koppen irmscher i30

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    fredericki200
    Deelnemer

weet er iemand wat het verschil is in de standaard x30xe koppen en de koppen van de irmscher i30?
      kan dr helemaal niks van vinden helaas :D

Gupy
      Deelnemer

Zijn gewoon X30XE koppen. Ook de I30 kwam gewoon van de band rollen, niks bewerkt.
        Nokkenasssen zijn wel anders.

fredericki200
        Deelnemer

staat een setje nieuwe op ebay,
          volgens de verkoper zijn ze bewerkt voor optimaal vermogen.
          maar kan er verder niks over vinden, alleen dat ze 220pk en 300 nm leveren.

mischien dat hij ze heeft laten bewerken dan?

Gupy
          Deelnemer

Kan goed ja, ik heb ook bewerkte koppen. En je kan hiermee nog veel verder gaan dan 220/300.:D (dus wat is optimaal?)

Maar er zit wel een verschil in proffesioneel bewerken of met de luchtfrees hier en daar wat wegslijpen.
            Irmscher heeft nog nooit zelf een hand aan die wagens gelegd, GM leverde alleen originele GM delen onder noemer Irmscher.

Staar je dus niet te blind op die rooie i.

fredericki200
            Deelnemer

wat doen jou kopjes dan aan pk en nm?
              de verkoper is opel frank:

http://www.opelfrank.de/index2.html’

heeft leuk spul op z’n site, dus ga ervan uit dat die er wel het een en ander van weet

Gupy
              Deelnemer

Absoluut, die gast is echt een Opel gek met veel geld…tja, dan doe je dingen waar wij alleen van dromen.:D

Mijn kopjes zitten er nog niet op, maar ik heb dan ook niks standaard meer. Het is moeilijk om een verschil aan te tonen tussen originele koppen en bewerkte koppen.
                Maar ik heb er genoeg gezien die met alleen andere uitlaat, nokkenassen en wat friemel dingetjes makkelijk richting de 230 pk gaan.

fredericki200
                Deelnemer

weet ik even genoeg,
                  de kopjes lopen vanaaf af dus kijk wel even

Gupy
                  Deelnemer

Had je ze nog kunnen scoren?

Corsa_GSi
                    Deelnemer

Een goed gechipte 3.0 kan al 220 / 225 pk leveren zonder verdere aanpassingen.

fredericki200
                      Deelnemer

heb ze laten gaan, heb nog wel de gegevens van die man mocht ik mij bedenken.
                        niemand had erop geboden dus scheelt weer.
                        vandaag bij dhz geweest, die kan mij gereviceerde koppen leveren voor +- 150 euro de stuk.
                        is dat interesanter.

maar weet nog niet pcies wat ik wil met het blok.
                        eerst maar eens rustig over nadenken :hmmz

wim-v6
                        Deelnemer

[rquote=1901782&tid=145300&author=Gupy]Kan goed ja, ik heb ook bewerkte koppen. En je kan hiermee nog veel verder gaan dan 220/300.:D (dus wat is optimaal?)

Maar er zit wel een verschil in proffesioneel bewerken of met de luchtfrees hier en daar wat wegslijpen.
                          Irmscher heeft nog nooit zelf een hand aan die wagens gelegd, GM leverde alleen originele GM delen onder noemer Irmscher.

Staar je dus niet te blind op die rooie i.[/rquote]

Dit viel mij op toen we vorige week Irmscher i500 nokkenassen aan het monteren waren in een Vectra-B V6.

Onderdeel nummer op de nokkenas was gelijk op de nokkenas, (evenals Alle Opel V6 nokkenassen)

alleen het GC nummer was anders als van de nokkenassen die eruit kwamen.

nergens een Letter van de merknaam Irmscher te vinden.

Willem

fredericki200
                          Deelnemer

laatst op ebay i500 nokkenassen gezien waar aan het eind wel irmscher stond.
                            maar bij dhz zeggen ze dat dat gelijke assen zijn van een x30xe dus bij een 3.0 niks uithaalt.

kon ook al geen gegevens vinden verder over de asjes van een i500 nu snap ik waarom

Gupy
                            Deelnemer

Klopt, zijn zomaar mensen die er Irmscher in graveren en dan verkopen voor 800 euro. Tja, lucratief is het wel.:D

Maar Niels heeft idd gelijk, een 2,5 is makkelijk als een 3.0. Aftermarket assen zijn een betere oplossing, maar dan ben je ook minimaal 800 kwijt.
                              Dbilas, Immotec, M-Tech enz…zijn allemaal assen die niet echt “tam” zijn en grote (>10.5) kleplift hebben.

fredericki200
                              Deelnemer

en wederom staan de kopjes weer op ebay te koop

http://cgi.ebay.de/Zylinderkopfe-MV6-Irmscher-i30-3-0-24V-V6-NEU-/290554374100?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item43a663e7d4

kijk ook ff wat die nog meer voor leuks aanbied

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.