Koppelingspedaal blijft hangen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Koppelingspedaal blijft hangen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    sonrisa

De koppelingspedaal van mijn 1 jaar oude Vivaro blijft soms hangen. Dit gebeurt slechts zeer sporadisch. Zijn er meer ervaringen met dit probleem. De (Spaanse) dealer zecht dat ik me maar moet melden bij de Opelservice als het weer speelt. Daar ga ik echter liever niet op zitten wachten.

warhamstr
      Deelnemer

hangen?

bart-gsi
        Deelnemer

Is de koppeling van de vivaro hydraulisch?? Moet je je pedaal met je voet omhoog trekken of gaat het pedaal weer omhoog als je je pedaal nogmaals intrapt??

wim-v6
          Deelnemer

Ja hydraulisch

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Opeltje17
            Deelnemer

Is een bekend probleem, trafics bij mij op het werk hebben er ook last van laatst eentje bleef het pedaal helemaal op de bodem liggen, paar keer ontlucht geen lekkage kunnen ontdekken.

sonrisa

Inderdaad een hydraulische koppeling. Zelf had ik al wel informatie gevonden over dit probleem bij het vorige model Vivaro. Zelf vind ik het raar dat het probleem zich zo sporadisch voordoet. Het blijven ‘hangen’ ( inderdaad een verkeerde term want hij blijft op de bodem liggen) doet zich maar zeer sporadisch voor. Laat ik zeggen 1 x per 2 maanden…..

Autodelta
                Deelnemer

Naar de dealer brengen voor garantie, als je pech hebt is de hulp koppelings cylinder in de versnellingsbak lek.
                  Heb het al bij twee Vivaro’s gehad

Astra H OPC-Line
                  Deelnemer

Lijkt dat ie dan evt valse lucht trekt in cillinder.Langs dealer gaan en eerst cillinder bij koppleingspedaal vervangen.
                    Als probleem dan nog voorkomt cillinder in de bak(dat is flinke klus)En komt idd vaker voor helaas

bart-gsi
                    Deelnemer

@Astra H OPC-Line wrote:

Lijkt dat ie dan evt valse lucht trekt in cillinder.Langs dealer gaan en eerst cillinder bij koppleingspedaal vervangen.
                      Als probleem dan nog voorkomt cillinder in de bak(dat is flinke klus)En komt idd vaker voor helaas

niet alleen bij de vivaros.. ook bij andere opel modellen met een hydraulische koppeling…
                      een miel monteur had mij een keer vertelt dat druklagers sneller kapot gaan als je steeds voor het stoplicht of in de file met je koppeling ingestrapt stilstaat.. dan blijf je druk houden in de druklager

wim-v6
                      Deelnemer

De Vivaro is technisch geheel los van alle andere Opel modellen (Renault).
                        Ik heb hetzelf nog niet gehad, buiten een keer een lekke druklager dat ik problemen heb ondervonden hiermee

Wel vaker met de Vivaro koppelingen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

sonrisa

In maart moet ik naar de dealer voor de eerste jaarlijkse beurt. Zal er stevig op aandringen dat ze het systeem ontluchten. Verder kom ik een eerste keer niet want ik denk niet dat ze meteen de cylinder vd koppelingspedaal vervangen. Een stapsgewijze aanpak dus maar. Wel een beetje lastig want de dealer is 85 verderop…
                          Dank allemaal voor het meedenken

Autodelta
                          Deelnemer

Ik zou niet te lang wachten, het gaat een aantal keer goed dat hij weer werkt met het omhoog halen.
                            Zonder koppeling rijd nogal lastig in de spits.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.