koude motor

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    slopelrijder

met de huidige koude start mijn diesel wat slechter. ( ahum)

ik gloei hem 2x voor om hem wat beter te laten starten, of is dat nutteloos?

het duurt wel zeker 6 km voor hij een beetje “normaal” begint te klinken en gaat reageren op het gaspedaal.
      in hoeverre is dat ‘slecht”voor het blok?

my ride
      Deelnemer

2x gloeien is nooit verkeerd met deze ijstijd;)
        zijn alle gloeibougie;s nog goed?doorgemeten?
        ik zelf doe met deze temperaturen een karton voor de radiateur:D word hij tenminste nog wel warm:Plet wel op als je in de file staat dat hij niet te warm word:P

slopelrijder

alle gloeibogies zijn “nieuw”( nog geen 5000km= 100 tot 150 X starten) dus dat zal het niet echt zijn, maar het “rauwe”geluid ( nagelen) van de motor, doet zeer aan de oren….

ik rij momenteel wel erg veel KORTE stukjes ( 8km), met af en toe wat langere stukken….= 150 km o.i.d.

Dolby
          Deelnemer

Mijn astra 2.0 16v DI )X20DTL) diesel start normaal met dit weer. Alleen duurt het voorgloeien wel 8seconden. Maar nadat het lampje uit is start ik hem gewoon zonder enige probleem. De motor klinkt indderdaad wel erg rauw maar ja dat mag ook wel bij -15 graden. Wanneer de motor warm word is het rauw geluid ook weg. Maar met deze temperatuur duurt het heel lang voor de motor echt warm word. Ik heb zelf nu ook een karton geplaats voor de radiator om de motor makkelijker warm te laten worden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.