Koppelinsplaat verkeerd om gemonteerd

Forumindex Forums Modellen Astra Koppelinsplaat verkeerd om gemonteerd

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    suusje21
    Deelnemer

ECEED6DC-936D-4406-975A-6A87A06FEF2D

help, mijn Astra is naar de garage ivm het bekende lager probleem.

nou krijg ik deze foto doorgestuurd van de garage met de mededeling dat de koppleingsplaat verkeeds om gemonteerd zat en advies is deze te vervangen omdat ze niet weten wat het doet aangezien hij altijd kennelijk dus de verkeerde kant op draaide.

nou lees ik overal dag als ze inderdaad verkeer om zitten je niet kan ontkoppelen enz en je dit dus merkt met rijden, en aangezien de Astra verders goed schakelde en alleen een raar geluid maakte in de 5 en 5de versnelling vraag ik me af of ik inderdaad de koppeling moet laten vervagen of niet en of het inderdaad wel kn dat hij verkeerd omzat.

opel-mark
      Deelnemer

De koppelings plaat zal niet zo duur zijn, nu hij toch uit elkaar ligt en je niet weet hoeveel kilometers ermee gereden zijn zou ik hem vervangen, nou weet ik niet hoeveel vertrouwen je hebt in de garage maar ik zou wel de oude plaat terug willen hebben

suusje21
        Deelnemer

Bedankt voor je reactie, kosten waren €390 incl drukgroep  dus complete set.

risico was op slippen van koppeling dus inderdaad maar besloten om alles meteen te repareren, flinke tegenvaller aangezien de auto pas 2 weken in mijn bezit is.
          maar hopelijk nu genieten van mijn GTC en  verder met opknappen, dakje wrappen, stage  1 tuning enz

Nick-GSI
          Deelnemer

als hij verkeerd omhad gezeten dan had je dat echt wel gemerkt met koppelen, en als hij er zo op zat dan zat hij gewoon goed, want aan 1 kant staat getriebeseite en dat is de kant die naar de bak moet. Waarschijnlijk een verkoop praatje geweest

suusje21
            Deelnemer

Hey Nick, ja dat leek mij ook dat je dat zou merken maar hun zeiden dat dat bij deze bakken mogelijk is om koppleingsplaat verkeerd te monteren zonder dat je er klachten van hebt. Maar goed heb nou alles laten maken incl de lagers en tandwielen en weet ik veel wat nog meer en hopelijk kan ik we nog heel veel jaren mee vooruit.

dit is wat ze mij stuurde zoals het zat en zoals het hoort volgens hun.

FABD4E45-A992-4736-BA5A-0A063D57634C

de andere tandwielen waren er ook slecht aan toe

D1F5539F-0B91-4D4F-89C4-E73A9388198ECF8F1E9F-E3B5-49DA-8DCE-52C2AC6BC4AC

opel-mark
              Deelnemer

Tandwielen waren idd niet fris meer, daar zal wel wat geluid van afgekomen zijn.

Koppeling, tja ik twijfel er een beetje aan, maar goed hij is nu helemaal nieuw dus daar kun je weer 200.000 mee vooruit bij normaal gebruik.

stage 1 is wel fijn, dan rijdt het allemaal net een stukje soepeler en ben je die achterlijke eco curve kwijt.

suusje21
                Deelnemer

Ja geluid viel eigenlijk wel mee, had alleen geluid in de 5de en 6de versnelling. Was ook een spannend ritje naar Nederhemert naar de garage zeg maar met dat

geluid 🙈

ja hij is echt te langzaam voor zijn looks, sportieve auto maar niet vooruit te branden,  dus even kijken naar goed adres voor die stage 1 of 2 tuning.

was aan het kijken voor zo’n opc achterbumper maar die zijn ook nog behoorlijk prijzig, iemand daar toevallig een leuk adresje voor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.