Forumindex › Forums › Modellen › Astra › koppeling rattelt nog steeds na nieuwe dmf en koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2012 om 12:09 #17254003
beste mensen
Heb gister de koppeling (drukgroep /lager)en vliegwiel van de astra H uit 2007 1.9cdti 120pk vervangen ik heb hiervoor de originele onderdelen gebruikt
nu merk ik dat ik af en toe nog steeds als ik de koppeling indruk een soort rattel kloppend geluid naar boven komt dit was de reden dat ik de koppeling en vliegwiel heb vervangen. als ik de koppeling niet indruk hoor je niks de monteur die het heeft gemonteerd zij dat ik het even moest in rijden en na een paar dagen kijken hoe het er voor staat
iemand een idee of meegemaakt
groette
30 december 2012 om 16:18 #18089183Haha….
Als ik een nieuwe auto koop dan hoor je toch ook geen geratel aan de auto ??
Als ik mijn koppeling vervangen dan hoor ik alsnog geen geratel
Dus was je monteur zegt is dom gelul…
Wat het precies kan zijn weet ik niet vanaf hier want heb het geluid niet gehoord30 december 2012 om 18:08 #18089184Das balen man, maar een ratel hoor je niet te hebben. De mijne is ook vervangen. Ik geloof je monteur ook niet. Misschien toch de oude onderdeel terug gestopt?
Galaxy Nexus Tapatalk
30 december 2012 om 19:01 #18089185nee hij is een goeie betrouwbare monteur (heb alle oude onderdelen gezien en meegenomen ) enige wat er slecht uitzag was de druklager) hij heeft het zelf nog niet gehoord het geluid vandaar
ik heb zelf even op internet gezocht en het ligt hoogst waarschijnlijk aan de axiale speling op de krukas symptomen als je koppeling indrukt begint ie te ratelen……. gaat lekker allemaal :swear
31 december 2012 om 12:36 #18089186heb ik ook, bij mij was het de drukgroep!
31 december 2012 om 12:49 #18089187Ok. Bij ingedrukte koppeling ? Want de drukgroep is vervangen
31 december 2012 om 13:55 #18089188soms wel, soms niet, ik had het vooral bij het laten opkomen van de koppeling, ik had inderdaad ook een nieuwe drukgroep
31 december 2012 om 14:30 #18089189Heb je idd het koppelings setje gechekt of het goed is?
Wat Robin al aan gaf is dat het misschien toch je drukgroep is ondanks dat ie nieuw is.
Of heb je een orginele koppelingsset gemonteerd?
Vaak gaat er geen orgineel spul op en ik heb ook wel eens meegemaakt dat mn drukgroep niet goed was en ik mn vliegwiel schraapte.
Axiale speling kan wel maar heeft je blok dan al zoveel gelopen?
Iig zou ik even langs de dealer gaan en die kunnen misschien meer vertellen want het kan ook aan de koppelingsbediening liggen misschien.31 december 2012 om 15:16 #18089190Ik heb een origineel koppelingssetje gehaald (zelf besteld ) Blok heeft 145000 km gelopen dus valt mee En robin heb je daarna weer een nieuwe drukgroep gemonteerd ? En wat bedoel je met koppelingsbediening ?
Groette
31 december 2012 om 15:41 #18089191Welke kit heb je besteld, Luk toch? Zat daar geen nieuwe drukgroep bij? Bij mij zit er compleet sachs. De koppelingsbediening is het mechaniek dat je vliegwiel weg en tegen drukt tegen de versnellingsbak, weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd maar als je het snapt dan is het goed. Het ergste is, je bak moet er weer onder vandaan voor een diagnose :(
31 december 2012 om 15:47 #18089192bij mij moest de bak er inderdaad ook onder vandaan, heb het bij een garage laten doen, maar de drukgroep was wel het probleem, ondanks dat het een nieuwe was! heb je het zelf vervangen? anders terug gaan naar de garage. als je een dubbel massa vliegwiel hebt kan die het ook nog wel eens zijn, ik heb een astra G, die heeft geen dubbelmassa vliegwiel, dus moest het de drukgroep haast wel zijn!
* Edit, ik heb met die nieuwe drukgroep 500 km gereden, en het geluid niet meer terug gehad, zal het geluid nu ook nooit meer bij mn opeltje horen want gister ben ik opgehaald door de anwb omdat de brandstofpomp kapot is! de 3e. dus hij gaat naar de sloop.. drukgroep van jou en mij zullen wel totaal anders zijn denk ik?
31 december 2012 om 17:15 #18089193Ik heb de originele spullen besteld , ik heb juist vanwege dit probleem. Gerattel bij ingedrukte koppeling Het hele zooitje vervangen En nu heb ik het probleem nog steeds. Dus lijkt me sterk dat het weer de drukgroep is. De oude vliegwiel en drukgroep en lager zagen er niet echt slecht uit . Ik denk dat het probleem toch ergens anders ligt. Heb het niet zelf vervangen maar een hoofdmonteur bij de opel in ze vrije tijd . Heb eigenlijk niet opgelet of het luk was
31 december 2012 om 17:56 #18089194soms kun je aan de buitenkant niet zien of het versleten is, moet daar toch ergens zitten aangezien het met koppelen gebeurd!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.