Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kosten remschijven en blokken astra F correct of te duur !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 17:35 #17233498
ik heb een vraag. De astra van mijn vrouw is vanmorgen afgesleept naar de garage wegens startproblemen, het zat in de bougiekabels en meteen een grote beurt erbij met gratis APK.
De remschijven werden helaas minder en heb ze zelf gezien. De bovenkant was weg. Nu kreeg ik een prijs door van
87,50 per schijf
62,50 voor de remblokken
110 euro arbeidsloon (max 2 uur werk)
dit bedrijf factureert alles ex btw
vergeleken met kwikfit en euromaster en kom dan gemiddeld op 300 euro uit bij hun (van2 76/345 euro). dit is ca 100 euro duurder. Is dit een correct plaatje of niet
28 februari 2011 om 17:45 #17826567wat is het merk schijven dat scheelt erin prijs, brezan of orgineel,
prijs p schijf??
28 februari 2011 om 17:48 #17826568Ik betaal voor een setje remblokken en remschijven 124 euro. Dat is dan origineel bosch.
2 uur is wel zeer veel werk, met een goede inbus dop met een lange hefboom of een slagmoer sleutel is het max. 1h werk.
28 februari 2011 om 17:55 #17826569bosch en GM zit wel een paar tientjes tussen,
maar idd 2uur is minstens 30min te veel dus al gouw 30 euro meer,
Opel Astra F Originele remblokset OE ref 1605455 67,90 euro,
Opel Astra F Originele remschijfset voorzijde OE 170,00,
dit zijn de prijzen die GM handelt x10% dat zijn dan magazijn kosten ect,
28 februari 2011 om 18:17 #17826570de euromaster vertelde mij wel dat het maar ca 20 minuten per kant duurt. Tja, dat heb ik als a technisch , maar 20 monuten is wel erg kort, maar 2 uur is dus wel erg ruim.
Transparantie is ver te zoeken tegenwoordig. MAar ja, een andere auto kost meer
28 februari 2011 om 18:23 #17826571Waar kom je ergens vandaan? Anders kunnen forumleden je wel helpen?
28 februari 2011 om 18:31 #17826572Almere, maar hij staat nu al in de garage. De grote beurt is gedaan en morgen de remmen, maar ik had een bijgevoel bij de prijs die werd genoemd van de remmen.
Zeker omdat er globaal werd aangegeven 2 uur arbeid, maar ik moet wel zeggen dat ze in de ochtend keurig de auto hebben opgehaals gratis terwijl die niet meer reed op een trailer.
Ik vindt het gewoon apart dat zij alles apart noemen dus 87,50 EX per schijf, 62,90
EX blabla. Of het ligt aan mij.28 februari 2011 om 18:46 #17826573hm ik vind de prijs niet echt heel buitengewoon. Is best netjes heb ik het idee, wel aan de hoge kant. Ik doe het meestal zelf en betaal ik ca. 50 euro voor schijven en iets van 75 voor blokken (per 4).
28 februari 2011 om 19:05 #17826574als je het kunt wel ja, maar toch even morgen kijken of er iets afkan maar liever niet bij kwikfit
28 februari 2011 om 19:23 #17826575dat gelul met ex btw enzo heb je bij elke garage dan weet je er geen houd meer van met al die prijzen,
als jij dat moet betalen vind ik het niet veel, en gratis ophalen van kapotte auto;s dan ga ik ook naar die garage:jerry
28 februari 2011 om 19:28 #17826576Zoals iedereen dus al zegt. het is wat teveel geld ervoor maar ook weer niet vreselijk teveel.
Wel goeie service dat ze hem ophalen.gewoon prijzen vragen waar je wat mee kan! MET Btw. Durf duidelijke taal te vragen! :D
En dingen als schijven en blokken koop je nooit per stuk hè ;)
Ik denk dat je voor jouw stuks prijs een set daewoo schijven koopt.
Zijn tzelfde.28 februari 2011 om 19:33 #17826577of om het makelijk te maken de stuk prijs ahh vernieuw er dan maar 1tje:),
zijn nexia schijven het zelfde??
schijven zijn altijd goedkoper te vinden maar de kwaliteit?
1 maart 2011 om 10:52 #17826578heb het pas ook voor 300 laten doen.. mss te veel geld maar zit wel goed :D ben dr blij mee :D
gr
2 maart 2011 om 14:03 #17826579Nexia schijven zijn ook in 256mm. kwaliteit valt over te twisten maar ik heb er toch flink wat kms mee gemaakt voor ik er 1 krom had en dat lag aan de klauw die niet goed losliet.
