Koude start probleem Astra F ’93

Forumindex Forums Modellen Astra Koude start probleem Astra F ’93

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259140
    Xfade
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2007

      Hallo mensen, ik heb een klein maar irritant probleem met mijn Astra F GT C16se L2 uit ’93.

      Bij aanschaf 5 jaar geleden startte hij als een zonnetje. Ging mooi naar de 1000-1100 toeren om weer iets terug te zakken.
      Echter sinds een half jaar heeft hij moeite na een nachtje stilstaan.

      Bij het starten dan komt hij maar met moeite aan de praat. De start motor doet flink zijn best, echter hij slaat niet echt aan. Ik moet licht gas bij geven, anders slaat hij gewoon af. Als ik wat gas bijgeef dan merk je dat ie er moeite mee heeft. Hij schud en trilt wat etc. ongeveer 10 seconden. Maar hij komt niet tot de 1000 toeren. Meer 900.

      Rijden gaat prima verder. Ook starten als de motor warm is, is geen probleem. Stationair loopt ie niet echt je van het. Nét te weinig toeren.

      Wat ik gedaan heb verder: Bougies vervangen, accu is vervangen, nieuwe olie, kleine beurt. Maar het probleem blijft.

      Iemand een idee wat dit kan zijn, of wat ik eerst even zou moeten proberen?

      #18158510
      turbo.d
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 June 2013

        Ik denk aan reinigen van het inlaat traject. O.a. het EGR gedeelte en je gasklephuis.

        #18158511
        Xfade
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 December 2007

          Bedankt, hier zal ik van’t weekend eens naar kijken. Kan me goed voorstellen dat deze dingen na 20 jaar wat smerig zijn :)
          Zal de post aanpassen na controle.

          #18158512
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            900 toeren is heel netjes hoor stationair.
            ik weet niet beter dan dat ze 900 toeren stationair moeten draaien.

            heb je je luchtfilter ook vervangen?

            en heb je misschien wat foto’s van de auto? de gt serie is namelijk aardig met uitsterven bedreigd ;)

            #18158513
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Koud niet,

              Stappenmotor, gasklep reinigen.

              Temperatuursensor kan dit ook wel eens veroorzaken.

              Wel onderhoud gepleegd intussen??

              Willem

              #18158514
              Xfade
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 December 2007

                Onderhoud van mijzelf niet zozeer. Heeft recent kleine beurt gehad, bougies vervangen etc, nieuwe olie, nieuwe accu.
                Temperatuursensor heb ik geen verstand van, daar kan ik gelukkig een kennis voor inschakelen.


                @soepkiepe
                , luchtfilter is 2 jaar geleden vervangen, maar kan geen kwaad om die bak ook weer eens los te maken.

                Foto’s: Banden en lampen zijn niet origineel meer, rest allemaal wel tuurlijk.
                Achterkant
                Achterkant schuin
                Voorkant schuin, orig. lampen
                Voorkant schuin, nieuwe lampen

                #18158515
                Xfade
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 December 2007

                  Kleine update. Ik heb het luchtfilter even bekeken, deze is nog goed schoon op zich.

                  Echter de rubberen buis die van het luchtfilterhuis naar het gasklephuis loopt bevatte een scheur bij 1 van de klemringen.
                  Dus mogelijk een tijdje valse of vieze lucht aangezogen. Nu iig even provisorisch dicht getapet.
                  Zaterdag komt een kennis kijken of de bevindingen van hierboven kunnen kloppen.

                  #18158516
                  Xfade
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 December 2007

                    Haal niet graag oude topics uit de sloot.
                    Maar aangezien het een update is…
                    Ik heb het veel te druk deze periode.

                    Rubberen buis van luchtfilter naar motor is vervangen. c16se heeft geen EGR zover we konden zien/vinden. alleen de c16sei(rmscher) heeft deze?

                    Bougies _weer_ vervangen, zijn na een week of 2 al flink zwart. Stappenmotor, gasklep reinigen?

                    Alleen de lokale Opel garage kan hem aan de computer gooien gek genoeg, en die kerel die dat doet is er bijna nooit ><.

                    #18158517
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Vervang gewoon de Temperatuursensor (blauwe sensor / Blauwe stekker in motorruimte) eens, Als de bougies knap zwart zijn krijgt ze TE VEEL benzine toegedient..

                      Willem

                      #18158518
                      Xfade
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 December 2007

                        Op jou aanraden heb ik hem vervangen. Ook het gasklephuis gereinigd.

                        Vooralsnog *afkloppen* lijkt dit het euvel te hebben verholpen. Warm start hij weer naar behoren. Start mooi direkt naar 1400rpm en zakt dan mooi terug naar rond de 1000. Morgen als de motor goed koud is even weer proberen.
                        Bedankt Willem!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.