Forumindex › Forums › Modellen › Manta › koppelingsplaat 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2011 om 15:02 #17236856
hey mensen omdat ik over een paar weken me motor ga vervangen gaat er gelijk een nieuwe koppelingsplaat in. ik heb er nu een plaat in van een 2.4 alleen wil ik er 1 in hebben van een calibra turbo. nu weet ik alleen niet of de drukgroep van een turbo moet zijn of niet? de 1 zegt dat het niet uit maakt en de andere van wel
als jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.
29 juni 2011 om 21:20 #17870398drukgroep gewoon c20xe lijkt me
wel komvliegwiel gebruiken met de turbo plaat
heb je een platte, dan is een x20dth plaat ook een hele goede optie.
29 juni 2011 om 21:45 #17870399AnoniemLid sinds:
1 January 1970weet niet of er verschil in de nr,s zit voor een xe of n let
lijkt me van wel
maar als dat wel zo is dan zou ik cker die van een let pakken
in combi met die plaatmaar kom je wel uit met de vertanding van je price as dan??
een standaard xe plaat niet in iedergeval ;)29 juni 2011 om 22:13 #17870400Volgens het Programma van de Brezan is de vertanding van een koppelingsplaat van een Omega 2.4 en een c20let hetzelfde ik ga wel rijden met een plat vliegwiel omdat ik een aliminum vliegwiel heb
29 juni 2011 om 22:24 #17870401AnoniemLid sinds:
1 January 1970@dr_antrax wrote:
Volgens het Programma van de Brezan is de vertanding van een koppelingsplaat van een Omega 2.4 en een c20let hetzelfde ik ga wel rijden met een plat vliegwiel omdat ik een aliminum vliegwiel heb
welke bak heb je erachter dan??
29 juni 2011 om 22:27 #178704021.8s
30 juni 2011 om 07:42 #17870403Als je wil rijden met je platte aluminium vliegwiel, dan zou je al niet de combinatie kunnen maken met een c20let koppelingsplaat.
Wil je dan toch een goed passende turbo plaat in de juiste diameter, dan zou ik in jouw geval de x20dth turbo diesel plaat pakken. (oa vectra 2.0 16v turbo diesel)
De standaard plaat is al een mooi fabrikaat en kan aardig wat vermogen aan, wil je meer dan zijn er ook genoeg raceplaten beschikbaar, oa bij biesheuvel.
(wel even opletten dat je de juiste pakt, je moet de plaat hebben die origineel voor de F23 bak is, er is er ook een voor een F18 met andere vertanding)Ik gebruik deze plaat zelf al een tijdje en als het nodig is koop ik zo weer dezelfde. Omdat het allemaal gewoon past zoals het hoort vind ik dit een mooiere oplossing dan het andersom monteren van een c24ne plaat.
30 juni 2011 om 13:03 #17870396@lenn0 wrote:
Als je wil rijden met je platte aluminium vliegwiel, dan zou je al niet de combinatie kunnen maken met een c20let koppelingsplaat.
Wil je dan toch een goed passende turbo plaat in de juiste diameter, dan zou ik in jouw geval de x20dth turbo diesel plaat pakken. (oa vectra 2.0 16v turbo diesel)
De standaard plaat is al een mooi fabrikaat en kan aardig wat vermogen aan, wil je meer dan zijn er ook genoeg raceplaten beschikbaar, oa bij biesheuvel.
(wel even opletten dat je de juiste pakt, je moet de plaat hebben die origineel voor de F23 bak is, er is er ook een voor een F18 met andere vertanding)Ik gebruik deze plaat zelf al een tijdje en als het nodig is koop ik zo weer dezelfde. Omdat het allemaal gewoon past zoals het hoort vind ik dit een mooiere oplossing dan het andersom monteren van een c24ne plaat.
dus als ik het goed begrijp rij jij zelf met een c20xe in je manta? en heb je deze plaat erin. als dat zo is dat ga ik ook wel voor de x20dth. met deze plaat moet je dus niet met de tekst vliegwiel aan de juiste kant zetten?
30 juni 2011 om 13:51 #17870404Klopt allemaal. Ik rijd met c20xe in mijn manta, met x20dth plaat inderdaad, en ja montage gewoon zoals het hoort.
Hillclimber16v die hier ook op het forum zit is bij mijn weten degene die heeft uitgevonden dat deze plaat geschikt is voor gebruik bij c20xe achterwielaandrijvers icm 1.8s bak.
Al weer een tijdje geleden was ik zelf op zoek naar een goede plaat icm plat vliegwiel, die je niet verkeerd om hoeft te monteren.
