Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › koppeling probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2010 om 10:46 #17222107
wij hebben een opel astra uit 99
nu hebben wij het volgende probleem:
ikzelf heb al meerdere malen gevoeld dat als k in zijn 2 rijd hij stottert,
nu is mijn vriend weg geweest met de auto en die staat dus ergens langs de kant van de weg omdat de koppeling geen druk meer heeft als de motor aanstaat, staat hij uit kan je wel schakelen.
ze hebben hem dus naar de kant van de weg geduwd en toen ontstond er ook een oliespoor.
onder de auto zelf ligt ook een plas met olie.
wat kan dit in hemelsnaam zijn? en hoeveel zou dat gaan kosten om te laten repareren bij een garage?
hoop dat iemand het weet hier heb al overal gezocht op internet en kan het niet vinden.
en als je de garage belt zeggen ze breng hem maar even maar ken de garages hier die doen weer van alles wat niet nodig is en als ik nu weet wat het probleem zou kunnen zijn kan ik het uitleggen dan jagen ze me in ieder geval niet te veel op kosten5 juni 2010 om 21:50 #17683172Koppelings cilinder lek, hiervoor moet de bak van de motor af.
vervang gelijk komplete koppelings set.
Willem
6 juni 2010 om 08:16 #17683173thnx voor de reactie
kunnen we dat zelf doen? of beter door een garage laten doen?
6 juni 2010 om 08:17 #17683174is een Flinke klus, vooronderstel moet los, subframe moet los.
Brug is dan wel HEEL erg handig
Willem
6 juni 2010 om 14:06 #17683175okeej dan laat k hem braaf naar de garage slepen haha
thnx in ieder geval voor de hulp
ben benieuwd wat t me gaat kosten maar dat zullen we morgen wel horen als hij der staat6 juni 2010 om 15:13 #17683176Inderdaad vervang dan ok meteen je plaat.
Ook eens gehad met een astra g.
De hele plaat zat onder de olieprut.
Nou en dat werkt neit meer lekker hoor als ie zo verzadigt is.6 juni 2010 om 18:04 #17683177ik heb een vectra-b en nu is mijn remvloeistofpeil al 2 keer gezakt dat het lampje gaat branden.
nu heb ik begrepen dat dit ook voor de koppeling is, zou het kunnen dat dat komt door die koppelingscilinder?
onderaan het blok/bak zit soms ook een druppel olie, dit zou daar dan natuurlijk van kunnen zijn, ik weet niet goed of je ergens aan kunt zien of het motorolie is of dat het remvloeistof is! (tgeeft iig geen zwarte plek als het of de straat drupt)nu heb ik altijd al gehad dat bij het koppelen er een soort trilling zich voor doet, en bij de garage zijden ze dat dat misschien kwam door een beetje vet op de koppelingsplaat en dat dat vanzelf over moet gaan.
nu heb ik dit nog steeds maar dat zou natuurlijk door die koppelingscilinder kunnen komen?is dit een beetje een logische redenering of zou het ook alemaal anders kunnen zijn?
geldt dan voor mij de zelfde reparatie als voor @crooltje, en wat zou z’n geintje +/- kosten.
misschien iemand een idee of een tip!6 juni 2010 om 20:33 #17683178Kijk eens of er een druppeltje tussen de motor en de bak hangt onder de auto..
Willem
7 juni 2010 om 15:35 #17683179willem,
ja precies daar is het nat!?
er zitten aan de onderkant van het blok tegen de bak 2 torxboutjes en aan die achterste hang dan een druppel.7 juni 2010 om 15:58 #17683180even een plaatje bij het praatje,
7 juni 2010 om 18:14 #17683181kans dat het remolie is.
Als je het druppie pakt en je vrijft het tussen 2 vingers, is het dan stroef??
Willem
8 juni 2010 om 14:08 #17683182hier ben ik nog eens.
we hebben te horen gekregen wat het gaat kosten en dat vind ik het niet meer waard.
jammer van de auto maar het houd eens op.8 juni 2010 om 16:00 #17683183nou er zat zo net geen druppel aan:D
maar met me vinger langs blok gegaan zodat er olie aan zat, en dat was wel stroef, maar kan natuurlijk ook door wat vuil komen dat eraan plakt.
maar als het stroef is, is het dan rem olie, of heeft stroef weer een andere betekenins?
wat zou een koppelingsset en een koppelingscilinder kosten?8 juni 2010 om 16:07 #17683184@ Rooiepeet: stroef is meestal remvloeistof inderdaad
Dan zou de koppelings cilinder kunnen lekken.
@ Crooltje:
Tis net wat de auto je waard is en waar je het laat doen..
Willem
11 juni 2010 om 16:15 #17683185maandag moet me vectra voor de apk, dan gaat de monteur (een maat van me) ook naar de lekage van de remvloeistof kijken.
als hij er achter kan komen wat het is laat ik dat wel weten.
waar zit eigenlijk de koppelingscilinder, in de drukgroep ofzo of zit ie er buiten?11 juni 2010 om 20:56 #17683186In het koppelings huis (Belhouse van de versnellingsbak)
Daarvoor zou de Bak eraf moeten en kan je beter gelijk de Gehele koppelings set vervangen
– koppelingsplaat
– Drukgroep
– Hydraulisch Druklager (is tevens hydraulische koppelings cilinder, vandaar de naam hydraulisch druklager).Willem
12 juni 2010 om 12:04 #17683187oke dan bedankt voor de informatie,
zal wel een prijskaartje aan zitten, maar dat zien we dan wel weer.12 juni 2010 om 12:11 #17683188jupzz
Vooral het werk en hydraulisch druklager zijn duur..
Willem
14 juni 2010 om 12:04 #17683189Klote klus ja… moet echt veel voor los…
14 juni 2010 om 17:41 #17683190monteur heeft ernaar geken en blijkt inderdaad te zijn wat ik dacht, hydr. druklager.
hij denkt er ongeveer 10 uur meebezig te zijn, en ja dat tikt wel aan in de prijs ja,
weet iemand een site waar je originele opel onderdelen kunt bestellen, want op de link onderaan deze site kan ik niet alle onderdelen zoeken?14 juni 2010 om 18:06 #17683191Gewoon een GOEDE LUK set halen
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.