kosten astra h lambdasonde maken?

Forumindex Forums Modellen Astra kosten astra h lambdasonde maken?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232558
    robbie
      Lid sinds:
      12 July 2004

      mijn auto staat bij de opel dealer(astra h benzine 1.4 66kw),reed slecht en zeer onregelmatig en orange motor lampje ging branden,werd uitgelezen, ze hebben geconstateerd dat de 1e lambdasonde kapot was dus is vervangen,2e meting 2e lambda ook waarschijnlijk kapot dus ook vervangen,nu 2 lambda’s vervangen en de problemen zijn er nog steeds,en wat kost dit geintje volgens jullie met uren materiaal enz? alleen voor een lambda was ik al 265per stuk kwijt, kan dit?
      kan iemand mij helpen aub?

      #17814801
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Dat kan zeer zeker dat ie zo duur is.
        Vooral origineel Opel.

        Ik had het zelfde geintje met een Astra G….(was een beunklusje tussendoor)
        arm mengsel storing kreeg ik telkens. En bij de garage daar in het dorp hadden ze de beide lambdasensoren al vervangen.

        En juist de 1e lambdasensor reageerde niet goed.
        Daar hadden ze een goedkope immitatie op gezet, en dat werkt dus niet altijd zo goed als moet.
        Dit hebben ze dus kostenloos mogen vervangen voor een fatsoenlijke…. :sleeping

        Slechte zaak van jou opeldealer dat zij niet achter de daadwerkelijke storing kunnen komen.
        Zou er zeker even mee terug gaan. Je gaat natuurlijk niet betalen voor zoiets.

        #17814800
        kootje3
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 July 2011

          Als de klacht niet is opgelost kunnen ze de oude lambda toch weer terugplaatsen.
          Dan zoeken ze maar verder om de klacht alsnog te verhelpen.
          Bij mij is de lambdasonde 2 vervangen (astra H) op de uitlaat en deze kost 138 euro bij de vakgarage waar ik al 18 jaar trouwe klant ben.

          Ko

          #17814799
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Ik denk dat ze het verkeerde type gemonteerd hebben.

            #17814802
            robbie
              Lid sinds:
              12 July 2004

              bedankt alvast!
              inmiddels zijn er 2 vervangen en 1100euro lichter en probleem nog steeds hetzelfde en denk dat ze de oude lambda’s weggegooid hebben helaas,
              staat inmiddels weer bij de dealer en nog steeds storingen, ze weten het nog steeds niet,ze komen met uitlezen steeds op die lambdasondes uit (die ze al 2x vervangen hebben allebei !!)en nog steeds storingen met uitlezen en motorlampje brandt.
              Ben beetje radeloos en weet niet goed wat ik moet zeggen als ze de volgende keer bellen met wat er aan de hand is.
              klopt de prijs ook die ik betaald heb met uren en btw etc?

              #17814803
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                1100 euro vind ik wel erg veel voor 2 lambdasondes ,die dingen heb je meestal in een kwartiertje alle 2 vervangen.

                kootje3 zei dat 1 lambda 138 euro kost,dan zal de prijs bij de dealer voor het monteren van 2 lambdasondes 366 euro zijn :
                2x 138 lambda=276 +uurloon +/-90 euro=366 euro

                als de dealer belt zou ik zeggen haal die 2 nieuwe lambdasondes er maar uit ,die ga ik niet betalen en, zet me oude maar weer terug,het is namelijk niet jou schuld dat de dealer die beweerd vakkundig te zijn dingen gaat vervangen die niet kapot zijn zonder jou toestemming.

                #17814804
                robbie
                  Lid sinds:
                  12 July 2004

                  bedankt b07,

                  #17814805
                  robbie
                    Lid sinds:
                    12 July 2004

                    @b07 wrote:

                    1100 euro vind ik wel erg veel voor 2 lambdasondes ,die dingen heb je meestal in een kwartiertje alle 2 vervangen.

                    kootje3 zei dat 1 lambda 138 euro kost,dan zal de prijs bij de dealer voor het monteren van 2 lambdasondes 366 euro zijn :
                    2x 138 lambda=276 +uurloon +/-90 euro=366 euro

                    als de dealer belt zou ik zeggen haal die 2 nieuwe lambdasondes er maar uit ,die ga ik niet betalen en, zet me oude maar weer terug,het is namelijk niet jou schuld dat de dealer die beweerd vakkundig te zijn dingen gaat vervangen die niet kapot zijn zonder jou toestemming.

                    bedankt b07,oude zijn denk ik weg en hadden wel toestemming voor ze te vervangen door mij omdat daar de fout zat met metingen volgens hun dus ik heb ze toestemming gegeven om ze te vervangen.

                    auto net weer vanmorgen opgehaald ze zouden alles gemaakt hebben en er voor de proef 80km mee gereden hebben,ik was vanmorgen richting werk (40km)en het lampje ging weer branden net vanavond nog steeds?
                    ik kan morgen weer gaan bellen en kan weer een afspraak gaan maken.
                    moeten ze niet als ze de lambda vervangen hebben ook de computer/resetten vernieuwen heb ik gehoord?
                    fuck is het allemaal

                    #17814806
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Als je telkens een lambda storing hebt kan het probleem ook in de luchtmassameter zitten…….