Hij had over deze plaat al eens wat opmerkingen geplaatst en mij nieuwsgierig gemaakt. Blijkt dat ie er al 5 jaar mee rijdt…
Grappige is dat op heel het internet verder niks over deze combinatie te vinden is. Terwijl er al vaak discussies zijn geweest over het andersom gebruiken van de 2.4 plaat bijvoorbeeld. (wel/niet gewenst van het andersom belasten van het verenpakket)
Ik nu zelf ook een klein half jaar met deze plaat zonder problemen. Kan genoeg vermogen aan (x20dth heeft standaard 230nm koppel), nog nooit doorgeslipt.Aanrader. :thumbup
30 juni 2011 om 14:07 #17870397@lenn0 wrote:
Klopt allemaal. Ik rijd met c20xe in mijn manta, met x20dth plaat inderdaad, en ja montage gewoon zoals het hoort.
Hillclimber16v die hier ook op het forum zit is bij mijn weten degene die heeft uitgevonden dat deze plaat geschikt is voor gebruik bij c20xe achterwielaandrijvers icm 1.8s bak.
Al weer een tijdje geleden was ik zelf op zoek naar een goede plaat icm plat vliegwiel, die je niet verkeerd om hoeft te monteren.
Hij had over deze plaat al eens wat opmerkingen geplaatst en mij nieuwsgierig gemaakt. Blijkt dat ie er al 5 jaar mee rijdt…
Grappige is dat op heel het internet verder niks over deze combinatie te vinden is. Terwijl er al vaak discussies zijn geweest over het andersom gebruiken van de 2.4 plaat bijvoorbeeld. (wel/niet gewenst van het andersom belasten van het verenpakket)
Ik nu zelf ook een klein half jaar met deze plaat zonder problemen. Kan genoeg vermogen aan (x20dth heeft standaard 230nm koppel), nog nooit doorgeslipt.Aanrader. :thumbup
ok mooi super bedankt dan ga ik hem bestellen want de nieuwe motor gaat met 240 pk rijden. kijken of die dat aan kan
thx :thumb
30 juni 2011 om 16:05 #17870405AnoniemLid sinds:
1 January 1970dat van die x20dth plaat wist ik ook niet
maar die was er volgens mij ook nog niet in 1998
ik heb toen voor in mijn manta met c20xe en 18s bak
een plaat laten makenmet het hart van een manta plaat
en een gesinterde plaat met de diameters
van een xe plaatdadelijk ga ik met een let en een 265 bak rijden
had het idee om daar ook weer een plaat voor te laten makenof zijn daar intussen ook al makelijkere oplossingen voor???
1 augustus 2011 om 17:40 #17870406nou ik heb bijna alle onderdelen alleen met de koppelingsplaat heb ik nog steeds problemen omdat de brezan en kilingcar niet de koppelingsplaat van een x20dth meer los kunnen leveren maar alleen als set.
@ lenn0 hoe heb jij de plaat besteld?
en wie van jullie weet een adres die ze nog los leverd?1 augustus 2011 om 19:24 #17870407dat is vervelend ja, ik heb hem zelf los via marktplaats van iemand die allerlei nieuwe opel onderdelen verkocht, restpartijen ofzo.
kon me eigelijk niet voorstellen dat het zo lastig zou zijn.
biesheuvel etc. leveren nog wel losse platen, maar die zijn wel een stuk duurder natuurlijk. :)
2 augustus 2011 om 10:46 #17870408@lenn0 wrote:
dat is vervelend ja, ik heb hem zelf los via marktplaats van iemand die allerlei nieuwe opel onderdelen verkocht, restpartijen ofzo.
kon me eigelijk niet voorstellen dat het zo lastig zou zijn.
biesheuvel etc. leveren nog wel losse platen, maar die zijn wel een stuk duurder natuurlijk. :)
ik heb even marktplaats afgezocht en heb er 1 gevonden die gereviseerde aanbied en daar kwam ik uit op 85 euro voor alleen de plaat dus voor degene die er ook 1 moeten hebben
DA Handelsonderneming Hengelo Ov
Neptunusstraat 10
7557 XX Hengelo ov@lenno0 staat jouw manta toevalig op speurders te koop?
2 augustus 2011 om 19:23 #17870409die blauwe 16v zeker?
lijkt wel op mijn oude die op mn avatar staat, maar is hem niet. :)
heb toevallig wel een goede cc 16v te koop, ben beetje alles aan het opruimen wegens andere plannen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.