Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › koppeling set en drukgroep vervangen nog steeds piep geluid.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2013 om 09:44 #17260739
Ff een vraag over de koppeling van mn astra h.
Heb de koppeling afgelopen week laten vervangen voor een luk.
Had het probleem dat de koppeling geluid maakte als je hem intrapt.
Nu hij vervangen is plus de drukgroep, maakt hij nog steeds dat irritante geluid :( (moet wel zeggen dat het iets minder dan voorheen is)
Het schakeld wel weer erg soepeltjes!
Komt iemand het bekend voor?
Vliegwiel is niet vervangen trouwens.
Dus voor de duidelijk als de koppeling word in getrapt en als je hem weer loslaat piept hij,
Volledig ingetrap is het nagenoeg weg)
Auto is een H 2.0T sport 2004
Met nieuwe LUK koppelings set en drukgroep.
Alvast bedankt.20 september 2013 om 10:06 #18174726Dus alles is vervangen op het vliegwiel na? Dan hoort het goed te zijn of ze moeten hem niet goed gecentreerd hebben?
Was een origineel setje of china? En bij een beun of garage, als je het bij eeen garage hebt laten doen meteen terug gaan
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
20 september 2013 om 10:10 #18174727het is een LUK setje wordt aangegeven, dus zeker geen china
maar heeft de astra geen 2 massa vliegwiel?
zelf geen ervaring mee, maar leest en hoort dat die ook vaak de geest geven20 september 2013 om 10:15 #18174728Ewoud, bedankt voor je snelle reactie!
Tjah of het een china onderdeel is zou ik niet weten, volgens de monteur is het een LUK. Zal hem igg ff vragen. En heb het door een erkend monteur en bekende laten doen. Bij de garage was ik rond de 2500e kwijt anders:shock:
Het is wel in een plaatstelijke garage gedaan trouwens in groningen/hoogkerk
Ik ga er wel ff achteraan.
Als ik iets meer weet laat ik het wel ff weten.
Greetzz jtVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
20 september 2013 om 10:25 #18174729ga aub niet bij de monteur vragen of de koppeling wel goede gecenterd is…..
dan kijkt ie je heel raar aan, want dat is nieteens een mogelijk.
ik ga er vanuit dat het druklager ook vervangen is, aangezien je het over een SET hebt.
20 september 2013 om 10:28 #18174730Sjoerd ook bedankt voor het meedenken!
Zal dat over de montage van de set ook echt niet tegen ze vertellen of ze het wel goed gedaan hebben.;-)
1 van de 2 is de broer van mn zwager dus dat zit wel goed.
Ik kan ze wel vragen of ze er nog even willen naar kijken en luisteren wat het zou kunne zijn, en welk vliegwiel ik heb…
Laat nog horen van hoe en wat.
En kijk, heb het voor goedkoper dan de garage laten doen door een bekende maar het blijft een hap geld:-? En ben verder ook zeer tevreden over de rest van de koppeling etc…Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
20 september 2013 om 10:56 #18174731Ookal staat er LUK op kan het nog namaak zijn maar daar ga ik even niet vanuit.
En niet gecentreerd? Ik heb 2 maanden geleden de koppelingsset vervangen met een hoofd monteur van de opel garage. (Bevriend) en doe doet het voor de de lol ofwat?
Maarja ben al stil
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
20 september 2013 om 11:44 #18174732koppelingsplaat niet goed gecentreerd en toch de bak er achter gekregen?
zou inderdaad even vragen of het druklager wel is vervangen…. gebeurt heel vaak niet omdat ze erg duur zijn en niet standaard in een koppelingset zitten…
20 september 2013 om 12:11 #18174733Sw, het ging vooral om de druklager, maar omdat het subframe etc ook allemaal los moet, werd me geadvieseerd om dan gelijk de koppeling ook mee te vervangen. (Het is niet zon geweldig klusje liet ik me vertellen).
En ik ga er ook niet vanuit dat ze dan juist de druklager niet gemonteerd hebben.
En normaal wil ik graag de oude onderdelen ff onder ogen zien als ik het niet vertrouw, het is een bekende van me, dus jah…. maar iig bedankt voor de reacties van jullie! Hoop alleen niet dat het 2massa vliegwiel vervangen moet gaan worden, kan de rommelpot straks weer los:shock:
Wat gaat me dat weer kosten:eek:
Toch best een duure hobby zon astra h 2.0turbo. HeheheheVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
20 september 2013 om 13:51 #18174734Denk toch ook aan de druklager hoor ;)
20 september 2013 om 17:31 #18174735Ik ook, 2 massa vliegwiel zit er volgens mij niet op.
