Koppeling vraagje

Forumindex Forums Techniek Cih Koppeling vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    rallyastra

Ik heb hier een 9″ drukgroep liggen met 4 punts bevestiging. Nu moet ik daar een vliegwiel voor hebben, welke moet ik dan nemen ? Spul moet op een C24NE komen.

henk 400rr
      Deelnemer

Zit op ascona B 2.0D en de Commodore/Monza/Senator 2,5E en op de oudere Commodore 2.8

Op de 3.0E zit dacht ik een 9,5″ daar zou hij ook wel op kunnen, datzelfde trucje deden ze ook met de 2.0S en 2.0E, 2.0S had een 8″ en de 2.0E een 8,5″, daar was het vliegwiel gelijk, de koppeling was verschillend.

Let wel, deze motoren hadden slechts 2 kleppen per cilinder en je moet niet eentje nemen waar een R25 bak achter zat, want die vliegwielen waren anders.

rallyastra

Bedankt ! Nu is de vraag wie heeft er zo een liggen ?

mr-turbo
          Deelnemer

Let op dat die 4 punts niet erg geschikt zijn voor sportief rijden.
            Dan zou ik nog eerder een c20xe drukgroep gebruiken icm 2.4plaat

rallyastra

Is ook niet voor sporttief rijden, moet gewoon een sterkere drukgroep hebben voor de 2.4.

gtw

opel4ever, pekela heeft die wel, en ik heb er nog 1 van rob liggen, heb achter de monza ook eentje gezet, en daar een koppeling weg gehaald, incl vliegwiel, omdat ik niet zeker wist of ik die nog had liggen, maar dat had ik dus wel, dus dat vliegwiel moet nog weer naar rob, of naar een ander, dat maakt me niet uit, dus regel het maar met hem, als ik er verder geen kosten aan krijg, vind ik alles best, en Oranje is beter af te rijden voor je dan Pekela, das toch een klein uur verder
                Gert

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.