Koude lucht verwarming

Forumindex Forums Modellen Mokka Koude lucht verwarming

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    opeljef
    Deelnemer

<p style=”text-align: left;”> :good-job: Hallo forumleden, sinds vandaag ook lid van dit forum omdat ook wij zijn overgestapt naar een Opel Mokka X bj 2019. Km stand is 54000. Nu is mij opgevallen dat als de verwarming op 22 staat hij mooi verwarmd maar er ook ineens een stroom koude lucht voorbij komt. Is dit een normaal verschijnsel? Verder tot nu toe een hele fijne auto en nog niets raars kunnen ontdekken.</p>

Redrich
      Deelnemer

hoi opeljef idd zelf ervaar ik hetzelfde de kachel word eerst flink warm bij 22 of 23 graden maar word later weer koud en blijft dan ook koude lucht geven alsof de airco aanstaat terwijl die niet fysiek is aangezet met de knop.

Riesje69
        Deelnemer

dan lijkt het erop dat of de aansturing niet goed is of de kleppenmotor niet werkt als de airco uit staat.

Gr. Ries.

the-duke
          Deelnemer

Ik heb hetzelfde bij een Mokka uit 2015.
            Heel vreemd inderdaad, ik heb ontdekt dat het ophoudt als je manueel instelt dat de ventilatielucht richting voeten en lichaam mag, maar niet naar het raam.

Aircoman heeft mij ooit verteld dat dat niet slim is om te doen (het uitzetten), want dan zou de pomp sneller de geest geven, de auto doet dit blijkbaar bewust om regelmatig te draaien en de keringen goed en gesmeerd te houden. Of dat waar is, weet ik niet 100% zeker, maar hij was ervan overtuigd.

Gr,
            The Duke

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.