Koude lucht uit kachel Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Koude lucht uit kachel Astra J

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269288
    Deep Impact
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 November 2013

      Beste mede Opel bezitters,

      Ik ben nu ongeveer één jaar in het bezit van een Astra J GTC.
      Sinds ik deze auto heb gekocht ben ik al aan puzzelen met de instelling van de climate control.
      B.v., ik stel de temperatuur in op 21 gr., hij warmt ook netjes op maar gaat dan op een gegeven moment koude lucht blazen en gaat de temperatuur gevoelig naar beneden.
      Pas wanneer ik de temperatuur hoger zet gaat hij weer warme lucht blazen, daarna begint het hele ritueel weer opnieuw :fy1
      Mijn dealer heeft het systeem gecheckt en alles is in orde en ook de laatste nieuwe software is geladen.
      Ik heb deze klacht bij Opel Nederland neergelegd, deze hebben contact gezocht met mijn dealer voor info en zij zijn tot de conclusie gekomen dat dit normaal is bij ECC.

      Hier een citaat uit de mail:

      Opel dealer Van Kwawegen heeft het ECC systeem van uw Opel Astra GTC gecontroleerd en heeft vastgesteld dat deze naar behoren werkt. Men heeft u hierover uitleg gegeven en tevens aangetoond dat dit bij andere voertuigen met het ECC systeem hetzelfde werkt.
      Het systeem heeft als eigenschap dat, op de automatische stand, deze verwarmt naar de ingestelde temperatuur en zodra dit bereikt is, gaat het uit enkele roosters wat koudere lucht blazen en uit andere roosters warme lucht om temperatuur op een constant niveau te houden.

      Uiteraard ga ik met deze verklaring niet akkoord en heb ik de volgende mail terug geschreven:

      Uw reactie op mijn klacht is voor mij totaal onbevredigend en naar mijn inziens ook een beetje vreemde.
      Deze Opel is niet de eerste auto die ik heb welke voorzien is van ECC.
      Bij alle andere auto’s die ik hiervoor heb gehad waaronder 2x een Opel Vectra en als laatste een Saab 93 Sport Sedan bleef de ingestelde temperatuur gewoon gehandhaafd in de auto en was het absoluut niet zo dat er uit welk rooster dan ook koude lucht ging blazen.
      Ik wil hierbij opmerken dat er niet uit één bepaald rooster koude lucht gaat blazen maar de totale temperatuur in de auto daalt.
      De temperatuur wordt dus zeker niet op een constant niveau gehouden.
      Om even een voorbeeld te geven, afgelopen zaterdag ben ik met de auto naar Antwerpen gereden en ik moest de temperatuur op een gegeven moment op 27 graden instellen wilde het nog een beetje behaaglijk in de auto blijven.
      U kunt uzelf denk ik wel voorstellen dat ik mijn hart vasthoud wanneer het straks echt koud wordt buiten.
      Er is dus echt iets mis met het systeem.

      Nu is mijn vraag hier of er meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben of hebben gehad en waarbij het verholpen is?
      Tevens heb ik heel snel last van condens op de ramen aan de binnenzijde en moet ik vaak met de airco aan rijden, ook bekend?

      #18262485
      juruca
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 January 2005

        Het enige wat ik wel eens detecteer is dat er ongewenst warme lucht uit komt.
        Dit is vooral vervelend in de zomer want dan is het al warm.
        Wat jij beschrijft ken ik niet.
        Het probleem wat ik af en toe (niet continu) heb neem ik voor lief want ik heb geen zin 100 keer naar de dealer te gaan :(
        Insignia’s hebben ook dit probleem en er is ook een topic van.

        #18262486
        Deep Impact
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 November 2013

          Bedankt voor het aangeven dat er een topic is over de Insignia, al is dat precies andersom, die blijft te warm in de zomer :wtf
          viewtopic.php?f=105&t=164010&hilit=koude+lucht

          Maar dat probleem is opgelost, dus misschien kan ik er wat mee ;)

          #18262487
          Astra 1.4 NZ
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 December 2011

            Airco zet je toch gewoon niet af?

