Koppelingskabel Manta (welke maat?)

Forumindex Forums Modellen Manta Koppelingskabel Manta (welke maat?)

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    JustinP

Goeiemiddag,

Voor m’n Manta B cc 2.0 GTE uit ’78 moet ik een nieuwe koppelingskabel bestellen. Hiervoor moet men weten welke maat het is, er schijnt de keuze te zijn tussen een kabel voor een koppeling met een diameter van 203 en 228mm.

Twee maanden geleden heb ik er een nieuwe koppelingsset onder gelegd, maar kan op de doos niet terugvinden welke maat dit is en heb de oude set niet beschikbaar om op te meten. Iemand die mij kan vertellen welke kabel ik moet bestellen?

Bedankt weer.

manta2
      Deelnemer

Als het een orginele GTE is, daar zit in iedergeval geen koppelling van 203mm in. Standaard zit in een GTE/GSI 215mm.

JustinP

215mm? Het is een originele GTE met 4-bak ja. Kun jij me zeggen welke koppelingskabel daar bij hoort? Bij de leveranciers hebben ze allemaal geen idee..
          Ik ga er vanuit dat de kabel van een B GTE overeenkomt met een Bcc GTE?

Edit: Deze misschien?
          http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/manta-b-cc-hatchback-00-1975-00-1988/20-e-08-1977-08-1988?pid=4&menucode=38&partcode=51

eddepet007

nieuw heb ik niet maar 2 de hands heb ik ze wel liggen intresse u2u maar

JustinP

Ik heb zelf nog 2 tweedehandse liggen, maar heb met dit soort kabels (gas- en koppelingskabels) de ervaring dat je dan altijd binnen enkele maanden weer de pineut bent. Voor 11 euro kan er wel een nieuwe op ;) Bedankt voor het aanbod iig.

Zou het de goede zijn op die website?

manta2
              Deelnemer

Bij een gebruikte hoef je niet zo bang te zijn dat die binnen 2 maanden stuk is. Als er geen beschadeging te zien zijn, gaat ie nog jaren mee. Er zit geen verschil tussen een B Coupe en een B CC. De aangeboden koppelingskabel via die site kan de juiste zijn. Het is geen geld waar je van wakker ligt.

JustinP

Ik denk ook dat het de juiste kan zijn, maar niemand die hier eerder heeft besteld of de lengte herkent?

JustinP

Schop.. Er zijn toch wel mensen die eerder nieuwe koppelingskabels hebben besteld en daarbij een bepaalde maat hebben doorgegeven?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.