En ik remde altijd laat en hard.2 maart 2011 om 14:59 #17826580Absoluut goede service dat ze je komen halen enzo maar qua materiaal kosten wordt je echt vet hard getild man, wtf!
voor 60 a 70 euro heb je een SET (twee maal) schijven origineel, blokken de drie tientjes!
En 2 uur werk is ook erg veel voor het vervangen van de voorremmen, maar goed, je werkt er zelf voor, en zij verdienen ook weet wat in deze crisistijd haha
check bijv:
http://www.autopartsonline.nl
http://www.hbase.nlen zo zijn er veeel groot handels die voor weinig origineel leveren, zowel thuis als bij je/de garage, ook een Brezan of Auto Rijsbergen is voordeliger dan jouw garage :P
maar goed, ondertussen zal je wel weer veilig kunnen remmen, das belangrijkste
2 maart 2011 om 18:38 #17826581ik op de vectra ook de 256mm geventileerde schijven ,,op markt plaats worden momenteel sets aangeboden schijven+blokken zijn van Bosch magazijn opruiming en dat kost 86€ en dan 13€ vracht dus 100€ nieuw aan huis .
ik doe over zo,n klusje is simpel vervangen he minder als 1 uurtje als wel goede beun kost bij mij 20€ dus ik denk je word genaaid .
maar zo als ik al meer zeg de garage heeft z,n kosten en ook daar moet het licht branden en dan hebben we nog Btw .
dus heb je weer wat ???Hoofddorp is niet zover hoor 2u2 maar ik heb vaak een passende oplossing .
Bert
2 maart 2011 om 18:43 #17826582En dan ook nog eens gratis APK….
Voor een garage vind ik dat dan nette prijzen.
Tuurlijk is het veel geld ….thuis klussen is altijd goedkoper.
2 uur werk max = een ruime tijd…
Een goeie monteur heeft ze binnen no time vervangen. Alleen het kan soms wel eens tegen zitten. Je bent zo
een paar minuten verder als er maar 1 boutje tegen zit. En dat komt nog wel eens voor met die oudere bakken.2 maart 2011 om 18:57 #17826583naaf schoon maken geheel roest vrij neemt tijd in beslag, anders heb je kan op trillen,
2 maart 2011 om 18:59 #17826584Daar hebben ze heel mooi gereedschap voor. Dan ben je heel snel klaar.
Is een komvormige schuurborstel, deze kan op de luchtsleutel, heb hem zelf voor op de boormachine.Die hou je er eventjes tegen aan en je naaf blinkt weer als nieuw.
Als je naven met tapeindjes hebt dan heb je weer een ander borsteltje maar die heb ik helaas weer niet :P
2 maart 2011 om 20:06 #17826585ik heb ze alle twee maar bij, oude auto moet je soms echt bikken:P
2 maart 2011 om 20:16 #17826586zeg dat! :D, ik ben 2 dagen bezig geweest hahaha mja alles zat dan ook al zo’n jaar of 2 vast geroest.
4 maart 2011 om 17:12 #17826587de meest vast zittende schijfen op het centreergedeelte van de naaf zijn er met een beetje wd 40 2 harde klappen zo af hoor eff ondersteunen en knal op dat zeg maar naaf gedeelte geven waar je bouten door gaan en los is hij 10 min werk .(LET OP IK ZEG HET MAAR LUID LAGER GEDEELTE ONDERSTEUNEN )zet er meestal een steun poot onder en knal zo los .
ik weet niet waar men zo als ik lees 2 dagen mee bezig is ,,wat doe je dan in hemelsnaam en wat voor een gereedschap heb je . dit is gewoon van mij ook garage ervaring ,,het is geen zware bevalling !! .
ik vervang gewoon ff ja meestal binnen het uur de hele boel nieuw en de glij stukken netjes schoon en nieuw vet ,naaf goed schoon gemaakt ,,opel, fiat ,suzuki,ford calaxy ??noem maar op ,,leuk werk vlot wat mee te verdienen
er zitten bij veel merken (japans ) ook al 2 meestal m8 tap gaatjes in kan je boutje in draaien beetje wd 40 en knik los .
Bert
2 april 2011 om 19:29 #17826588als je nog eens zit te tobben met die “bruto, ex, btw, blablabla-woorden, vraag je gewoon: en wat is mijn prijs? doe ik ook altijd. vaak schrikken ze dan een beetje en beginnen ze gelijk met kortingen te gooien. wie niet waagt…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.