Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › koppen irmscher i30
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2011 om 13:51 #17234787
weet er iemand wat het verschil is in de standaard x30xe koppen en de koppen van de irmscher i30?
kan dr helemaal niks van vinden helaas :D27 maart 2011 om 17:58 #17844916Zijn gewoon X30XE koppen. Ook de I30 kwam gewoon van de band rollen, niks bewerkt.
Nokkenasssen zijn wel anders.28 maart 2011 om 15:58 #17844917staat een setje nieuwe op ebay,
volgens de verkoper zijn ze bewerkt voor optimaal vermogen.
maar kan er verder niks over vinden, alleen dat ze 220pk en 300 nm leveren.mischien dat hij ze heeft laten bewerken dan?
28 maart 2011 om 16:57 #17844918Kan goed ja, ik heb ook bewerkte koppen. En je kan hiermee nog veel verder gaan dan 220/300.:D (dus wat is optimaal?)
Maar er zit wel een verschil in proffesioneel bewerken of met de luchtfrees hier en daar wat wegslijpen.
Irmscher heeft nog nooit zelf een hand aan die wagens gelegd, GM leverde alleen originele GM delen onder noemer Irmscher.Staar je dus niet te blind op die rooie i.
28 maart 2011 om 19:07 #17844919wat doen jou kopjes dan aan pk en nm?
de verkoper is opel frank:http://www.opelfrank.de/index2.html’
heeft leuk spul op z’n site, dus ga ervan uit dat die er wel het een en ander van weet
28 maart 2011 om 21:12 #17844920Absoluut, die gast is echt een Opel gek met veel geld…tja, dan doe je dingen waar wij alleen van dromen.:D
Mijn kopjes zitten er nog niet op, maar ik heb dan ook niks standaard meer. Het is moeilijk om een verschil aan te tonen tussen originele koppen en bewerkte koppen.
Maar ik heb er genoeg gezien die met alleen andere uitlaat, nokkenassen en wat friemel dingetjes makkelijk richting de 230 pk gaan.29 maart 2011 om 16:05 #17844921weet ik even genoeg,
de kopjes lopen vanaaf af dus kijk wel even1 april 2011 om 12:05 #17844922Had je ze nog kunnen scoren?
1 april 2011 om 14:31 #17844923Een goed gechipte 3.0 kan al 220 / 225 pk leveren zonder verdere aanpassingen.
1 april 2011 om 22:20 #17844924heb ze laten gaan, heb nog wel de gegevens van die man mocht ik mij bedenken.
niemand had erop geboden dus scheelt weer.
vandaag bij dhz geweest, die kan mij gereviceerde koppen leveren voor +- 150 euro de stuk.
is dat interesanter.maar weet nog niet pcies wat ik wil met het blok.
eerst maar eens rustig over nadenken :hmmz2 april 2011 om 06:46 #17844925[rquote=1901782&tid=145300&author=Gupy]Kan goed ja, ik heb ook bewerkte koppen. En je kan hiermee nog veel verder gaan dan 220/300.:D (dus wat is optimaal?)
Maar er zit wel een verschil in proffesioneel bewerken of met de luchtfrees hier en daar wat wegslijpen.
Irmscher heeft nog nooit zelf een hand aan die wagens gelegd, GM leverde alleen originele GM delen onder noemer Irmscher.Staar je dus niet te blind op die rooie i.[/rquote]
Dit viel mij op toen we vorige week Irmscher i500 nokkenassen aan het monteren waren in een Vectra-B V6.
Onderdeel nummer op de nokkenas was gelijk op de nokkenas, (evenals Alle Opel V6 nokkenassen)
alleen het GC nummer was anders als van de nokkenassen die eruit kwamen.
nergens een Letter van de merknaam Irmscher te vinden.
Willem
3 april 2011 om 09:28 #17844926laatst op ebay i500 nokkenassen gezien waar aan het eind wel irmscher stond.
maar bij dhz zeggen ze dat dat gelijke assen zijn van een x30xe dus bij een 3.0 niks uithaalt.kon ook al geen gegevens vinden verder over de asjes van een i500 nu snap ik waarom
3 april 2011 om 11:46 #17844927Klopt, zijn zomaar mensen die er Irmscher in graveren en dan verkopen voor 800 euro. Tja, lucratief is het wel.:D
Maar Niels heeft idd gelijk, een 2,5 is makkelijk als een 3.0. Aftermarket assen zijn een betere oplossing, maar dan ben je ook minimaal 800 kwijt.
Dbilas, Immotec, M-Tech enz…zijn allemaal assen die niet echt “tam” zijn en grote (>10.5) kleplift hebben.10 april 2011 om 18:41 #17844928en wederom staan de kopjes weer op ebay te koop
kijk ook ff wat die nog meer voor leuks aanbied
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.