Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koppeling Z17DTH vervangen, wat precies?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2014 om 19:12 #17265894AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zoals op de uitdraai van mijn chiptuning te zien is, slipt de koppeling bij vol vermogen. Dit is er ook als ik dus op de snelweg vol gas geef in dat toerengebied, dan is het net of je half je koppelingspedaal intrapt.. De koppeling is dus een behoorlijk eind op weg naar z’n grootje..
Wat moet er dan precies vervangen worden, de koppelingsplaat, drukgroep, druklager, vliegwiel, of de hele zwik?
Wat zou zo’n geintje bij de garage kosten? Ik zie een koppelingsset bij FSRS voor zo’n 219 euro staan, dat zijn volgens mij de plaat en drukgroep…
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/koppelingsset-opel-astra-h-corsa-c-meriva-a-z17dt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zie hier de slippende koppeling:
15 mei 2014 om 19:19 #18234183Sowieso de drukgroep de koppelingsplaat en het druklager, je hebt een dubbel massa vliegwiel deze willen wel eens stuk gaan dus laat deze goed controleren op speling en dergelijke en aan de hand daarvan beslissen of deze ook vervangen moet ja of nee.
Edit: op de link staan idd de plaat en de drukgroep.
15 mei 2014 om 19:46 #18234184AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kanonne, en dat vliegwiel is duur zeg! 429 euro alleen al…
Nog een idee voor merk of maakt dat niet veel uit? wellicht ergens een goedkoop adres?
15 mei 2014 om 19:52 #18234185Ja klopt en dan valt het nog mee heb er laatst één vervangen van een nieuwe movano deze was over de €1000,- :shock:
Tja goed adres ik bestel de delen altijd bij m’n onderdelen leverancier daar krijg je veelal LUK, verder wil ik je het advies geven goedkoop is vaak duurkoop, vooral met dit soort delen.
Dus koop een set van een gerenommeerd merk: LUK,sachs,valeo etc
15 mei 2014 om 19:57 #18234186AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja, tot nu toe heb ik alles met origineel GM vervangen(op de olie na), maar ik vermoed dat dat met de koppeling wel erg duur is.. Misschien wacht ik het nog even een paar maandjes af, als ik mijn rijstijl erop aanpas kan ie denk ik nog wel een tijdje mee?
Nadeel is wel, dat we dat van het vliegwiel dus pas weten als de boel open ligt… En dan zit je dus met bestellen e.d.
15 mei 2014 om 20:10 #18234187Ik was ongeveer half jaar geleden het kleine bedrag :cry van zo’n €2147,- kwijt voor de de hele mik bij de opel dealer. dit was zelfs al met korting op de onderdelen.
heb wel een aantal dagen met de opel adam mogen rijden toen
15 mei 2014 om 20:17 #18234188AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo dat gaat ff helemaal nergens over zeg! Zijn ze een week mee bezig geweest ofzo???
15 mei 2014 om 20:40 #18234189Is niet te zeggen hoelang ie het nog volhoudt, persoonlijk zou ik er niet te lang mee wachten want op een gegeven moment stopt ie er natuurlijk echt mee.
Maar ik kan natuurlijk ook niet in je portomonnee kijken, en m.b.t het vervangen ga naar een universele garage of een forum lid misschien dat CarloAstra, Wim-V6 wat voor je kunnen betekenen die wonen tenslotte vlakbij je.
15 mei 2014 om 21:47 #18234190Ik heb mijn massawiel/drukgroep/koppeling via Ebay (parts2clear) besteld, levering was prima en de onderdelen zijn gewoon origineel. Bij mij zou het vervangen van deze onderdelen bij de Opel dealer bijna €3000 kosten, ik was voor een heel stuk minder dan de helft klaar.
Hier een linkje voor een complete set van jouw auto.
http://www.ebay.nl/sch/m.html?_odkw=&_osacat=0&_armrs=1&_ssn=parts2clear&_trksid=p2046732.m570.l1313&_nkw=flywheel+z17dht&_sacat=0&_from=R4015 mei 2014 om 22:12 #18234191Ik heb hetzelfde motor 1.7 CDTI 101PK Maar volgens de gegevens van de automaterialen winkels heb ik geen Dubbel Massa Vliegwiel.
hoop voor jou ook niet om de kosten te drukken. ;)
16 mei 2014 om 18:01 #18234192AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mmm.. ik denk toch wel dat de auto het heeft maar die site het fout heeft..
Hoe is te merken of het vliegwiel ook aan vervanging toe is? Anders ga ik alleen voor de koppeling zelf… En eerst maar ff een en ander uitzoeken voor wat betreft garages e.d.
16 mei 2014 om 19:12 #18234193Volgens mij voel je het trillen
17 mei 2014 om 17:08 #18234194Hoeveel versnellingen heb je. 5 bak is een massief vliegwiel.
Helaas is pas goed te zien of het vliegwiel vervangen moet worden als de boel los is. Eerder kan je geen goede diagnose stellen. Je kan het er op gokken maar het is zonde als de boel na een paar duizend km weer los moet.
17 mei 2014 om 18:38 #18234195AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb een vijf bak, F23, en bijna overal wordt aangegeven dat die een dubbel massa vliegwiel heeft en geen vaste..
Ik zit te denken om dan de hele boel te bestellen, mocht het vliegwiel niet nodig zijn, kan die natuurlijk terug..
17 mei 2014 om 20:28 #18234196Maar als jij nu de koppeling besteld voor een dualmass vliegwiel. En je hebt een massief vlieg wiel, waar ik eigenlijk wel van uit ga. Dan heb je ook niks aan de drukgroep en koppelingsplaat.
18 mei 2014 om 09:38 #18234197Zit er niet ergens een inspectie gaatje in de bak?
Veel bakken hebben dat namelijk, afgedekt met een plastic kapje/dop.
Dan kun je zo zien wat voor wiel je hebt
18 mei 2014 om 09:51 #18234198AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goeie vraag. Alleen, op internet vind je nergens iets over deze motoren met vast vliegwiel, ze hebben allemaal dubbel massa..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.