Forumindex › Forums › Modellen › Astra › koppeling probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2015 om 18:48 #18288449
F13 op een x16szr??
Me ouders hebben ook een astratje gehad met de motor en daar zat de zelfde bak op me corsa b gsi.. En zou toch echt zeggen dat ik daaraan een kabel zag zitten.. Is al wel 4 jaar geleden dat die astra weg is naargoed…Begin weer te twijfelen.. Heb ze wel gevraagd voor de zekerheid te kijken of er een koppelarm op zit .. Ik neem aan dat een hydraulische koppeling geen koppelarm heeft maar een druklager…1 juli 2015 om 18:51 #18288450F15 is niet geleverd in een G, is 100% een F13 met een hydraulisch druklager.
1 juli 2015 om 18:53 #18288451Hmm ok… Dan denk ik dat het er niet rooskleurig uit zal zien…
1 juli 2015 om 18:58 #18288452Dus kort samen gevat
Lekker Zo laten.. En anders 1 maal nieuwe koppeling??1 juli 2015 om 20:43 #18288453Zwelgje1977:
Ik heb geen bericht van je ontvangen in ieder geval.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 juli 2015 om 05:52 #18288454hey wim ja er stond een willem en wim dus bij deze dan bart weet er ook van want ik moet zo werken
het is echt een koppelings probleem bart weet wel wat voor auto het is hahahah en het probleem is dus dat als je moet stoppen hij kan afslaan bij het optrekken want de koppeling komt er laat
en anders bart heb ook me hotmail praat misschien makkelijker
groetjes2 juli 2015 om 09:18 #18288455Koppeling grijpt pas bij een bijna volledig opgelaten pedaal… Dus ik denk dan een versleten plaat.. Nu ik er nog eens overheen lees..
2 juli 2015 om 10:11 #18288456ja halverwege ja
2 juli 2015 om 10:19 #18288457@opeltje17… je hebt gelijk.. is hydraulisch…
die 8 kleppen motoren en bakken lijken erg op elkaar…
zit met de c14nz van een corsa b…. die heeft een kabel…2 juli 2015 om 10:34 #18288458dan op het kenteken van de auto kom je op zo`n kit uit
http://www.mijnautoonderdelen.nl/koppelings-kit-luk-620309033.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
is incl. druklager…3 juli 2015 om 17:09 #18288459extra vraag over de koppeling..
ik verdenk ook de druk lager.. klopt dit met onderstaand koppel gedrag
de koppeling grijpt laat maar grijpt abrupt waardoor de motor afslaat…topicstarter zou hier graag wat meer over willen weten
4 juli 2015 om 09:44 #18288460Iemand een idee??
4 juli 2015 om 11:27 #18288461dat is een vaak gehoorde klacht, hard aangrijpen en, trillen/klapperen bij ontkoppelen, zeker vanuit stilstand, dit schijnt onder andere te komen door slappe/versleten/gebroken koppelings-veertjes.
denk niet dat het druklager het probleem is, heb met auto’s gereden met versleten druklagers die nog meer herrie maakte dan de auto zelf maar, koppelen deden die nog prima :D
4 juli 2015 om 11:34 #18288462whaha ok.. maar dan bedoel je de veertjes in de koppelingsplaat zelf… maar als die vervangen dient te worden dan is het denk ik wel handig om de druklager erbij mee te nemen.. het ligt dan toch open anders is er een kans dat die straks weer eruit moet
4 juli 2015 om 11:41 #18288463zou altijd alles nieuw er inzetten als de bak er af is koppeling, drukgroep, druklager en, vliegwiel controleren tenzij die er net nieuw in zit natuurlijk :D .
heb een leuke site gevonden over koppelings- problemen met mogelijke oorzaken:
https://www.mijngrossier.nl/tag/druklagers” onclick=”window.open(this.href);return false;4 juli 2015 om 11:43 #18288464thx die is zeker wel handig.. vooral voor de eigenares van de auto waarover dit gaat… goede uitleg.. maar ik had haar dan al ingelicht over de set van LuK inclusief druklager als het op vervangen aan kwam… en ik denk dat dat bij deze bevestigd is.. nu alleen nog kijken of iemand mij mee wil helpen bij haar i.v.m dat ik niet kan ontluchten.. want bij een hydraulisch system nodig is..
