Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Kort stuurhuis, iemand ervaring?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2015 om 20:53 #17271559
Hallo,
Ik zal even beginnen met mezelf voor te stellen, Mijn naam is Miguel (21 jaar) woon in Lichtervelde (West-Vlaanderen, België).
En ben sinds een 3 tal weken in het bezit van een Ascona B 1.3n van 1981.
Ik zou hier en daar wat aanpassingen willen doen waaronder een verkort stuurhuis monteren, maar heeft er iemand van jullie
daar ervaring mee waar je dit kunt kopen en hoe dit te monteren is ?Alvast bedankt voor de reactie,
Miguel
19 april 2015 om 21:31 #18281763Stuurt wel zwaarder maar rijd super fijn als je er aan gewend bent je kan BIJNA de handen aan het stuur houden bij max omsturen
Inbouw is vrij simpel je haalt je stuurhuis onder de auto vandaan en gaat eerst de hoezen loshalen en de kogels eraf draaien dan haal je de as los waar je stuurstang aan zit en die kan je op 1 plek eruit pakken en dan kan je zo je grote stuurstang eruit halen
En renotuning.nl kan ze leveren !9 mei 2015 om 09:49 #18281764Hoi Miguel,
Heb zelf geen verkort stuurhuis maar stuurhuis-verkorter gemonteerd van QSP. Dit is een tandwiel overbrenging met ingaande en uitgaande as die je monteert ergens tussen de as van je stuur naar het stuurhuis ergens onder je dashboard.
QSP heeft twee soorten; 1 op 2 en 1 op 1,5 als ik me niet vergis.Mijn Ascona is een echte circuitauto, dus zonder kenteken en komt daarom ook nooit op de openbare weg. Het inbouwen onder het dashboard was daardoor ook geen enkel bezwaar omdat de wagen toch leeggehaald is.
Had ik echter een legale gave straatwagen, zou ik dit zo NOOIT gedaan hebben! Dan ben je met een kant en klaar stuurhuis toch wel beter af, lijkt me.
Je hoeft dan niks te verzagen en/of te verbouwen.
Dit was voor mij de goedkoopste manier. Ik denk niet de meest gemakkelijkste. Maar door mijn werk heb ik alles bij de hand, lasapparatuur, draaibank, metaal, kunststof (lagers), ed. En het is mijn hobby, natuurlijk.Verder is het ook nog zo, zeker met sportvering en vergrote wielmaat, dat je iedere platgereden frank die op de weg ligt voelt. Daar moet je van houden!
Het is anders dan een moderne auto met bekrachtiging, die ook een verkort stuureffect geeft.
Dit is trouwens ook iets wat ook vaker gedaan wordt bij (circuit)-Ascona’s. De originele stuurkolom compleet vervangen door een elektrisch bekrachtigd exemplaar. Moet je wel serieuze bedrading leggen (tot 40 amp).Mijn ervaringen zijn slechts louter die van het (rallycross)circuit, maar misschien dat je er toch iets hebt?!
Succes met je besluit!
9 mei 2015 om 12:11 #18281765AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik had een kort stuurhuis in een straat auto
op snelheid vond ik het wel lekker direct
inparkeren enz is een ander verhaal draait best zwaar…
is maar net wat je wildRacesconaB204
heeft de meine ooit overgenomen
maar volgens mij beviel het hem niet..
mischien wil hij het wel weer doorverkopen?????is een compleet plug and play stuurhuis…
9 mei 2015 om 21:00 #18281766bedankt voor de reacties,
Ik ben intussen toch al wat wijzer geworden,Heb er voor gekozen een gemodificeerd stuurhuis te monteren.
Bedankt,
Miguel
10 mei 2015 om 20:07 #18281767Fijn om te horen, Miguel. Ik hoop dat je keuze de juiste moge zijn.
Als je al zegt dat je i.i.g. al wijzer geworden bent, is het forum alweer een geslaagde daad verder! :D
Succes met het inbouwen en veel plezier bij het rijden ermee! :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.