Koppeling probleem Z16xep

Forumindex Forums Techniek Ecotec Koppeling probleem Z16xep

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226661
    Despie
      Lid sinds:
      27 September 2010

      Heren,

      het volgende probleem doet zich voor.

      Mijn vader heeft een astra H uit oktober 2005 met bovenstaande motorblok.

      Heeft met koud wegrijden dat de auto hobbelt hapert op de koppeling.
      Nu is er ongeveer 2000 kilometer terug met veel sputteren van de opel dealer toch de koppeling vervangen onder garantie. Nu komt het probleem alleen weer terug.

      Nu heb ik ooit ergens op internet gelezen dat er meerdere modellen hier last van hebben en dat er twee typen koppelingen zijn en dat een van de twee het probleem niet heeft. Nu kan ik de betreffende site niet meer vinden. :wub

      hoop dat er hier iemand is die het verhaal herkent en weet om welk type koppeling het gaat.

      alvast super bedankt voor de reacties.

      met vriendelijke groet

      despie

      #17737514
      johnnyzafira
        Lid sinds:
        19 August 2009

        De site weet ik niet, maar mijn Zafira met zelfde motor en mijn buurmans Astra met ook dezelfde motor en bouwjaar hebben hetzelfde probleem. Mijn koppeling is destijds onder garantie vervangen, maar het probleem blijft voordoen. Ik merk echter wel dat het bij nat cq koud weer erger is.

        #17737515
        corsatuning
          Lid sinds:
          21 June 2005

          is bekend bij de dealers
          vr ff bij de dichts bijzijnde

          #17737516
          Despie
            Lid sinds:
            27 September 2010

            doen er weinig mee :S
            Je krijgt te horen dat het bij de auto hoort :S
            Heb wel uit de wandelgangen begrepen dat ze bezig zijn met een andere koppeling om het op te lossen. Alleen dat zal dan in de nieuwe lijn gemonteerd gaan worden en niet in de reeds verkochten.
            De modellen die er last van hebben op dit moment zijn de corsa,astra en zafira tot 1.8 de meeste 2.0 hebben er geen last van word er gezegd.

            Tip mocht je er een willen kopen Let dan goed op de koppeling!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.