Koppelingskabel los geschoten na vervanging koppeling

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppelingskabel los geschoten na vervanging koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252767
    dhbreuer
      Lid sinds:
      12 November 2012

      Pas geleden is bij mijn auto Opel Corsa B x12xe 5-cr de complete koppeling, drukgroep en druklager vervangen bij het Motorhuis in Den Haag.

      Kosten €759 incl.

      Vanochtend reed ik op de snelweg en bij het schakelen van 4 naar 5 brak er iets van de koppeling (achteraf van de dealer te horen gekregen dat dit het aanhechtingsblokje is van de koppelingshevel is.)

      Nu willen ze het compleet vervangen inclusief kabel, kosten €270..

      Ik vind dat dit onder garantie moet vervallen want naar mijn idee hebben ze deze kabel te strak afgesteld waardoor er teveel druk op is komen te staan..

      Hoe denken jullie hier over? De vervanging van de complete koppeling is op 28-9 gebeurd en sinds dien hooguit 300Km mee gereden..

      #18073891
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        De spanning op de kabel veranderd niet als je hem stelt. Te strak stellen houd in dat je niet kunt schakelen dus dat is het niet. Maak eens een foto van het blokje, zit boven op je koppelingspendaal, is wit plastic. Vaak schiet de kabel daar los, dat probleem had ik ook. Ik heb een ringetje opengeknipt en om de kabel heen gedaan, schiet hij niet meer door het blokje heen.

        #18073892
        dhbreuer
          Lid sinds:
          12 November 2012

          Hallo Joop,

          Bedankt voor je snelle reactie..

          Dit vermoeden had ik ook (zelfs bevestigd door een vriend van mij die ook monteur is).. Ik vind het alleen belachelijk dat ze aangeven het gehele pedaal inclusief kabel te moeten vervangen voor €270..

          Ik heb reparatie ook op hold gezet en wil eerst bewijs zien dat het blokje ook daadwerkelijk gebroken is vanaf het pedaal en niet alleen de bevestiging aangezien ik dit vermoeden heb. (Niet de eerste keer dan het Motorhuis mij teveel heeft berekend voor een reparatie omdat er onderdelen vervangen zijn welke niet vervangen hoeven te worden)

          #18073893
          Ronald45
            Lid sinds:
            12 September 2010

            @dhbreuer wrote:

            Niet de eerste keer dan het Motorhuis mij teveel heeft berekend voor een reparatie omdat er onderdelen vervangen zijn welke niet vervangen hoeven te worden)

            Waarom ging je er dan weer heen? :wtf

            #18073894
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Dat is de eerste stap inderdaad, als het blokje nog niet is afgebroken van het pedaal is het nog wel te repareren met wat DIY.

              Zo zit het bij mij, je ziet hier een extra plaatje zitten tussen de kabel en het blokje, vaak schiet hij er daar tussendoor. Hier is het gemaakt van een stuk computerkast, bij een vriend heb ik eht met een ring gedaan.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.