Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Kopzorgen Z22XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2016 om 04:23 #17276264
Hallo iedereen,
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een mooie Omega uit 2002. Het betreft de Z22XE. Toen ik em kocht brande het mm lampje en de verkoper had mij verteld en op de computer laten dat het de luchtmassameter was. Normaal gesproken houdt ik niet van auto`s kopen met storingen erin maar deze gok durfde ik wel te nemen. Dus auto mee naar huis en naar de sloop een andere lmm te halen.
Nu begint de pret:
Ik gisterochtend vol motivatie en overtuiging aan de gang. Oude lmm eruit andere erin, auto aan de computer gehangen (Delphi) alle foutcodes gewist en ziedaar het mm lampje bleef uit. Viel me wel op dat de auto iets lastiger startte maar dat leek mij enigszins wel logisch omdat er een ander onderdeel in is gekomen en het e.e.a op elkaar in moet werken. Vervolgens probeerde ik weg te rijden maar shake it baby. Leek net alsof de auto aan het verzuipen was, auto begon ook te stinken en over een stukje van 500 meter rijden heb ik dan ook bijna 5 minuten gedaan. Dus meteen de oude lmm er weer op. Auto liep weer als een zonnetje alleen lampie in dashbord brandde weer :swear
Dus lmm maar weer terug en elders een andere gehaald. Verhaaltje omgewisseld en verrek weer hetzelfde verhaal. Slecht lopen, niet boven de 4000 toeren willen komen en mijn delphi geeft deze foutcode weer : P0170 Uitlaat arm ook wordt er dan regelmatig overslag in cilinder 3 gedetecteerd. Als ik de oude lmm dan weer terugplaats en alle fouten wis komt deze code telkens weer terug: P0100 Massaluchtdoorstromingssensorcircuit lage ingang en dan gevolgd door P0170 Uitlaat arm.Ik heb al gekeken of er ergens valse lucht is o.i.d maar er is niks in zoverre wat hier op lijkt. Ben er ook behoorlijk van overtuigd dat het iets electrisch is. Maar wat??
Wie o wie zou mij hier mee verder kunnen en willen helpen? Alle tips en hulp zijn welkom zodat ik snel kan gaan genieten van mijn nieuwe aanwinst.Bij voorbaat dank,
Willem17 juni 2016 om 06:04 #18316877* Update
Ik heb net de lmm van de sloop schoongemaakt met IPA spray en daarna met contact spray, kwam een beetje vuil van af niet veel. Ga hem zo plaatsen hopelijk zit er verandering in.
Nou ding geplaatst en geen verandering. Na een inspectie bleek 1 van de draadjes aan 1 kant afgebroken te zijn. Net een nieuwe besteld bij de dealert À 240 euries maar eens kijken wat er gaat gebeuren.
17 juni 2016 om 07:34 #18316878Ik weet niet wat het originele merk van de luchtmassameters is? Bij x12xe wil je alleen maar bosch monteren
17 juni 2016 om 11:13 #18316879PROBLEEM OPGELOST!
Heb inmiddels een nieuwe en originele Siemens gemonteerd (90530463) en alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon!
Ik heb nog even een tip voor de mensen die ook met dit probleem kampen en een tweedehandse LMM overwegen aan te schaffen. Kijk goed naar de 2 draadjes die erin zitten. Bij mijn lmm van de sloop was het voorste draadje aan 1 kant los. Viel met het blote oog niet op maar met een wattenstaafje of tandenstoker o.i.d kun je heel voorzichtig tegen de draadjes tikken. Zolang ze vastzitten is het goed. Uiterste voorzichtigheid is geboden want ze zijn flinterdun!Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.