            #18262488
            Deep Impact
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 November 2013

              @Astra 1.4 NZ wrote:

              Airco zet je toch gewoon niet af?

              Kan, alleen je verbruik is iets hoger.
              Dat voorkomt inderdaad de beslagen ramen maar het voorkomt helaas niet dat op een gegeven moment de temperatuur in de auto toch daalt bij een gelijkblijvende ingestelde temperatuur :(
              Overigens laat ik de ECC nu meer op “auto” staan en blijft de temperatuur iets beter gelijk.

              #18262489
              Astra 1.4 NZ
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 December 2011

                Klopt, maar die 0,5 liter maakt echt niets uit. De kwaliteit van de lucht blijft overigens gewoon goed (normaal gezien) Een klein beetje onderzoek heeft getoond dat als je je airco uitzet en dan af en toe eens aan dat deze juist sneller kapotgaan. Ken zelf genoeg mensen die dat deden en met kapotte airco zitten. Mijne staat al 7jaar aan, werkt nog steeds heel goed. Rijd overigens een Corsa D. Maar we hebben hier wel een Astra J. Temperatuur OK, maar toen ik ermee reed onlangs, besloeg hij eventjes toen ik parkeerde na een rit. Weet niet of dit vaak gebeurd..

                #18262491
                Deep Impact
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 November 2013

                  Laatste bericht wat ik heb gehad van Opel Nederland:

                  ******
                  In antwoord op uw e-mail van 28 november jongstleden delen wij u mede dat wij van de Opel Klantenservice niet technisch onderlegt zijn en tevens uw voertuig niet kunnen inspecteren. Hierdoor zijn wij altijd afhankelijk van de diagnose van de Opel dealer.

                  Wanneer u twijfelt aan hetgeen de Opel dealer heeft waargenomen en de diagnose die men gesteld heeft, kunt u altijd weer een afspraak maken bij een Opel dealer om dit nogmaals te laten controleren. Wanneer u wenst dat wij verdere opvolging hieraan geven verzoeken wij u ons te informeren omtrent bij welke Opel dealer en voor wanneer u een afspraak heeft gemaakt.
                  ******
                  Ik had toch echt het idee dat Opel Nederland een eigen technische dienst had :wtf
                  Eerst maar eens vragen voor wie de kosten zijn ;)

                  Wordt vervolgd ………..

                  #18262492
                  Astra 1.4 NZ
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 December 2011

                    Standaard mail, kreeg ik ook al eens van Opel België…

                    #18262490
                    Deep Impact
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 November 2013

                      Had ik al een vermoeden van.
                      Maar ik blijf doorgaan, net zolang tot het opgelost is ;)

                      #18339631
                      wimmiwgtc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 August 2016

                        Beetje laat Deep impact maar ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een Opel gtc uit 2012. Ik ondervindt sinds een paar weken hetzelfde probleem, bij Opel Nederland uitgelegd en krijg hetzelfde antwoord. Geen foutcodes gevonden bij uitlezen climate control, wil graag weten of je het sindsdien hebt opgelost en wat deze was, bij voorbaat dank. Gr W. Janssen.

                        #18340198
                        johnel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 February 2017

                          Hallo jongens, ik heb ook een Astra J uit 2011 1.4 net 162pk en heb precies hetzelfde probleem.’
                          Ik ben hiermee naar de dealer geweest en je raad het al geen fouten ontdekt.
                          Maar ik denk dat de computer wel defecten kan detecteren maar niets aangeeft als het slecht werkt.
                          Dit systeem is zeer irritant want je zit op een gegeven moment gewoon in de kou.

                          #18340227
                          wimmiwgtc
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 August 2016

                            Er zal in Nederland of Belgie toch wel een Opeldealer zitten die hier raad mee weet, of zie ik dat verkeerd? Of zijn wij de eerste die dit meemaken, waarschijnlijk niet dus Opeldealers kom op en help ons.

                            #18355402
                            gbveleke@hotmail.com
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 April 2018

                              Ik heb dus helaas hetzelfde probleem. De dealer kan niets vinden want volgens de computer werkt alles goed.

                              Is er bij iemand al een echte oplossing gevonden, software update helpt dus helaas niet.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.