Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koppelingsproblemen vectra C 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2010 om 06:53 #17222019
Vectra C stw 2005, 120pk 100.000 km
Vliegwiel laten vervangen, gevolg koppelingspedaal bleef beneden of halverwege hangen…. terug garage… och moeten we koppelingsset vervangen (2de factuur) wat meestal samen in één keer wordt gedaan als de wagen 100.000km heeft.
Gevolg, nu nog steeds een knik in de pedaal als je terugschakelt en daarbij remt. ook stroever schakelen op dat moment.
Dus terug naar garage, ben benieuwd wat ze nu weer verzinnen. Iemand een idee wat dhet zou kunnen zijn?
Vliegwiel en koppelingsset blijken niet origineel Opel te zijn, de garage daarentegen wel.grts
Dexje3 juni 2010 om 08:12 #17682353Ten eerste welkom op het opel forum, forum voor liefhebbers. Het word hier altijd op prijs gesteld als men zich aanmeld en ook altijd leuk als men zijn wagen even laat zien door middel van :kewlpics
Maar jou probleem kan van alles zijn, kan zijn dat ze de verkeerde set gemonteerd hebben, kan zijn dat ze hem niet op de juiste manier hebben gemonteerd of dat de mechanisme van de koppelingspendaal zelf een optater heeft gehad door iets. Laatste klinkt raar maar heb het zelf ook gehad, trapte eerst door de koppeling heen, toen koppeling laten vervangen en toen ging het mechaniek van mijn koppelingspendaal kapot. Wel zou ik als ik jou was aangeven dat je al 2 keer terug bent geweest voor hetzelfde probleem en al 2 grote rekeningen hebt gehad en dat je nu verwacht dat ze het maar voor nop oplossen. Dit is echt zeer vervelend en kost zeker een paar knaken :(
3 juni 2010 om 08:41 #17682354Welkom hierzo !
3 weken geleden heb ik de mijne ook vervangen. Vliegwiel/koppeling/druklager.
Origineel Opel bestaat niet. Opel werkt ook met allerlei leveranciers. De koppelingsset kan van Luk of van Sachs zijn. Het vliegwiel is meestal van Sachs. Maar……. als er bijv. een Luk in heeft gezeten en ze hebben er een Sachs in geplaatst dan heb je een probleem. Er moet altijd het zelfde merk in terug. ( dit hebben zowel Opeldealer als de leverancier waar ik de set vandaan haalde beide verteld.)Als je het bij de Opel dealer hebt laten doen , zou je zeggen dat ze weten wat ze doen ( meestal )
En ook een beetje dom dat ze 2x de boel er af moeten halen , ‘t is nl. nogal een werk om er bij te komen ( subframe en alles moet helemaal los )Maar is je druklager ook vervangen ?
3 juni 2010 om 17:04 #17682355origineel gepost door speaker
Welkom hierzo !3 weken geleden heb ik de mijne ook vervangen. Vliegwiel/koppeling/druklager.
Origineel Opel bestaat niet. Opel werkt ook met allerlei leveranciers. De koppelingsset kan van Luk of van Sachs zijn. Het vliegwiel is meestal van Sachs. Maar……. als er bijv. een Luk in heeft gezeten en ze hebben er een Sachs in geplaatst dan heb je een probleem. Er moet altijd het zelfde merk in terug. ( dit hebben zowel Opeldealer als de leverancier waar ik de set vandaan haalde beide verteld.)Als je het bij de Opel dealer hebt laten doen , zou je zeggen dat ze weten wat ze doen ( meestal )
En ook een beetje dom dat ze 2x de boel er af moeten halen , ‘t is nl. nogal een werk om er bij te komen ( subframe en alles moet helemaal los )Maar is je druklager ook vervangen ?
