Koppelingsvloeistof en remvloeistof Astra H Z16XEP

Forumindex Forums Modellen Astra Koppelingsvloeistof en remvloeistof Astra H Z16XEP

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    oomens94
    Deelnemer

Kan iemand mij verduidelijken of dit één systeem is met één vulplaats of is dit gescheiden?

Dealer 1: Zei dat het hetzelfde is, remvloeistof vervangen is automatisch koppelingsvloeistof vervangen. Zelfde vulplug. Kosten ongeveer 30- 40 euro.

Dealer 2: Zei dat er dus 2 vulpluggen opzitten en had het over pulserend vullen i.v.m. ABS? Kosten ongeveer 90 euro.

Is er iemand die mij kan vertellen wat nu klopt en wat niet? Gaat me er niet om dat het ene duurder is en dat een garage welke geen dealer is, goedkoper is. Gaat me erom wat nu klopt en wat niet.

Bedankt!,

Ralph

P. Rutser

Remvloeistof en koppelingsvloeistof zitten in het zelfde vaatje .
        Koppeling word van onder gevuld met remolie via ontluchtingsklep.
        Remmen via het potje.
        Wel minimaal 2 bar.

oomens94
        Deelnemer

En moet dat dan pulserend?

P. Rutser

Is volgens mij niet nodig mag wel denk ik.
            Als er iemand anders over denkt geef maar gas.

wim-v6
            Deelnemer

Gewoon old skool pompen gaat ook nog prima, even als de koppeling ontluchten of doorpompen.

Maar je kan het er gewoon doorheen drukken / aanzuigen.

Bij druk op het potje zou ikm zeker niet te veel druk gebruiken, zo vast zit het potje niet in de hoofdremcilinder gedrukt.

Koppeling en Remvloeistof zit in een tankje met 3 compartimenten.
              1 links voor Rechtsachter remmen
              2 rechtsvoor linksachter remmen
              3 koppeling.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

oomens94
              Deelnemer

Koppelingssysteem is dus wel gescheiden van remsysteem?

P. Rutser

Twee systemen en een vul plaats.(alle twee tegelijk verversen)
                  Als je bang bent dat het potje er uit schiet een bandje om het potje doen.

oomens94
                  Deelnemer

Bedankt voor de informatie heren!

Nick-GSI
                    Deelnemer

En als je een easytronic hebt, dan zit er onder de accubak een apart potje voor de koppelingvloeistof

mrmonkey
                      Deelnemer

Een gewone handbak Astra H heeft 1 vloeistof vaatje dus voor de remvloeistof en koppelingsvloeistof.

Je kan een slangetje zien lopen van je potje naar je hoofdkoppelingscilinder (bij je pedaal)
                        Maar waarom zou je je koppelingsvloeistof willen vervangen… ik spreek uit ervaring dat je dan wel eens de koppelingscilinder in de bak kapot drukt :hmmz
                        Ik zou zeggen lekker vanaf blijven zolang het werkt :thumbup

oomens94
                        Deelnemer

Staat in het boekje voor zowel rem als koppelingsvloeistof 2 jaar geloof ik.

Maar ik laat het even door garage doen. Moet daar ook heen voor raar slippend geluid (denk aan V-brakes op een fiets met een kromme velg, welke dan af en toe de velg raakt) langs distributieriem. Lijkt voor de voorste en bovenste rol te komen als je direct voor de motor staat vanaf de voorkant. Alleen bij koude motor te horen en ook alleen te horen sinds dat het koud is geworden. Maar laat er voor de zekerheid even naar kijken. Is 30.000 km geleden vervangen overigens. Denk (en hoop) dat het een onschuldig lagertje is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.