korte schokbrekers… echt korte…

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling korte schokbrekers… echt korte…

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    tijs
    Deelnemer

ik zit sowieso al op -180mm verlaging, maar die bladveer ga ik nog ophogen, met ik denk 3 cm…
      trabantwelt verkoopt ze ook -60mm, maar die beweren dat ze maar tot -150mm verlaging bruikbaar zijn….
      had eigenlijk gevraagd om de echte maten van de demper zelf, maar die kreeg ik zo 123 niet…
      las wel op duits forum dat de schokdempers maar 3cm korter zijn! (het huis is 3 cm, en de stang 3cm, dat noemen ze dan vervolgens 6cm)
      maar daarmee ga ik het niet redden.. als het onderste montage punt tot bovenkant demperhuis meer als 20 tot 22cm is… dan ligt de koets daar op…

opzich zijn die aangepaste bladveren al redelijk stug…. dus overweeg toch om evt scooter/quad dempers te gebruiken.. misschien de bevesting extra oplassen ofzo.

2000
      Moderator

Dat las ik inderdaad ook.
        De dempers staan onder een hoek, en die hoek kan je groter maken met enig laswerk waardoor er meer ruimte komt?

tijs
        Deelnemer

ik hoopte daar eigenlijk niet ook nog aan te hoeven lassen ;)
          heb achter al zo veel aan moeten passen, en nog niet klaar haha…
          eerst maar ff achter verder, dan eens kijken hoeveel de veer voor nog opgehoogd moet worden, en hoeveel cm er nog over is voor schokdempers…

ze staan trouwens wel onder een hoek, maar de verkeerde kant op, ze staan naar buiten, en zo heel ver kun je niet meer voor je alsnog tegen rand zit waar ook je voorschermen opzitten.. vage autotjes :) wel leuk! maar vaag

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.