Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koppeling vloeistof verversen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2016 om 18:57 #17276631
Hallo,
Ik wou graag de vloeistof van de koppeling verversen om dat naar mijn gevoel het in trappen van het koppelings pedaal best wel zwaar gaat, nu had ik al ff gekeken maar kon geen ontluchtings nippel vinden, is er hier iemand die dit toevallig weet waar dat precies zit ?
Of hier een fotootje van heeft. Alvast bedankt.Vr,gr, jac.
14 juni 2016 om 19:09 #18318886Is het niet gewoon je druklager die verouderd is? Hoelang zitten ze er al in? Naar mijn weten heeft je vloeistof niet veel mee een zware koppeling te maken. Maar er zijn experts hier die daar meer over weten.
14 juni 2016 om 19:53 #18318887Vaak is dat het gevolg van een vuile/veroeste prise as van de bak.
Verversen kan je proberen, zit een nippel boven op de bak, denk alleen niet dat ie er beter van gaat koppelen.
14 juni 2016 om 20:18 #18318888Cano666, ik denk het druklager ook niet, die gaat alleen geluid maken namate hij ouder word, hou je het pedaal in gedrukt dan ga je hem horen laat je het pedaal los is hij stil, het gaat er om dat de kracht
Die je moet geven, mijn vorige Opel ging veel ligter, vandaar dat ik dacht aan de vloeistof die misschien verouderd is.Vr,gr, jac.
14 juni 2016 om 20:53 #18318889Opeltj17,
Ik begrijp niet wat de prisas er mee te maken heeft, ontkoppelen doet hij prima, dus de koppelings
Plaat schuift dan goed over de prisas, dit is dus puur vloeistof verplaatsing wat naar 134000km vervuilt
Is lijk mij, of de vloeistof ooit ververst is is voor mij niet na tezien, maar ik zal eerst de vloeistof eens verversen dat zijn de kosten ook niet.Vr,gr, jac.
14 juni 2016 om 21:04 #18318890Dat is niet zo moeilijk te begrijpen als de prise as vervuilt schuift de plaat moeilijker over de prise as dus koppelt ie zwaarder.
Maar zoals gezegd verversen kan je doen, maar ik denk dat het niet heel veel gaat helpen.
15 juni 2016 om 10:39 #18318891Ik heb horen zeggen hoe zwaarder de motor hoe zwaarder de koppeling gaat. Heb zelf 2.2 16v.
Ik kocht hem met 130.000 op de teller toen ging die al zwaar.
Of dit fabel waar is weet ik nietDirkjan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
15 juni 2016 om 14:48 #18318892Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Koppelings olie is het zelfde als rem olie. Is 1 systeem.
Als je de olie wilt verversen. Doe dan gelijk het hele systeem.
Om de 2 jaar is aan te raden. Aangezien rem olie vocht aantrekt1Denk ook niet dat het jou probleem op lost.
Dan zou je de druklager moeten vervangen
En aangezien de bak er toch achterweg moet om de lager te vervangen. Gelijk alles vervangen15 juni 2016 om 15:30 #18318893@D.J.R. wrote:
Ik heb horen zeggen hoe zwaarder de motor hoe zwaarder de koppeling gaat. Heb zelf 2.2 16v.
Ik kocht hem met 130.000 op de teller toen ging die al zwaar.
Of dit fabel waar is weet ik nietDirkjan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
fabeltje.. dat zou dan zeggen dat ik een linker been als hercules moet hebben bij m`n v6 ( goed het is een b vectra maar toch)
de kracht die nodig is voor het ontkoppelen hangt van een paar dingen af..
lengte van de diafragma veren op de drukgroep
de (hydraulische)kracht die nodig is om het druklager in beweging te zetten ( bij een kabel koppeling is dit een hefboom)
en de hefboom van je pedaal op de cilinder om vloeistof te pompen naar het druklager15 juni 2016 om 15:43 #18318894Wou zeggen, mijn Vectra-B 3.0-V6 (koppeling gelijk aan de 2.5-V6) koppelt als een Veertje.
Bij vervanging van deze komt er wel een koppeling in van een 2.6-V6, daar de 2.5-V6 koppeling wat kracht te kort komt om het koppel goed weg te krijgen van de 3 liter.
Laten we zeggen dat het niet hoort dat de bijna nieuwe koppeling slipt bij trekken van een zware aanhanger bij iets te onzorgvuldig koppelen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
15 juni 2016 om 15:44 #18318895Bij versleten koppeling gaat de koppeling meestal zwaarder daar het drukpunt van de diafragma is verschoven.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
15 juni 2016 om 15:56 #18318896Okee ik zal eerst de vloeistof verversen en ook gelijk de 4 remmen er bij pakken, en eens kijken wat dat op levert.
15 juni 2016 om 16:07 #18318897En anders maar met de tijd de bak er achter vandaan pellen en een nieuw set monteren.
vr,gr, jac.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.