06:35 #18158516Haal niet graag oude topics uit de sloot.
Maar aangezien het een update is…
Ik heb het veel te druk deze periode.Rubberen buis van luchtfilter naar motor is vervangen. c16se heeft geen EGR zover we konden zien/vinden. alleen de c16sei(rmscher) heeft deze?
Bougies _weer_ vervangen, zijn na een week of 2 al flink zwart. Stappenmotor, gasklep reinigen?
Alleen de lokale Opel garage kan hem aan de computer gooien gek genoeg, en die kerel die dat doet is er bijna nooit ><.
1 oktober 2013 om 06:07 #18158517Vervang gewoon de Temperatuursensor (blauwe sensor / Blauwe stekker in motorruimte) eens, Als de bougies knap zwart zijn krijgt ze TE VEEL benzine toegedient..
Willem
3 oktober 2013 om 15:02 #18158518Op jou aanraden heb ik hem vervangen. Ook het gasklephuis gereinigd.
Vooralsnog *afkloppen* lijkt dit het euvel te hebben verholpen. Warm start hij weer naar behoren. Start mooi direkt naar 1400rpm en zakt dan mooi terug naar rond de 1000. Morgen als de motor goed koud is even weer proberen.
Bedankt Willem! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.