Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koppeling of motorsteun?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2012 om 06:55 #17249090
Goedemorgen,
sinds 2 weken stottert de auto tijdens het optrekken ,als de auto stottert hoor je een metaalachtig geluid (ik denk zelf een motor steun)
Nou ben ik gister bij de garage geweest, we hebben met z’n 2en een blokje gemaakt ong +- 8 kilometer en hij zei dat het de koppeling was en niet een motorsteun, daarna terug bij de garage wou hij even verder kijken, de auto daar laten staan en ik kwam even later weer terug en toen bleek de koppeling versleten te zijn en toch een motor steun,
maar nu heb ik vanmorgen de auto in de 5de versnelling gezet met de handrem en de auto sloeg af en wou zelfs wegrijden, en als hem in de 5 zet zonder handrem komt hij zelf voorruit met alleen de koppeling zonder handrem. En ik ruik ook geen vreemde luchtjes in de auto.
En als ik 100 rijd en geef dan gas schiet ook niet de toerenteller de lucht in.Nou is mijn vraag is het de koppeling of toch de motorsteun?
Ik hoor het graag,
MvG, Mart
31 mei 2012 om 07:02 #18031366Ik heb een beetje opheldering nodig…
nu heb ik vanmorgen de auto in de 5de versnelling gezet met de handrem en de auto sloeg af en wou zelfs wegrijden
Houd er rekening mee dat dit alleen maar een indicatie is.
Als ie in de 5 staat mét handrem en hij wil wegrijden dan kan je sowieso je platen laten vervangen. Elk metaalachtig/piepend geluid is hierbij sowieso een indicatie dat ze eruit moeten…
31 mei 2012 om 08:00 #18031367Hoi,
de auto trok bijna door de handrem heen toen ik hem in z’n 5 had gezet, en toen ik de koppeling nog iets hoger opliet komen sloeg hij of dus als hij dat doet is de koppeling niet meer goed?
31 mei 2012 om 08:05 #18031368Als je de handrem stevig had aangetrokken klopt er iets in elk geval niet. Bij mij voel je ‘m dan ook wel aangrijpen maar slaat daarna gewoon af…
Enig idee hoelang deze koppelingsplaten er al inzitten? En met welke motor?
Een beetje spaarzaam omgaan met je platen moet je het met een gemiddelde auto zeker 1,5ton uithouden… Mits standaard. Mijn overbuurman rijdt met 2.5 ton nog steeds met dezelfde platen…
31 mei 2012 om 08:18 #18031369De auto heeft 77.000 kilometer op de teller en de motor code : x1.4sz opel corsa b,
de auto trekt verder goed in de toeren en als ik schakel valt de toerenteller direct naar beneden, de motor maakt dan niet in een keer heel veel toeren, wat ik zou verwachten bij een versleten koppeling.kan je het aan nog andere dingen merken dat je koppeling niet goed meer is.
31 mei 2012 om 09:25 #18031370Enige manier om de boel goed te controleren is de bak gewoon van de motor aftrekken. Heb je al gevraagd om een indicatie van de kosten voor het vervangen? Weet niet of je naar de Opel-dealer zelf gaat? Koppelingsset kost iets tussen de 100 en 150 euro en voor een ervaren iemand is de boel in 2/3 uur gewisseld… Dus als je een goed mannetje ervoor hebt ben je voor 200-250 euro wel klaar (bakolie komt er ook nog bij…)
En daarnaast, het motorsteun gedeelte valt toch te controleren / uit te sluiten als de auto even op de brug wordt gezet?
31 mei 2012 om 10:49 #18031371Hoi,
ik heb verschillende garage’s gebeld en de kosten liggen tussen de 480 euro en de 610 euro, met alles erbij.
31 mei 2012 om 11:12 #18031372Goeiemorgen zeg,… Misschien dat anderen weten of dit inderdaad het juiste bedrag is?
Waar woon je ergens?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.