koude motor, niet fijn

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) koude motor, niet fijn

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    GS2.6
    Deelnemer

Ik heb de motor pas 2 weken, dus ik kan er niks over zeggen.

Maar net voordat het zo koud werd, liep de motor steeds goed, bij koude start.

En nu, of dit is toeval, of er klopt iets niet;
      Na vervanging van kleppendekselpakking start ie koud wel, maar gaat na 1 sec. weer uit, hier moeti k mee blijven spelen voor een half minuutje en dan is het goed.

Dus steeds uitvallen, starten etc. En met wegrijden, pakt ie slecht benzine aan..

Er zit een open luchtfilter op, zou het toch gewoon de kou zijn, want als de motor eenmaal warm is, is alles goed.

yves475
      Deelnemer

bougies?? benzinefilter??

kiyamizio

motortemp sensor?

stappenmotor?

Vinci
          Deelnemer

Geef je dan wel of geen gas met starten?

En als je de slang van de stappenmotor los maakt en in de SFI tuit wat remmenreiniger of starthulp spuit wil hij dan wel?

Bij te arm geen gas geven in elk geval en als starthulp helpt krijgt hij te weinig benzine. Dan moet je inderdaad denken aan temp sensor.

Bij benzinefilter is het juist andersom, dan start hij prima, maar valt ineens zo maar weer uit.

GS2.6
            Deelnemer

De motor start, zonder gas te geven en daarna gaat ie uit.

Na het starten moet ik met het gas en koppeling blijven spelen om hem nog net aan zien te houden.

Ik zal de benzinefilter sowieso nog vervangen!

Vinci
              Deelnemer

Lijkt me dan een goed plan!

vm77

Heb ik ook gehad, moeilijk op gang te houden en geen trekkracht bij het starten en wegrijden met koude motor. Eenmaal warm geen probleem. Het bleek valse lucht te zijn. De aansluiting van de SFI vervanger op het gasklephuis was niet luchtdicht. Ik heb een kleine kunstof SFI vervanger in mijn VM-77 maar deze kun je niet goed met de 4 boutjes aantrekken. Hier moet ik nog eens wat op verzinnen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.