koppelingsplaten

Forumindex Forums Modellen Insignia koppelingsplaten

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234850
    insigniadriver
      Lid sinds:
      28 March 2011

      hoi, hoe is de ervaring onder de insignia rijders mbt de koppelingsplaten……:swear

      #17845706
      ducatif1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 February 2011

        Op Belgisch Insgnia forum is volgende eens gepost:

        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47385&page=150 halverwege de pagina.

        Had graag eens geweten of andere Insi-rijders hetzelfde probleem hebben als ik:

        het betreft slecht schalen van 1e naar 2de, je voelt een schok of zelfs gekraak.
        Koud erger dan warm en het is alleen bij het optrekken (dus bij stilstand kun je perfect schakelen).

        Het betreft hier de F40 bak (manueel) die geloof ik alleen op de 160pk en 130pk ecoflex zou zitten.

        Op http://www.insignia-enthusiast.org/f…?showtopic=573

        en op :

        http://www.motor-talk.de/forum/probl…ighlight=zaher

        heb ik 10-tallen Insi-rijders gevonden met hetzelfde probleem, dus is het wel raar dat ik hier op het Vlaamse-forum nog niet veel gevonden heb !

        Daarom deze vraag heeft er iemand hetzelfde? of is het al opgelost bij iemand?

        PS : ze hebben bij mij de versnellingsbakolie vervangen door een ongekend merk en een Teflon additief bijgevoegd, maar er is geen verbetering!!!
        Sommige op die forums spreken zelfs van het regelen van de kabels, maar voor mijn Insi is er iemand van Opel.be komen kijken, en ja je raadt het al….. is eigenlijk normaal en kunnen (willen) daar niet veel aan doen….

        #17845707
        insigniadriver
          Lid sinds:
          28 March 2011

          heb er net de 30.000 km mee gehaald en zijn nu af en het vliegwiel is ook stuk,heb een 1.6 turbo.

          #17845708
          nicocorsa
            Lid sinds:
            6 June 2006

            heb een 2.0 diesel 130 pk heb nu juist iets over de 45dkm heb zelfs geen probleem . al schakelt hij uitzonderlijkkoud wat moeilijker maar denk datikdan zelf niet voldoende . heb ontkoppel ofte snel hetpook verplaats

            #17845709
            alphox
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ik heb nu 42.000 op m’n 1.6 turbo staan, en geen problemen hoor

              #17845710
              Spacejam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2006

                Hier staat er 70.000km op de teller (insignia 2.0d 130pk uit 01-2010) en tot nu toe nog zonder problemen.

                Heel veel moderne diesels hebben overigens last van een kapot vliegwiel.

                #17845711
                fresh_leki
                  Lid sinds:
                  2 September 2010

                  2.0d 130pk (chip naar 190pk) ondertussen bijna 50.000km en geen problemen gehad

                  #17845712
                  insigniadriver
                    Lid sinds:
                    28 March 2011

                    Wie o wie heeft ervaring met kapote koppelings platen en vliegwiel?
                    Heb nu 31000 op teler van insignia 1.6 turbo staan (jan 2010)
                    Schade post 2500 euri excl, geen garantie of enige service van opel nederland.Dealer geeft ook niet thuis.
                    Dan heb je een toffe kar a 42500 euri en dan z`n schade post!!
                    Voordat geld had ik ook een knappe 2e hand bmw oid kunnen hebben.
                    men begrijpt niet bij opel nederland dat men ook service/garantie moet bieden wil het te vreden klanten houden en wil men weer in de top 3 staan van best verkochte auto mrken(daar horen ze eigenlijks wel in thuis).

                    #17845713
                    Opel4all
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 August 2006

                      [rquote=1908434&tid=145381&author=insigniadriver]Wie o wie heeft ervaring met kapote koppelings platen en vliegwiel?
                      Heb nu 31000 op teler van insignia 1.6 turbo staan (jan 2010)
                      Schade post 2500 euri excl, geen garantie of enige service van opel nederland.Dealer geeft ook niet thuis.
                      Dan heb je een toffe kar a 42500 euri en dan z`n schade post!!
                      Voordat geld had ik ook een knappe 2e hand bmw oid kunnen hebben.
                      men begrijpt niet bij opel nederland dat men ook service/garantie moet bieden wil het te vreden klanten houden en wil men weer in de top 3 staan van best verkochte auto mrken(daar horen ze eigenlijks wel in thuis).[/rquote]

                      Hallo,

                      Je hebt toch 2 jaar garantie, bij 31000 km mag dat nog niet kapot zijn!

                      ik zou eens een andere dealer proberen, als ik jou was.

                      Groetjes, Joche

                      #17845714
                      insigniadriver
                        Lid sinds:
                        28 March 2011

                        reeds geprobeerd,en allen zeggen het zelfde, niemand durft de verantwoording te dragen, want opel nederland vergoed de dealers niet!

                        #17845715
                        insigniadriver
                          Lid sinds:
                          28 March 2011

                          onduigdelijk gebruik noemt men het bij opel!
                          Ja tuurlijk lekker constant met slippende kopeling rijden met een auto van 40 mille!!:afro
                          die is gek, tuurlijk niet man die auto is alles, mooie zwarte insignia sports tourer 1.6 met 180 pk
                          :fy1ze snappen het niet bij Opel nederland

                          #17845716
                          nicocorsa
                            Lid sinds:
                            6 June 2006

                            en toch heeft dit veel temaken met rijstijl.

                            hoeveel mense rijde er soms met zo een dubbel massa vliegwiel. zonder problemen . wat ook gezegt moetworden is veelschakel en de koppeling er vlot laten opkomen kreeg vroeger de koppeling zelf de slag nu vangtdit stuk van het vliegwiel op. motor vermogens zijn ook een stuk hoger en koppel’s ook .

                            vindt hetnatuurlijk ook erg dat er niets wordt gedaan of toch zeker geen tussenkomst is . maar dit is een onderdeel onderhevig aan slijtage waarbij garantie’s zeer moeilijk is . de klant zegtaltijd dat hij de wagen metliefde behandelt . maar daar heeft een dealer wel het raden naar .

                            sorryalsik het zeg met de meeste tuner’s worden toch ook beschouwd als racers . zo is dit ookniet altijd . sommige insignia rijder’s zullen zo ook onder die groepvallen . het beste wat je kan over komen is dat de dealer een kleine tussenkomst kan doen . al is garantie soms iets erg moeilijk tegenwoordig

                            #17845717
                            insigniadriver
                              Lid sinds:
                              28 March 2011

                              Ja dat zal allemaal prima, maar toch heb ik het idee dat dit puur aan de auto ligt.
                              Er word gewoon gezegt dat je onduigdelijk hebt gereden,tja dan vraagi ik je een kilometer of 3 was het toen ie begon,nooit eerder meegemaakt.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.