Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › kort slecht lopen na koude start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2015 om 14:15 #17270831
Hallo allemaal
Even voorstellen; ik ben Miel en rijdt alweer bijna 8 jaar Opel. Op het moment een Zafi van 2003 en voor ‘de gezinsuitbreiding’ een Astra van ’95. En… nieuw op dit forum.
De Zafi is nu bijna een jaar in mijn bezit en heeft sinds ruime tijd het volgende probleem;
na een koude start (zomer of winter) heeft hij gedurende +- 40 seconden weinig vermogen bij lage toeren. Het komt er praktisch op neer dat je twee keuzes hebt; >40 seconde laten warmlopen of met veel moeite wegrijden waarbij stotteren niet is uit te sluiten. Bij de laatste optie moet je vaak meer toeren maken dan je met een koude motor zou willen.
Als de Zafi warm is > zonnetje! verder geen storingsmeldingen of andere gekke dingen tijdens het rijden.
Het is een Zafi 1.8 16_V Z18XE @ 92 kW bj 2003 op LPG met 180000 km het probleem is ontstaan bij +- 150000 km
Het probleem bestond ook voor de LPG inbouw 6 mnd geleden. Als de LPG wordt uitgeschakeld is de reactie exact hetzelfde.Wie weet raad? alvast bedankt voor de suggesties!
groet
Miel2 maart 2015 om 15:18 #18276213Altijd lastig, heb al zoveel verschillende dingen met eenzelfde klacht gehad
Bougies
Temperatuursensor
Injectoren
Brandstofdrukregelaar.
Etc etc.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 maart 2015 om 19:08 #18276214Welkom! Heb je de auto uit (laten) lezen?
4 maart 2015 om 08:44 #18276215Klinkt als lang zoeken door de garage dus :(
De auto is een paar maanden geleden een keer uitgelezen ivm inmiddels verholpen een ‘misfire’ storing veroorzaakt door verkeerde parameters in de LPG computer.
Dat was de enigste melding die erin stond, verder geen storingen bekend.
Of bedoel je uitlezen als in live waardes bekijken tijdens het draaien? dat is nog niet gebeurd indd.4 maart 2015 om 20:50 #18276216Een 1.8…heeft de luchtmassameter geen klap gehad? Was het een misfire of backfire?
1 april 2015 om 06:06 #18276217Sorry voor de late reactie…
De fout die erin zat was een misfire, maar zoals gezegd dit heeft puur te maken met het omschakelen van benzine naar lpg. En is niet meer voorgekomen.
Luchtmassameter zat ik zelf ook aan te denken, als ik de verhalen op e forums zo lees. Moet ik dan niet vaker een foutmelding krijgen? Is dit mogelijke defect nog op een of andere manier te testen?
Nu het moment voor de grote beurt weer in zicht komt lijkt het steeds erger te worden. Wat mij ook een enkele keer is opgevallen is dat wanneer het buiten erg vochtig (mist) is dat het dan ook erger is.
Groet
Miel1 april 2015 om 19:03 #18276218Je zegt dat ie in het begin slecht loopt, nou start ie ook altijd op benzine dus is het ook als je op benzine blijft rijden?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.