Forumindex › Forums › Modellen › Astra › koppeling slipt bij warme motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2014 om 13:37 #17268270
Hallo,
Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik ben Rene, 45 jaar en afkomstig uit Friesland. Ik ben sinds enige weken in bezit van een Astra-G VAN met een Y17DT motor. Ik heb de auto gekocht met een kapotte versnellingsbak. Deze heb ik vervangen en gelijk een nieuwe koppeling met druklager gemonteerd. Intussen de bak al een keer er weer achter weg gehad i.v.m. olielekkage maar dat is nu klaar. Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de koppeling gaat slippen bij warme motor. Ook het pedaal komt dan hoger te zitten. Bij koude motor kan ik het koppelingspedaal centimeters intrappen voordat de koppeling begint te slippen, bij warme motor slipt hij al als ik mijn voet op het pedaal leg en begint met slippen bij 2000 toeren in de vijfde versnelling.
Iemand hier die dit al eens eerder heeft gehad en de oplossing weet ?
Rene
25 september 2014 om 15:02 #18254722je hebt de koppeling en, druklager vervangen maar, niet de drukgroep ?
in dat geval gok ik dat het door de drukgroep komt.ik lees ook wel eens dat verkeerde koppelingsolie voor problemen kan zorgen .
25 september 2014 om 15:26 #18254723Drukgroep is uiteraard ook vervangen. De vloeistof is gewoon remvloeistof DOT 4 dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.
26 september 2014 om 08:47 #18254724Wat mij overigens opviel is dat de remvloeistof (= koppelingsvloeistof)bijzonder smerig was, zou het kunnen dat er een terugloop klepje in het koppelingscircuit zit dat verstopt is geraakt ?
26 september 2014 om 08:49 #18254725Welk merk kopelling enz heb je? En welke bak hangt er achter?
26 september 2014 om 08:52 #18254726Heb je de leiding op de bak ontlucht?
26 september 2014 om 09:16 #18254727Hallo Haasje,
Het is een F17 bak, ik heb een Sachs koppelingsset gemonteerd en uiteraard de koppelingscilinder op de bak ontlucht.
22 oktober 2014 om 13:52 #18254728probleem is opgelost. De keerring binnen in het (nieuwe) druklager was te groot,daardoor lekte er bakolie via de primaire as op de koppeling. Keerring vervangen en koppeling reinigen heeft alles opgelost. Ik merkte het slippen alleen met warme motor omdat ik dan het maximum koppel van de motor vroeg….koppelt en schakelt nu weer zoals het hoort. :D :D :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.