Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Kortsluiting knipperlichten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2013 om 14:26 #17257700
Dag allen,
ik heb een electrisch probleem en hoop dat iemand mij er bij kan helpen. Een week geleden heb ik de radiateur van mijn Astra G vervangen. Allemaal zonder problemen gegaan.
Kort daarna ben ik naar de wasstraat gegaan en een uur of 2 later merkte ik dat mijn toerenteller, snelheidsmeter en knipperlichten het niet meer deden. Auto reed verder wel normaal. Vervolgens gekeken naar de zekeringkast en ja hoor, de zekering van stroomkring 22 had het begeven.
Omdat mijn bumper bij de rechterkoplamp niet helemaal goed aansluit dacht ik dat er wellicht in de wasstraat water in de koplamp was gekomen. Er waren ook een paar druppels aan de binnenkant te zien. Ik heb vervolgens een fohn gebruikt om de lamp van binnen goed uit te blazen. Ook heb ik de bedrading gecheckt en dat ziet er allemaal goed uit.
Nieuwe zekering erin, maar zodra ik iets doe wat met het knipperlicht te maken heeft (noodknipperlicht, links, recht) knalt ie er gelijk weer uit.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of waar ik moet zoeken om tot een oplossing te komen? Ik heb hier voorheen nog nooit last van gehad. Het lijkt me toch sterk dat het iets met de radiateur te maken heeft….Alvast bedankt voor de reacties.
11 mei 2013 om 19:38 #18142730van water in de koplamp zal je zekerning niet springen, deze kan je zelfs aanzetten als je onderwater ligt met je auto, is ook een algemene tip! zo kunnen ze je makkelijker vinden..
denk toch een draadbeschadiging thv de radiateur, daar loopt tenslotte de bedrading langs..
Willem
11 mei 2013 om 19:54 #18142731@wim-v6 wrote:
van water in de koplamp zal je zekerning niet springen, deze kan je zelfs aanzetten als je onderwater ligt met je auto, is ook een algemene tip! zo kunnen ze je makkelijker vinden..
denk toch een draadbeschadiging thv de radiateur, daar loopt tenslotte de bedrading langs..
Willem
Bedankt Willem, ik heb inmiddels ontdekt dat zodra ik het linkerknipperlicht aan doe de zekering er uit valt. Ook als ik de stekkers van de koplampen los heb. Moet dus voor die stekker zitten. Morgen nogmaals wat draden nalopen… was inderdaad wel een beetje sjorren met die radiateur.
11 mei 2013 om 20:09 #18142732i know, we hebben een periode gehad dat de ene na de andere Astra met 2.0 turbo bij ons kwam met ellende, en dan zulke ellende dat vrijwel altijd de motor los moest, en dus ook de radiateur…
Willem
11 mei 2013 om 21:21 #18142733Ja het is allemaal lekker krap in het vooronder. Vriend van mij heeft een Plymouth Scamp. Zeëen van ruimte…
11 mei 2013 om 21:22 #18142734haha, ja grote motor, nog grotere auto!!
11 mei 2013 om 21:29 #18142735Rijdt 1 op 3 :???: Als hij ergens naar toe gaat met dat ding zoekt ie eerst de tankstations langs de route op
11 mei 2013 om 22:48 #18142736Gas pompstations hoop ik..
heb zo nu en dan nog wel met een chevrolet NinetyEight (98) coupe mogen rijden (7,6 liter v8 oid.) niet vooruit te branden, maar wel zuipen als een malle haha…
Willem
12 mei 2013 om 15:33 #18142729Probleem opgelost. Bedrading was inderdaad slecht bij de linkerkopkamp. Waarschijnlijk met het vervangen vd radiateur het laatste zetje richting verdoemenis gekregen. Alles netjes gemaakt en alles werkt weer zonder knallende zekeringen. WimV6 bedankt!
12 mei 2013 om 20:53 #18142737no problem, heb je alleen maar een duwtje in de goede richting gegeven.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.