Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › koppelingsplaten versleten ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2013 om 23:19 #17262531
ik heb sinds vorige week ongeveer een beetje gek gevoel over de koppelingsplaten
gaat om een zafira a opc ZLET uit 2003 .Als ik wil optrekken doet die dit gewoon goed zonder rare geluiden of iets maar als ik bij 2500toeren vol gas geef dan zie je de toeren snel oplopen (lijkt op slippend koppeling) en de auto die trek ook wel op met de snelheid maar heel anders, na 3500 toeren is dit weg en trekt die gewoon op zoals het moet ?
als ik van 3 de versnelling naar 2 schakel op rollend snelheid van 50 en dan weer gas erop geef dan merk je er weer niks van.
iemand advies/tips ?
18 december 2013 om 20:16 #18198517Heb toevallig vandaag precies hetzelfde probleem gekregen met mijn Corsa OPC… Zal je topic in de gaten houden of iemand een idee heeft.
Dacht zelf ook aan versleten koppelingsplaten of de drukgroep(lagers).
:angel :hmmz
18 december 2013 om 20:26 #18198518Klinkt als een versleten koppeling.
Probeer is in de hoogste versnelling 80km/h te rijden en dan vol gas geven schieten de toeren dan omhoog en blijft de snelheid gelijk is het de koppeling.
19 december 2013 om 06:43 #18198519Zou je dan ook de drukgroep moeten vervangen?
Of alleen de kopelingsplaten? :hmmzGroeten Jurgen,
19 december 2013 om 08:11 #18198520Koppeling versleten. In hogere versnelling heb je meer last van het koppel. Compleet vervangen inc.drukgroep
19 december 2013 om 08:37 #18198521Ik heb het inderdaad in de hoogste versnelling bij 80-90 km/u. Word komend jaar weer een leuke rekening dus…
Geloof dat deze shit rond de €1100 moet gaan kosten incl +- 4 uren arbeid.
19 december 2013 om 17:36 #18198522Het zojuist ook geleerd dat het wel eens aan de remvloeistof zou kunnen liggen. Schijnt dat de remleidingen ook aan je koppeling ”gekoppeld” zijn.
19 december 2013 om 17:46 #18198523Remleidingen zitten niet aan je ”koppeling” hoor ;)
Maar je remvloeistof dient tevens als ”koppelingsvloeistof” zodra jij je koppelingspedaal in trapt bedien jij d.m.v de remvloeistof de druk cilinder in de bak en die aan je pedaal vast zit.
Dat is de overeenkomst tussen de koppeling en remvloeistof, zou namelijk niet best zijn als er remvloeistof aan je koppelingsplaat zit, of je remleiding aan je drukcilinder ;)
19 december 2013 om 17:53 #18198524@Opeltje17 wrote:
Remleidingen zitten niet aan je ”koppeling” hoor ;)
Maar je remvloeistof dient tevens als ”koppelingsvloeistof” zodra jij je koppelingspedaal in trapt bedien jij d.m.v de remvloeistof de druk cilinder in de bak en die aan je pedaal vast zit.
Dat is de overeenkomst tussen de koppeling en remvloeistof, zou namelijk niet best zijn als er remvloeistof aan je koppelingsplaat zit, of je remleiding aan je drukcilinder ;)
Heb het verkeerd gezegd zie ik. :jerry
Maar het is dus wel zo dat je remvloeistof voor twee doeleinden gebruikt word. Dus misschien voordat je de hele boel gaat vervangen, eerst je remvloeistof eens gaan vernieuwen. Als dat werkt, dan is het relatief goedkoop opgelost.
19 december 2013 om 17:58 #18198525Ja wordt voor twee doeleinden gebruikt, maar je remvloeistof verversen gaat dit probleem niet oplossen dit zit hem gewoon in de koppelingsplaat die het koppel gewoon niet meer kan overbrengen(te veel versleten)
Je remvloeistof bediend alleen de drukcilinders, en die worden weer alleen bediend als jij je pedaal intrapt, dus als jij 80 rijdt in z’n 5 en vol gas geeft bedien je niet je koppeling neem ik aan dus zal het zeker niet aan je remvloeistof liggen.
19 december 2013 om 18:34 #18198526Hmm oke. Dan gaat het toch een duur grapje worden denk ik? Ergens rond 1000 euro?
19 december 2013 om 18:52 #18198527Tja ligt eraan waar je het laat doen, dealer zal de hoofdprijs vragen, misschien een universele of een vakgarage op zoeken?
19 december 2013 om 20:19 #18198528Liefst wel bij de dealer, zal natuurlijk wel het verschil in prijs uitzoeken tussen een vakgarage en dealer.
Maar is rond €1000,- gemiddeld een beetje correcte indicatie? Of is dat veel te duur gerekend?
19 december 2013 om 20:35 #18198529Bij me g opc was ik 1250 kwijt met multiriem erbij
19 december 2013 om 20:39 #18198530Denk dat €1000,- wel reëel is, de corsa is verder niet gechipt?? anders zou je eens kunnen kijken voor een sport koppeling maar dan ga je het zekers niet redden met €1000,-
19 december 2013 om 20:41 #18198531Nee hij is nog niet gechipt. Zit er stiekem wel aan te denken en dan meteen een Sachs drukgroep kopen en monteren…
19 december 2013 om 20:42 #18198532Dat lijkt me dan wel handig idd, anders zit je met de tijd weer met een versleten koppeling.
20 december 2013 om 18:06 #18198533@herrflick wrote:
Nee hij is nog niet gechipt. Zit er stiekem wel aan te denken en dan meteen een Sachs drukgroep kopen en monteren…
Wat heeft ie gelopen nu? De mijne heeft 125.000 gelopen en bij 120.000 heb ik de bak laten reviseren en toen waren de koppelingsplaten nog heel goed. Wel vroeg als ie rond een ton zit??
20 december 2013 om 18:13 #18198534@herrflick wrote:
Liefst wel bij de dealer, zal natuurlijk wel het verschil in prijs uitzoeken tussen een vakgarage en dealer.
Maar is rond €1000,- gemiddeld een beetje correcte indicatie? Of is dat veel te duur gerekend?
Waarom het liefst bij een dealer ?
20 december 2013 om 18:41 #18198535 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.