Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Koppeling vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2011 om 14:47 #17239981
Ik heb (wéér) een klein probleem. Mijn huidige koppeling heb ik over gezet van mijn oude naar mijn nieuwe blok. Nu maakte er iets bij mijn oude blok behoorlijk wat herrie (dieselachtige ratel). Ik heb bij mijn motorswap alleen de koppeling hergebruikt, en daar moet de (steeds erger wordende) ratel vandaan komen. Nu de vraag: het is geen 2.0E koppeling, want de drukgroep heeft dan volgens mij een 5-punts bevestiging. Het is geen 2.4E koppeling, want die heeft een verdiept vliegwiel, en dat heb ik ook niet.
Mag ik er dan vanuit gaan dat de koppeling van een 2.0S is? (4-punts drukgroep bevestiging, plat vliegwiel) Ik wil graag een nieuwe koppelingsset bestellen, maar wil niet eerst alles uitbouwen, omdat ik dan weer een paar dagen zonder auto zit.Hellup!!
20 juli 2011 om 15:09 #17904206De koppeling van een 2.0E is ook 4 punts met diameter van 215 mm. 8,5 Inch dus
Die van een 2.0S kan in sommige gevallen gewoon dezelfde koppeling zijn, anders is ie 8 inch en dus 203 mm.
Koppeling van een 2.0E en een 2.0S zitten gewoon op hetzelfde platte vliegwiel.
20 juli 2011 om 16:01 #17904207Ok, dan moet ik nog even zoeken in mijn garage. Ik heb 3 koppelingssets gevonden, maar niet één die paste. terwijl ik zeker weet dat ik een set heb liggen van een manta GTE. Wordt vervolgt
20 juli 2011 om 18:27 #17904208Ik weet het al. Heb een paar jar terug een C20ne verkocht en daar een koppeling bij gedaan waarvan ik niet zeker wist of het de juiste was…..blijkbaar dus niet :swear
Maar nog één keer voor de zekerheid: als ik een 4-punts drukgroep met plaat neem van een GTE, dan zou het (altijd?) moeten passen?
20 juli 2011 om 20:52 #17904209Volgens mij las ik in je motorombouwtopic dat je een 2.2 in had gebouwd. origineel hoort daar een 9 inch vliegwiel in met dus een 228 mm koppelingsplaat.
Weet niet of de 2.2 nog compleet origineel was en wat er achter die 2.4 zat, maar de GT/E koppeling past niet op een 9 inch vliegwiel.
Verschil in het 9 inch en het 8,5 inch vliegwiel is dat bij de 9 inch de boutgaten bijna op de rand zitten en bij de 8/8,5 inch ze ongeveer 20 mm uit de kant zitten.
21 juli 2011 om 09:29 #17904210Da’s het probleem, bij de 2.2 zat geen vliegwiel, dus ik heb het vliegwiel van de 2.4 gebruikt. En daarvan weet ik niet waarvan ie komt.
21 juli 2011 om 09:51 #17904211Ik vond nog een foto op mijn telefoon:
Lijkt 8,5 inch?21 juli 2011 om 10:18 #17904212Als ik kijk naar waar de koppelingsplaat heeft gelopen denk ik dat er een 8 inch plaat op heeft gelopen.
De 8,5 inch zit dichter op de groef die net voor de bouten zit op de foto.
Dus gewoon op ebay of bij de brezan even een nieuwe 215 mm koppeling bestellen ;) .
21 juli 2011 om 12:41 #17904213Ok, bedankt :thumb
ik sleutel toch al aardig wat jaren, maar sta er wel is verbaast van hoe weinig ik eigenlijk weet. (terwijl ik regelmatig denk dat ik aardig doorgewintert ben :shock: ) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.