koppeling z19dt F40 is ruw

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koppeling z19dt F40 is ruw

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Anoniem

Vanaf t moment dat ik de auto heb heb ik al een vreemd iets met de koppeling. Is niet vreselijk storend maar op de een of andere manier kan ik er geen vat op krijgen.

Probleem:

Soms bij doorschakelen tijdens het rijden, dus niet vanuit stilstand, merk ik dat de koppeling toch wel ruw(een bonkgeluid noem ik t even) contact maakt bij aangrijpen. Alsof je verkeerd schakeld en je “wisselpunt” niet goed is zeg maar. Er gaat dan even een licht hikje door de auto heen ook door deze bonk. Vergelijk t met je eerste rijlessen of alsof je je koppeling te snel laat opkomen. Andere manieren van koppelen, rustiger, sneller, wachten met schakelen als toeren omlaag gaan, gelijk zijn, t werkt allemaal niet. Op de een of andere manier krijg ik dat niet onder controle omdat t willekeurig is. Soms heeft ie t wel, soms weer niet. Met eerdere autos heb ik hier niet last van gehad. Iemand een idee waar ik aan moet denken?

Denk zelf de motorsteunen dan. Wagen heeft 322000 weg nu, koppeling voor t laatst gewisseld bij 192000 en ik ben vrijwel alleen snelwegrijder. Overleden lijkt ie me dus niet. Rijdt verder gewoon prima en doorgassen slipt er ook niets. Andere suggesties zijn welkom. Aandrijfassen zijn recentelijk gecontroleerd op speling.

Opeltje17
      Deelnemer

Hoe zijn de motorsteunen dan??

Anoniem

Geen idee. Weet niet goed hoe ik t moet zien. Motor kantelt toch altijd wel iets bij controleren? Wat is teveel? :help:

Opeltje17
          Deelnemer

Ja kantelen doet ie altijd, even goed kijken hoe de rubbers zijn, van alle steunen.

Zijn deze gescheurd zou ik ze vernieuwen.

Effe met een bandenlichter ertussen om te kijken wat de speling is.

Haasje17
            Moderator

Heeft deze geen dual massa vliegwiel? Is het vliegwiel laatste keer bij vervangen van de koppeling ook vervangen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.