Koppeling Z20Let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Koppeling Z20Let

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213032
    altocabrio
      Lid sinds:
      16 February 2006

      Sinds kort is mijn koppeling van de astra coupe turbo aan het overlijden. Bij flink optrekken slipt hij af en toe door.
      Blijkbaar vindt de originele koppeling het niet leuk dat er 370Nm op losgelaten wordt… :P

      Mijn vraag is met wat voor koppeling jullie rijden?
      Ik ben van plan om een sportkoppeling te kopen die ook nog goed geschikt is voor straatgebruik.

      En waar kan ik het beste een sport koppeling bestellen?
      Bij Mtech kost een sachs sport koppeling 649 euro……..
      Weet niet of dit een normale prijs is voor een koppeling van goede kwaliteit??:hmmz

      #17535947
      NickGSI
        Lid sinds:
        6 January 2009

        zijn idd erg duur, maar wel goed heb zelf ook sachs, en prima voor straat gebruik

        die zal niet door slippen hahah

        #17535948
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          Mtech sowieso duur….

          #17535949
          Niek GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2008

            Ik reed met 285 pk en 460nm en de originele koppeling nooit problemen gehad.

            Hoeveel km gaat de jouwe al mee dan de mijne 120000km en merkte er echt niks aan

            #17535950
            altocabrio
              Lid sinds:
              16 February 2006

              staan nu 130.000 op… maar is nog maar 20.000 geleden gechipt. Daarvoor was die origineel.. Maar ik heb jammer genoeg wel problemen met de koppeling. Bij volgas optrekken slipt hij af en toe gewoon door. En het wordt langzaam aan steeds meer.

              Dus daarom zit ik er aan te denken om maar gelijk een sportkoppeling te steken. Wat maatregelen voor de toekomst zeg maar… :P

              #17535951
              modfreak
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                je kan geloof ik ook je huidige kopp.plaat laten reviseren door die te laten bekleden met sintermetaal.
                eventueel kan je er dan een versterkte drukplaat opzetten maar dan organisch (voor straat gebruik)
                dan zou ik gelijk ook het druklager vervangen, want als je die ook nog 50dkm later moet vervangen kan je weer al die uren maken of door de garage laten doen.

                grtz,
                arthur

                #17535952
                opelfreakmartin
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik had het zelfde probleem orgineel ging het nog maar zodra je met meer vermogen gaat rijden dan slipt ie
                  heb zelf ook een sachs sinter koppeling en daar ben ik zelf heel te vreden mee kost wat maar dan heb je ook wat

                  #17535953
                  altocabrio
                    Lid sinds:
                    16 February 2006

                    En hoe is het dan met file rijden? Ik heb ook een sachs sportkoppeling besteld nu, ben benieuwd. king:

                    #17535954
                    opelfreakmartin
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      ja ik woon ook in zeeland en ja heb je wel is egt een file in zeeland gezien niet vaak
                      nee maar het wel ff wene in begin maar valt best mee

                      #17535955
                      altocabrio
                        Lid sinds:
                        16 February 2006

                        ok ja jij bent die jongen van de “overkant” dan met dat astra H blok in de coupe?

                        #17535956
                        opelfreakmartin
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          ja dat klopt helemaal

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.