En de koppeling niet gecentreerd, wat een onzin je plaat zit toch op je price-as. Of ze moeten de koppelingsplaat hebben omgedraaid maar dan is de vraag of hij uberhaupt wel vrij komt. Er staat ook getriebseite op, toch word er niet altijd naar gekeken.21 september 2013 om 06:22 #18174736Als de plaat verkeerd om zit komt die idd niet vrij. Sterker nog, je kom de brug niet eens af.
En niet goed gecentreerd??? :wtf
Als iemand me dat zou vragen nadat ik ze koppeling had gedaan zou ik hem echt keihard uit lachen en zeggen; Je hebt de klok horen luiden, maar weet totaal NIET waar de klepel hangt. Je bak past dan niet eens, al zit die maar een paar mm scheef, :vertagGeluid zal idd van het druklager komen. Zo’n zelfde piepgeluid hebben heel veel oudere modellen van Opel ook. Alleen is het dan de kabel.
Als het niet heel hard en irritant is en hij verder prima ontkoppelt, zou ik het lekker zo laten.
21 september 2013 om 15:12 #18174737Balen zeg, wat een pech heb jij John…!
Klinkt inderdaad als een druklager als ik het zo hoor…
22 september 2013 om 07:47 #18174738Tjah…heb inmiddels al rond de 3500euro uitgegeven aan de auto. En heb hem nu iets meer dan een jaar :(
Das zeker balen…22 september 2013 om 18:07 #18174739Hopen dat je nu even lekker kunt blijven rijden zonder verdere onkosten!
23 september 2013 om 08:32 #18174740Jah man! Hoop het ook idd!
Als het aan mij ligt wil er nog wat jaartjes in blijven rijden:cool:
Heb nog niets van de monteurs gehoord die mn koppeling vervangen hebben:?
Dus moet er maar ff weer achter aan.
Het piep verhaal is toch wel erg irritant!
Ook met opschakelen doet hij het.
Als de koppeling eenn klein beetje ingedrukt is begint het al:cry:
Hoop dat het opgelost kan worden.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
25 september 2013 om 10:44 #18174741Ik heb wel eens bij een astra turbo (Z20LET) gehad dat het de krukas lagers waren. Door het intrappen van de koppeling verschoof de krukas minimaal en toen kwam dat piep geluid. Aan de middelste krukaslager zit een axiaallager die versleten was. Maar ik had ook eerst de koppeling met druklager vervangen.
30 september 2013 om 10:02 #18174742Beetje late reactie, komt omdat ik nog niets gehoord heb van de monteur. Wil ook niet zeurderig overkomen.
Zal eens vragen! Bedankt iig voor je reactie en tip.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
1 oktober 2013 om 08:01 #18174743Het piepen en fluiten komt waarschijnlijk door het vliegwiel denken de monteurs
Dus dan moet alles weer los toch?
Wat zal zoiets gaan kosten? Hetzelfde als het vervangen van de koppeling en drukgroep?
Ik zal er toch even een filmpje of geluids opname van maken deze week. En zal het hier posten
Want met opschakelen lijkt het ook dat de dumpvalve wat lekt ofzo.. in combinatie met het snelle gepiep gefluit…
Sinds de nieuwe leh turbo, blaast de bailey dumpvalve ook anders af! Soms ook helemaal niet.
Blijft erg vaag voor me allemaal… doo al die bijgeluiden word ik ook helemaal gek:shock:
Hoop dat er nog mensen van hier ideeen of tips hebben.
Misschien moet ik dan toch ook maar een gesloten systeem creeren zonder de baileys. Zag al een how-too op het forum.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
1 oktober 2013 om 08:13 #18174744Als je bij het vliegwiel moet dan inderdaad weer heel de bak eraf. Hoeveel het kost durf ik niet te zeggen.
Reken gewoon hetzelfde aantal uren x uurtarief.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
3 oktober 2013 om 18:17 #18174745Je kunt de dumpvalve ook eens schoonmaken, zal misschien al schelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.