                      1100 euro voor 2 sensoren hey…..hoe wordt je opgelicht? :thumbdown

                      #17814807
                      Baas J.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2008

                        vandaar dat mn auto nooit bij de dealer staat…

                        #17814808
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          dat is geen dealer maar een prutser, lambdasondes vervangen en de klant moet er zelf achterkomen dat het nog steeds niet opgelost is, de garage zegt de oude lambdasondes weggegooid te hebben maar wel een rekening van 1100 euro, wordt tijd voor een klacht richting opel nederland als het een officieele dealer is anders bovag inschakelen.

                          Mark

                          #17814809
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            idd belachelijk veel geld en indien van vervangen horen ze volgens mij eerst oude te bewaren kijken of klachten weg zijn
                            mooi geld verdienen daaro
                            ga ook voor mezelf beginnen ben ik binnen 2 jaar binnen met zulke goed betalende klanten ik maakte er iig werk van gewoon effe bij andere dealer offerte op vragen en die ze onder de neus drukken oplichters

                            #17814810
                            robbie
                              Lid sinds:
                              12 July 2004

                              jongens, bedankt allemaal voor jullie reacties,
                              ik kreeg de auto terug met de woorden:neem hem maar terug en kijk maar wat hij nu doe en of er nog problemen zijn,dan horen wij het wel van je!, misschien als het lampje nu gaat branden dat er een nieuwe computer in moet a 1200e :shock: en dan nog de uren enz,ik zei dan maar een lampje op het dashbord aan als het gaat branden!lekker kut.

                              ik weet inmiddels dat t veel te duur is en dat het probleem er nog steeds is,vanavond zelf het proberen geweest en gaskleppenhuis schoongemaakt en reedt veel beter,lampje ging uit maar na 100km ging t lampje weer aan.steeds met uitlezen komt de computer uit op de lambdasonde.

                              en over de dealer; het is idd een officiele opel dealer
                              kan ik nog ergens verhaal halen dat het allemaal zo duur is,rechtsbijstand of bovag? is ook al een week geleden? :argue

                              #17814811
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                In iedergeval simpel oude lambdas terug laten plaatsen hebben ze ze niet meer dan gewoon de nieuwe houden maar niet betalen. Probleem zat hem dus niet daarin. En verder laten zoeken. Alle materiaalen die worden vervangen zonder dat het opgelost is gewoon door de oude laten vervangen en stug teruggaan todat het is opgelost. En eeh eigenlijk uren betalen voor iets wathet probleem niet oplost zou ik ook maar eens wat van zeggen. Dat kan gewoonweg niet.

                                #17814812
                                robbie
                                  Lid sinds:
                                  12 July 2004

                                  auto is weer uigelezen en fout code was P0130,dat zijn de lambdasondes maar deze zijn al vervangen,de auto rijdt nu weer goed alleen het orange lampje blijft branden,misschien iets in de computer? hoe verder?

                                  #17814813
                                  b07
                                    Lid sinds:
                                    24 February 2009

                                    het bedrijf actronics repareert en ,verkoopt computers ,het nadeel is dat die geen zaken doen met particulieren klanten ,je moet dus een garage opzoeken die het voor je besteld ,mij computer heb ik daar laten reviseren voor 200 euro ,dat is best een hoop geld maar een nieuwe computer kost al gouw 5x zo veel.

                                    misschien is dat een optie .

                                    als je een mailtje stuurt kunnen zij je vertellen bij welke garage je terecht kan,dat kun je hier doen http://www.actronics.eu/nl/contact-formulier.php?pagina_id=8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    #17814814
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      Ze hebben waarschijnlijk gewoon de verkeerde lambdasensoren gemonteerd.

                                      #17814815
                                      robbie
                                        Lid sinds:
                                        12 July 2004

                                        super bedankt voor de hulp allemaal,
                                        woon in limburg en zal hier eens kijken wie m eventueel kan reviseren, en heb zelf ook al beetje onderzoek gedaan en kwam ook op de luchtmassameter schoonmaken/vervangen uit.
                                        kan idd ook nog steeds de verkeerde lamda meters zijn maar auto rijdt verder weer goed alleen lampje op dashbord is aan verder niks aan de hand.
                                        denk dat het nog even duurt voordat alles goed is…

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.