Koppeling vervangen?

Forumindex Forums Modellen Tigra Koppeling vervangen?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Zjakkertje

Hallo mede tigra-rijders:D,
      ik heb nu een jaartje mijn liefste tigra (een 1.4 uit 1999). Helaas deed hij moeilijk met het koppelen en hebben ze de kabel versteld. Na 2 maanden had ik weer hetzelfde probleem en nu moet waarschijnlijk heel de koppeling vervangen worden. Dit moet 500 a 600 euro kosten.
      Weet iemand of dit veel goedkoper kan of zal ik afstand moeten nemen van mijn tigra.
      Groeten, Jacqueline.

Dominic

ik zou naar de KM stand en de toestand van de auto kijken :D
        als ie het waard is zou ik m zo ie zo laten maken!

als de mijne kapot is dan staat voor mij al vast dat ik een
        rio verde full options neem ;)

en goedkoper kan altijd.. king:

1985
        Deelnemer

Omgeving Assen weet ik nog een lid van carfriends.nl die je voor een netter bedrag zou kunnen helpen.

Ik weet niet waar je woont ?

Als je in omgeving van Assen woont stuur me een u2u, dan geef ik je zijn mail en/of 06 :)

Zjakkertje

@ Dominic
            Mijn km stand is netjes, 110.000. De rest van de auto.. tja, dat durf ik niet te zeggen. Ik zal even met mijn vader overleggen.

@1985

Ik woon helaas in Den Helder, pittig eindje dus. Toch bedankt:)

BlackVec
            Deelnemer

110dkm en dan al de koppeling af, are you serious?

Maarja ik zou zeggen lekker laten vervangen…

1985
              Deelnemer

origineel gepost door TigraFreakMenno
                110dkm en dan al de koppeling af, are you serious?

Maarja ik zou zeggen lekker laten vervangen…

hey menno, een aantal tigra’s is voor (ondermeer) boodschappen doel einden gebruikt en kwam soms niet verder dan de parkeerplaats/garage …

‘een deel’ van die generatie bestuurders bewijst tegen over mij dagelijks dat de rijlessen van een aantal jaar terug ‘anders’ waren dan wij ze nu vandaag de dag kennen.

toevallig een 15 minuten terug nog dat ik naar huis reed, opel corsa (model met zo’n fietsenrek in de bumper) rijd met hoog toerental (ik gok rond de 3000) eerst achteruit van de parkeerplaats bij de supermarkt waar ik net weg kwam, waarna ‘hij’ (ja dit keer was het een HIJ ;)) met een soort gelijk toerental in zijn 1 ongeveer 75/100 meter over de parkeerplaats reed …

Dan willen ze wel slijten hoor ;)

*mompeld iets over rijbewijs en pakje boter :fy1

Zjakkertje

Als de motor koud is dan schakel ik bij 3000 toeren naar de volgende versnelling, anders met 2500 toeren. Ik heb gelezen dat dat het beste is.
                  Verder heb ik een slechte gewoonte dat ik de koppeling indruk in de bocht en mijn vriend dat hij bij bv 40km/uur al terugschakelt naar zijn 2 (ik krijg de pook er dan niet zo makkelijk in, maar volgens mij duwt hij door) en hij maakt soms te weinig toeren in een versnelling. Volgens mij zijn al deze dingen funest voor je koppeling en moeten we snel onze rijstijl aanpassen. Ik heb dit inderdaad nooit geleerd tijdens mijn lessen maar heb er zelf achter moeten komen. Want mijn auto heeft ip te weinig km voor een nieuwe koppeling.
                  Ik ga hem nog 1x laten verstellen, dan ga ik mijn rijstijl aanpassen en als het nog niet lukt, dan moet er maar een nieuwe in. Wel erg jammer dat ik dan mijn eigen auto naar zijn grootje heb geholpen..

1985
                  Deelnemer

hey Zjakkertje,

Het was trouwens niet tegen jou bedoeld :wub eerste eigenaar van een auto heb je nooit zelf in de hand, dus geen zorgen ;) je bent van 1989 dus we gaan er met ons allen van uit dat jij wel goed hebt leren rijden ;):P

ik doelde in mijn vorrige post op mensen wat je nog wel eens bij winkels tegen komt,

een hoop toeren maken en dan kruip snelheid over een parkeerplaats, daarbij slijt je koppelling heel erg hard, dat kan je vergelijken als het op een helling stil staan voor een stoplicht en op de koppelling de auto op zijn plek houden :) (in plaats van de auto op de handrem en in zijn vrij)

2e-c14nz

Je zou iig niet ver door moeten trekken als hij koud is. En voor 500 euro heb je natuurlijk geen nieuwe tigra.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.