Koppelingsproblemen Vectra C 2003

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koppelingsproblemen Vectra C 2003

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251097
    AppieWik
      Lid sinds:
      31 October 2007

      Hieronder misschien iets waar jullie wat aan hebben;

      Enkele weken geleden merkte mij garage bij een beurt op dat het aangrijppunt van de koppeling wel erg laag zat. (gaat geleidelijk, dus niet zo gemerkt nog)
      Na twee lange ritten met de caravan was het afgelopen weekend gebeurd… Kon niet meer ontkoppelen.(Gelukkig weer thuis) Bij koude start kreeg ik hem niet meer inde achteruit zonder tanden te poetsen en opschakelen moest gebeuren met (gepast) geweld.
      Versnellingsbak (gedeeltelijk) vervangen was mijn en ook de garage’s eerste oordeel. Kassa! :cry
      Maar na onderzoek bleek het gelukkig mee te vallen. :D
      “Slechts” een defecte hoofdkoppelingscilinder bleek de oorzaak te zijn.
      Kost 9 tientjes, maar er moest wel veel voor gede- en monteerd worden. O.a. onderplaat dashboard, accubak, ABS-pomp dus de arbeid maakte het dan toch weer iets duurder. Totaal € 340,- kwijt
      Auto schakelt echter weer als een tierelier.

      Albert

      #18053131
      cees64
        Lid sinds:
        6 July 2009

        @AppieWik wrote:

        Hieronder misschien iets waar jullie wat aan hebben;

        Enkele weken geleden merkte mij garage bij een beurt op dat het aangrijppunt van de koppeling wel erg laag zat. (gaat geleidelijk, dus niet zo gemerkt nog)
        Na twee lange ritten met de caravan was het afgelopen weekend gebeurd… Kon niet meer ontkoppelen.(Gelukkig weer thuis) Bij koude start kreeg ik hem niet meer inde achteruit zonder tanden te poetsen en opschakelen moest gebeuren met (gepast) geweld.
        Versnellingsbak (gedeeltelijk) vervangen was mijn en ook de garage’s eerste oordeel. Kassa! :cry
        Maar na onderzoek bleek het gelukkig mee te vallen. :D
        “Slechts” een defecte hoofdkoppelingscilinder bleek de oorzaak te zijn.
        Kost 9 tientjes, maar er moest wel veel voor gede- en monteerd worden. O.a. onderplaat dashboard, accubak, ABS-pomp dus de arbeid maakte het dan toch weer iets duurder. Totaal € 340,- kwijt
        Auto schakelt echter weer als een tierelier.

        Albert

        Hallo,

        Levensduur is uiteraard afhankelijk van rijstijl, korte / lange ritjes etc. maar hoeveel kilometers staan er op de klok?

        mzzl
        Kees

        #18053132
        AppieWik
          Lid sinds:
          31 October 2007

          +/_ 147000 kilometers op de klok!

          #18053133
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als de koppeling binnen korte tijd dieper gaat, dan zou de bak het laatste zijn waar ik aan dacht. De koppeling zelf ook, beetje truttig (in eerste instantie) van je garage. Maar het is opgelost, :thumbup

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.