Kosten Astra G Combi

Forumindex Forums Modellen Astra Kosten Astra G Combi

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    freekgommers

Hoi,

ik rijd een astra combi G uit 99. Mijn uitlaat is helemaal vervangen 1,5 jaar geleden en nu kwam ie niet door de apk omdat de remleidingen waren verroest (gaat me 400-500 euro kosten). Zelf heb in de vier jaar dat ik hem heb o.a. de distributieriem laten vervangen en de airco laten maken. Al met al in vier jaar ongeveer 2000 euro aan kosten. Ik heb um gekocht voor 3250 euro.

Hoe zijn jullie ervaringen met kosten en reparaties? Ik vind het zonde om hem eruit te doen. Ik heb nu al zoveel geinvesteerd..

Is het zo dat deze modellen na 15 jaar flinke kosten gaan geven? svp ervaringen en adviezen gewenst !!!

gr. Freek

black_astra

@freekgommers wrote:

Hoi,

ik rijd een astra combi G uit 99. Mijn uitlaat is helemaal vervangen 1,5 jaar geleden en nu kwam ie niet door de apk omdat de remleidingen waren verroest (gaat me 400-500 euro kosten). Zelf heb in de vier jaar dat ik hem heb o.a. de distributieriem laten vervangen en de airco laten maken. Al met al in vier jaar ongeveer 2000 euro aan kosten. Ik heb um gekocht voor 3250 euro.

Hoe zijn jullie ervaringen met kosten en reparaties? Ik vind het zonde om hem eruit te doen. Ik heb nu al zoveel geinvesteerd..

Is het zo dat deze modellen na 15 jaar flinke kosten gaan geven? svp ervaringen en adviezen gewenst !!!

gr. Freek

De remleidingen vervangen is best veel werk en dat het gaat roesten is ook een kwaaltje van de astra g.
        Zelf repareer ik alles zelf en het kost het vaak alleen onderdelen die niet zo duur zijn. (paar tientjes per jaar)

gerben rsv
        Deelnemer

Tsja autorijden is nu eenmaal niet gratis en het kost altijd geld hoe oud of hoe nieuw je auto ook is .

Het is natuurlijk wel zo dat de onderhoudskosten met het stijgen van de leeftijd van de auto ook hoger worden.

Distributieriem is normaal onderhoud net zoals remmen en banden dat zijn ,airco reparaties zijn duur .

Ik denk dat je voor jezelf de afweging moet maken of je de auto wilt houden of niet ,je weet nu wat je hebt en als je iets anders koopt in dezelfde prijsklasse is het ook maar weer afwachten of dat wel een goede auto is.

akonings

Ik ben met mijn G combi’s ook gewend ongeveer 500 euro per jaar kwijt te zijn aan onderhoud / reparaties… 2000 in 4 jaar tijd komt aardig overeen met 500 per jaar toch ?? Vind er weinig vreemds aan. Onderdelen worden nu goedkoper van G’s ..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.