Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › koppeling,drukgroep,druklager ineens stuk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2010 om 18:15 #17217434
goedeavond mensen
ik heb 3 weken in een auto van een kennis gereden het is niet het merk wat op dit forum thuis hoort maar oke
ik heb dus 3 weken in een diahatsu coure gereden van wordt mijn vriendin gebelt dat haar koppeling,drukgroep,druklager ineens stuk zijn die kennis denkt dat het aan mijn rijstijl legt
en ik blijft der bij dat het slijtage en voet op de koppeling rijden is
mensen geef jullie mening maar ineens wil wel graag weten
wat jullie bevinden zijn14 februari 2010 om 10:30 #17615376jij zegt ineens kapot.
en wat is ineens. pedaal op de bodem, of hydrauliek cilinder kapot, of iests in dei richting..
bij deze kan je er niet vanuit gaan dat je werkelijk de dader ben.
Hydrauliek cilinders gaan eemaal wel eens kapot, geld ook voor een gesprongen diafragma van de druk groep.
Als een koppeling slipt is (en was) ie gewoon versleten…
willem
18 februari 2010 om 15:34 #17615377de koppeling is versleten en druk valt niet weg en ik weet dat die gene dat 90% van van het autorijden met de voet op de koppeling rijdt
maar die monteur zegt dat de drukgroep en druklager ook vervangen moeten worden
18 februari 2010 om 16:14 #17615378Drukgroep en Drukalger ALTIJD mee vervangen bij de koppeling.
maar is niet jouw schuld, dat moge duidelijk zijn..
willem
18 februari 2010 om 18:04 #17615379dank je willem ik vond het al raar maar dat wijf is ook niet goed bij der hoofd
18 februari 2010 om 18:07 #17615380op zo’n manier zou je in niemand anders auto meer kunnen rijden.
want er kan altijd wat kapot gaan.zijn en blijven auto’s19 februari 2010 om 14:11 #17615381ik heb die auto ook ongeveer drie weken gebruikt omdat ik toen autoloos was maar in de tussentijd heeft zij der auto alweer 3 a 3,5 maand terug
en dan krijg ik ineens een telefoontje dat de koppeling versleten is en drukgroep en druklager vervangen moeten worden en dan beweert ze dat het aan mijn rijstijl legt dat de koppeling en zo versleten is
naar mij en vriendin zoekt ze iemand die ze de schuld kan geven
19 februari 2010 om 16:51 #17615382Over hoe je er mee rijdt dat zegt nix.
Mijn zus stond ook zo ineens stil zonder koppeling.
Terwijl je er nooit wat aan merkte, en we zijn hier geen pedaalridders…
Plaat was gewoon op…..
Kan gebeuren.Maar een Cuore? Bakje is er snel onderuit van zon autotje,
Desnoods koop je dat gekke mens een gebruikte koppelingsplaat om van het gezeik af te zijn :PDit soort dingen is toch altijd een welles/nietes verhaal…..
Ga maar gewoon van normale slijtage uit. En nou net toevallg ben jij het bokje omdat jij de auto geleent hebt.20 februari 2010 om 21:21 #17615383ik heb niet veel haar op me hoofd maar geen haar op me hoofd die er aan denkt een koppeling te kopen
ik heb ook nog wat geld aan die trut uit geleent waarschijnlijk kan ik daar ook naar fluiten dus ze kijkt maar hoe die coure weer gaat rijden2 juni 2010 om 19:59 #17615384Meestal is het de druklager die vastgelopen is; Die slijpt zich dan in de korste tijd door het diafragma heen. En dus moet alles vervangen worden! Zeker weet je het maar als de boel gedemonteerd is. Heb veel garantiegevallen moeten beoordelen en de gevallen waarin de rijstijl de oorzaak is zijn gering. Tenzij je een zware caravan de berg op sleurt! Grtz.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.