4 juli 2015 om 11:49 #18288465bij me Subaru zit gewoon een ontluchtings-nippel, heb de koppeling wel eens ontlucht dat gaat het zelfde als remmen ontluchten, neem aan dat de Astra ook wel ergens een ontluchtings nippel heeft
4 juli 2015 om 11:53 #18288466geen idee.. maar ik heb in het algemeen geen ervaring met ontluchten.. ik kan wel een koppeling vervangen van zo`n 1.6 8v maar ontluchten moet ik eens leren.. lijkt me handig om het te leren met iemand die er wat ervaring in heeft i.p.v. dat ik op eigen houtje te werk ga en later iemand er problemen mee bezorg…
ik ben van plan om de koppeling van de topicstarter te vervangen van haar astra G alleen dat ontluchten is iets wat ik nooit gedaan heb.. ik ben nogal oldskool..4 juli 2015 om 12:09 #18288467overgens zeg je dat ik het vliegwiel ook kan vervangen… maar ik kan daar via internet niet aan komen.. heb fsrs-opelwebshop , mijnautoonderelen.nl en M-tech al geprobeert…
al denk ik niet dat de vervangen hoeft te worden… maar we zullen zien..
4 juli 2015 om 12:17 #18288468vliegwiel hoeft inderdaad niet altijd, soms is die beschadigt of niet meer vlak, dan krijg je last van trilling in het pedaal
wat het ontluchten betreft heb deze gekocht:
http://www.datona.nl/automatische-remontluchter-universeel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
een slang met een terug slag klep er in, heb je ook niemand meer nodig die de nippel steeds open en dicht draait, werkt perfect ben je veel eerder klaar alleen, het slangetje is een beetje kort heb er een langere op gezetreservoir vullen en, op niveau houden tijdens het pompen.
nippel open draaien,
pompen tot je geen bellen meer in het slangetje ziet dan ben je klaar en, kan de nippel weer dicht draaien en, heb je normaal gesproken druk op je pedaal als je em dan een paar keer in drukt.als je dit slangetje niet heb dan moet het zo:
reservoir vullen,
koppeling pompen,
reservoir in de gaten houden , want het niveau gaat zakken als je pompt met de koppeling,
weer bij vullen ,
dan koppeling in, nippel een slag los zodat de lucht eruit kan, nippel weer dicht en, koppeling weer los
weer paar keer pompen nu komt waarschijnlijk druk op het pedaal,voor de zekerheid nog 1 keer koppeling in, nippel open om te kijken of er alleen vloeistof uitkomt en, geen lucht indien nodig een paar keer herhalen dan ben je klaar4 juli 2015 om 12:20 #18288469thx.. die sla ik op in word op me pc.. kan ik altijd gebruiken
het moet er weer eens van komen dat ik in mijn buurt een doe het zelf garage kan vinden.. bij mijn vectra b2 moet de druklager vervangen worden.. die is lek.. maar dat zal nu wel goed komen4 juli 2015 om 14:35 #18288470Astra-G vliegwiel vervangen??
Ga je mond spoelen.
Knappert die het vaste vliegwiel van de Astra-G kapot krijgt.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 juli 2015 om 14:38 #18288471Zo’n idee had ik ook al willem… Dus die slaan we over ^^ volgens mij is dat alleen bij een dualmass
4 juli 2015 om 20:29 #18288472Jup
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 juli 2015 om 09:01 #18288473heb er iemand naar laten kijken en die zegt dat het niet aan de koppeling ligt waar het precies aan ligt of heb gelegen geen idee mannenpraat is dat blijkbaar, hij is in iedergeval ontlucht en de gashuisklep even schoongemaakt en dat was erg smerig dus dit gaan even kijken of dit werkt
hij zei ook al als je diesel heb gelest is het ook even wennen
iedereen toch bedankt voor het meedenken en mocht ik weer wat hebben dan vraag ik graag jullie advies
:wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.