Merkwaardig idd dat ze niet gelijk d hele santekraam hebben vervangen. Mag je toch wel verwachten van de dealer. Bij mij ging men de hydrauliek vervangen… Kreeg netjes een telefoontje dat ze hadden geconstateerd dat ook de koppelingsplaten en het vliegwiel beter gelijk mee vervangen konden worden nu de boel toch open lag. Die zouden het namelijk niet nog een paar duizend km vol houden. Kon zelfs langs komen om het zelf te constateren. Vliegwiel zat een beetje los :o kon ik met de hand rustig een kwart slag draaien…Dat die onderdelen wat kosten weten we allemaal maar de manuren zijn nog drie keer erger. Het kost ze zo 7 uur om de boel in en uit elkaar te draaien:o Da’s geen kattepis voor je portemonnee.
Ik zou zeker terug gaan en ze daar op wijzen, je zou zo ie zo twee jaar garantie moeten hebben op de door de dealer uitgevoerde reparaties.
Succes er mee en safe driving Jurgen
3 juni 2010 om 18:17 #17682356origineel gepost door jraaf
…. Vliegwiel zat een beetje los :o kon ik met de hand rustig een kwart slag draaien………Uhm… Jurgen … het vliegwiel hoort een aardig stukje te kunnen draaien!! ( geen kwart , maar zeker wel de helft daarvan )
3 juni 2010 om 20:39 #17682357origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
…. Vliegwiel zat een beetje los :o kon ik met de hand rustig een kwart slag draaien………Uhm… Jurgen … het vliegwiel hoort een aardig stukje te kunnen draaien!! ( geen kwart , maar zeker wel de helft daarvan )
hahaha, zo zie je maar weer wat een leek ik ben, maar je zal gelijk hebben. Ik kan me nog herinneren dat de betreffende monteur zei dat de slag die er mee gemaakt kon worden veel ste veel was en dat het best wel eens zou kunnen gebeuren dat de boel kapot zou slaan.
Safe driving Jurgen
4 juni 2010 om 06:49 #17682358Kijk ik denk zelf dat het probleem van Dexje,een probleem is geworden van de Vod.
lijkt mij toch dat deze er voor staan en gaan om de boel netjes in orde te maken tegen Garrantie . zeker wat uren aan gaat. en het spreek woord een ezel stoot zich geen 3 x aan de zelfde steen nou de VOD wel hoor
dus lees reactie van Peter je zou al zelf met dit soort info naar de garage moeten gaan zo van jongens denk er om zit er een luk vliegwiel in zet er dan geen een in van een fiat 500.
zo niet zijn ze nog dommer als dat ik al gewend ben van dat stelletje klunsen
enige goede bij de Vod de pc waar de rekening op gemaakt word Sorry dat ik zo reageer .
maar al ik met een pc melding in de wagen kom en ze zoeken 1 1/2 uur kunnen het niet vinden en willen een factuur maken met de mededeling sorry wij weten het ook niet .
rekening niet betaald uiteraard .
ik ga naar een vak garage en de beste man zegt ohh u heeft xeon verlichting eff kijken achter de linker wielen met busje wd 40 naar de hoogte correctie sezoren en klaar is kees .
wie zijn dan de EIKELS . Zie verder op mijn reactie van dynamo stuk .
Bert
4 juni 2010 om 09:50 #17682359Ik vind het zowiezo heel raar dat ze alleen het vliegwiel vervangen, het zooitje ligt toch uit elkaar, dus doe dan meteen alles. om te voorkomen dat het hele zooitje wéér uit elkaar gaat, maar zover was je al. Ik zou alleen de eerste reparatie betalen, want als je pech hebt, dan kan je 3x betalen omdat ze bij de dealer niet nadenken. Zeker gezien de hoogte van het uur tarief (ik denk dat het omgeschOolde advocaten zijn of zo) moet je dit niet pikken. Laat ze eerst maar is nadenken voordat ze beginnen
4 juni 2010 om 11:26 #17682360Inderdaad standaard procedure is gewoon meteen koppeling en drukgroep te vervangen als de boel toch open ligt, die 200 euro meer staat niet in verhouding tot het uurloon.
En als het vliegwiel kapot is, dan weet men gewoon dat de koppeling ook ver versleten is, want die moet de klappen opvangen.
Volgens mij staat het zelfs zo in de Opel TIS. Ik moet even zoeken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.